Prezenta dinamica a brandului dvs. in retelele sociale va intari strategia dvs. SEO si va creste vanzarile. Astazi vom vorbi despre Instagram: reteaua sociala favorita a multor utilizatori din lume. Prin urmare, este necesar sa va concentrati asupra a ceea ce conteaza: cum sa utilizati intregul potential Instagram pentru a creste vanzarile.

Instagram este reteaua sociala preferata de sectorul de moda, incaltaminte si accesorii, deoarece este un canal vizual, direct si rapid. Factorul vizual in moda este decisiv, motiv pentru care Instagram este prezentat ca o optiune perfecta nu doar pentru a arata catalogul, ci si pentru a proiecta o personalitate de marca dificil de realizat in alte canale.

Pe Instagram, ca si pe Google, puteti sa va pozitionati mai bine postarile pentru a obtine mai multe like-uri si pentru a va ajuta sa aveti mai multi adepti. Ca totul in aceasta viata, exista multa concurenta, dar exista, de asemenea, trucuri pentru a iesi in evidenta si a face o diferenta. Cu aceste sfaturi, fiecare post de Instagram va avea un impact mai mare.

Cum sa realizati o strategie de marketing Instagram pentru brandurile de moda

Primul lucru pe care trebuie sa-l retineti este ca Instagram poate (si ar trebui) sa serveasca drept catalog online, dar sa nu va limitati la acest lucru. Persoanele interesate de moda cauta idei, inspiratie, tendinte, astfel ca strategia ar trebui sa se concentreze pe satisfacerea acestor nevoi, deoarece un utilizator care descopera poate deveni un client.

In acest sens, este important sa se faciliteze achizitia din aplicatia insasi, pariind pe formatele de publicitate existente in Instagram. Nu va lasati pacaliti, va fi mult mai greu sa vindeti pe calea organica. Retineti ca formatele cum ar fi Instagram Shopping sunt concepute pentru a maximiza conversiile, investind astfel in aceste tipuri de anunturi, se va dovedi profitabil. Desigur, este posibil ca, pentru a va atinge intregul potential, ar trebui sa aveti nevoie de ajutorul unui profesionist in anunturile sociale care sa va ajute cu o idee buna de campanie, cu reclame si mesaje, si pentru a face o segmentare optima a publicului.

Dincolo de ideea catalogului si a sursei de inspiratie, Instagram este un canal extraordinar pentru a prezenta brandul, si pentru a exprima personalitatea care defineste hainele pe care le vindeti. Nu uitati ca oamenii doresc sa vada ce se intampla in spatele scenei: fiintele umane sunt curioase si dorinta noastra de a descoperi, ajunge la acest punct. Prin urmare, o idee buna in cadrul strategiei de marketing Instagram pentru branduri de moda este de a spune povesti despre ceea ce se intampla cu noi in viata de zi cu zi, care arata aspecte pe care oamenii nu le stiu si care creaza emotie in jurul lor, cu obiectivul de a mentine publicul captiv intr-o oarecare masura.

Este o retea cu continut extrem de specific, si a culege beneficiile SEO Instagram este o provocare pe care trebuie sa o acceptam daca dorim sa obtinem ce e mai bun din prezenta noastra.

SEO pe Instagram

La inceputul Instagram, multe voci au sustinut ca nu este un instrument orientat spre SEO. Este adevarat ca exista particularitati, in special neincluderea link-urilor, care limiteaza SEO pe Instagram. Cel putin in modul direct pe care il stim, obtinand link-uri. Dar, in zilele noastre, SEO este ceva complex si interconectat, care ofera multe beneficii.

Profil

 Pentru a profita de posibilitatile oferite de SEO pe Instagram, vom optimiza atat profilul nostru, cat si continutul si interactiunile noastre. Cu toate acestea, vom realiza o prezenta buna pe Instagram, care va rezona cu alte retele sociale, ajutand la imbunatatirea imaginii brandului si, de asemenea, la pozitionarea cuvintelor cheie.

Nume

Ca si in orice alt domeniu, numele nostru Instagram trebuie sa fie usor de retinut si sa includa numele sau marca noastra. Acest lucru va da coeziune retelelor noastre, si utilizatori ne vor putea gasi intr-un mod mai usor. Evitati cat mai multe scripturi, numere si elemente “decorative” care deranjeaza.

Fotografia de profil

  Instagram este o retea vizuala, asa ca nu puneti o fotografie de tip DNI, fiti mai creativi. De fapt, daca nu va place sa va puneti fata, puteti folosi o imagine facuta de dvs. care va reprezinta. Daca vorbim despre un profil al companiei, cel mai bun este logo-ul, intotdeauna in incercarea de a ne asigura ca este de buna calitate si ca se distinge in diferite dimensiuni.

Descrierea, cheia SEO pe Instagram

 Ca intotdeauna, descrierea este o sursa SEO pe Instagram care trebuie optimizata. Profitati de descrierea dvs. pentru a trezi interesul in timp ce introduceti cuvintele cheie pe care doriti sa le pozitionati. Aveti grija, nu utilizati hashtag-uri in bio ca in Twitter, deoarece acestea nu pot fi accesate.

Link: link-ul catre site-ul dvs. este de tip “no follow”, dar chiar si asa, este unul dintre elementele cele mai relevante ale SEO pe Instagram. Atentie, puneti link-ul in acest camp, nu in descriere, unde nu serveste la nimic.

Descrierile de pe Instagram sunt foarte speciale si diferite de cele pe care le cunoastem in partajarea fotografiilor pe Facebook sau Twitter. Ele constau din mai multe parti optionale, cum ar fi un mesaj textual, emoji si etichete.

O particularitate a SEO pe Instagram este ca nu suporta link-uri. Prin urmare, uitati sa introduceti link-uri in fotografiile dvs. pentru a redirectiona traficul spre site-ul dvs. in mod clasic. 

Emoji – nu sunt obligatorii, dar adauga o prospetime suplimentara de care chiar si un profil de companie poate beneficia. 

Utilizati Hashtag-uri

Da, stim ca pentru multi oameni, hashtag-urile sunt elemente enervante care sunt folosite doar pentru a atrage atentia si pentru a castiga adepti falsi. Dar, o strategie bine gandita si pusa in aplicare a hashtag-urilor, v-ar putea oferi noi adepti interesati de ceea ce vindeti, acestia devenind, in mod obisnuit, clienti.

Initial, hashtag-urile servesc ca niste categorii si pot face fotografiile mult mai usor de localizat pentru cei interesati de produsele dvs. Utilizarea hashtag-urilor in mod corect, este foarte asemanatoare cu efectuarea unei cercetari de cuvinte cheie pentru continut.

Trebuie sa verificati care sunt cuvintele sau expresiile in care doriti sa apara imaginile dvs., care descriu produsul si beneficiile acestuia si, mai presus de toate, care sunt populare, iar utilizatorii de pe Instagram le folosesc.

Mai tarziu, va recomandam sa nu includeti mai mult de 5, deoarece seriozitatea contului dvs. este complet pierduta si incepe sa para o masura disperata. Incercati sa aratati increzatori, promovand produsul dvs., dar intotdeauna cu intentia clara de a atrage numai pe cei cu un interes real.

Amintiti-va, un lucru este de a utiliza hashtag-uri din orice motiv, si altul de a utiliza hashtag-uri care au un obiectiv clar.

Faceti cunostinta cu adeptii concurentilor dvs.

Poate ca suna putin provocator, dar realitatea este ca, daca cunoasteti adeptii competitorilor dvs., va confruntati cu potentialii cumparatori nemultumiti, in cautarea unor noi optiuni de cumparare, dispusi sa cheltuiasca in alta parte. Nu spunem ca toata lumea este asa, dar cel putin o parte semnificativa poate avea aceste caracteristici.

Ce trebuie sa faceti este o lista a conturilor concurentilor dvs. Ulterior si individual, efectuati urmatoarele actiuni:

– Verificati printre acei adepti daca exista lideri de opinie si evidentiati-i.

– Dintre ceilalti adepti, identificati 100 care considerati ca indeplinesc cerintele potentialului dvs. client si apoi analizati daca merita sau nu sa ii adaugati. Luati aceasta decizie si, in cele din urma, adaugati potentialii candidati.

– Urmati acest proces, chiar daca adeptii nu indeplinesc 100% cerintele clientilor dvs.

– In cele din urma, alegeti 100 de conturi pe care le-ati adaugat deja si in mod individual, comentati la una dintre fotografiile pe care le considerati a fi legate de marca dvs.

Aceste actiuni va pot lua o zi intreaga, dar veti vedea ca veti avea imediat rezultate remarcabile. Sarcina dvs. este de a cuceri acei adepti si de a-i face clientii actuali ai brandului dvs.

 Creati continut de calitate

Acest lucru este crucial si fara continut real de calitate nu veti reusi. Prin continut de calitate ne referim la creatii bine concepute, care ofera utilizatorilor ceea ce cauta.

Pentru fotografii, acestea ar trebui facute in modul cel mai profesional posibil, cautand cea mai buna incadrare, iluminare si compozitie. Filtrele ne pot ajuta, de asemenea, sa facem continutul mai atractiv.

Nu putem uita ca fiecare post trebuie sa contribuie cu ceva la utilizator. Informatii utile, stiri, curiozitati … face fiecare post pe Instagram de neuitat!

Este esential sa creati continut de calitate. De fapt, producerea de continut printr-un blog sau un canal YouTube va va ajuta sa castigati loc in motoarele de cautare si va face clientii indecisi sa faca o achizitie. Ce altceva putem face cu continutul? Sa vedem cateva strategii:

Scrieti ca invitat pe un blog extern

Bloggerii cauta mereu continut de calitate. Daca sunteti un specialist intr-un anumit subiect, oferiti-va sa scrieti un articol despre subiect. In acest sens, includeti link-uri catre site-ul dvs. in cadrul acestuia, deoarece aceasta strategie va ajuta SEO-ul magazinului dvs. In acest caz, veti castiga, deoarece site-ul dvs. va fi conectat la un blog relevant, iar bloggerul castiga, de asemenea, deoarece va primi o piesa de calitate care ii imbogateste site-ul.

Donati produse care urmeaza sa fie aprobate de site-urile si blogurile expertilor

O strategie posibila este aceea de a oferi produse site-urilor si blogurilor specializate pentru a le incerca si a scrie o recenzie despre ele. Acest lucru va contribui, de asemenea, la SEO-ul site-ului dvs., deoarece nota va include, probabil, un link catre magazinul dvs. online.

 Instagram Stories – arma secreta in acest an

Se pare ca este deja clar ca Instagram Stories ar trebui sa fie o parte incontestabila a strategiei de marketing digital al brandurilor de moda in acest an. In timp ce Instagram isi continua cresterea in 2019, castigatorii reali vor fi aceia care gasesc formula succesului prin Stories, deoarece ofera oportunitatea ca brandurile sa caute si sa experimenteze succesul, in timp ce costurile de publicitate sunt relativ scazute.

Pariati pe videoclipuri

Consumatorii care urmaresc videoclipurile despre produse au o probabilitate de 85% mai mare sa le cumpere. Nu va indoiti de asta!

Cautati cele mai bune programe de publicat

Avantajul este ca aveti deja posibilitatea de a programa postul dvs. in momentul in care va convine cel mai bine. Acum, trebuie doar sa stiti programul. Pentru asta, puteti folosi IconoSquare, un instrument care va permite sa vizualizati intr-un mod foarte dinamic, care sunt zilele in care postarile dvs. au o activitate mai mare, precum si programul in care sunt inregistrate cele mai multe vizite.

Cu aceste informatii, va veti putea pregati astfel incat, continutul dvs. sa apara in programele specifice pe care le considerati ca vor avea un domeniu mai larg.

Generati conversatii

Pentru ca utilizatorii sa se identifice si sa se simta mai empatici cu marca dvs., este necesar sa interactionati cu adeptii dvs. si nu numai sa postati fotografii. Incepeti conversatii, incurajati interactiunea in cadrul comunitatii. Numai atunci puteti genera mai mult angajament.

Site-ul dvs. – adresa URL

Acesta este singurul loc de pe Instagram unde puteti posta un link pe care se poate da clic. Puteti sa il modificati ori de cate ori doriti, astfel incat sa puteti conecta articolele din strategia de marketing pentru continut, continutul dvs. cel mai recent sau cel mai important (cum ar fi ultimul dvs. blog sau postare video), o campanie speciala sau o pagina de pornire care directioneaza vizitatorii care vin de pe Instagram. Incercati sa utilizati un URL “shortener” cu un cod de urmarire pentru a obtine statistici in timp real despre vizitatorii Instagram. Adresele URL pe care le postati in aceasta sectiune sunt cheia pentru consolidarea strategiei dvs. SEO pe Instagram.

De ce sa aveti un cont Instagram si care sunt avantajele pentru magazinul dvs. online?

Inainte de a trece la tactici, trebuie sa intelegeti de ce sa investiti timp in aceasta retea sociala. Natura vizuala a acestei platforme, combinata cu nivelul ridicat de angajament pe care majoritatea retelelor sociale le genereaza in prezent, fac din Instagram un canal de comunicare excelent pentru a prezenta marca dvs. si ceea ce ofera.

Continutul vizual joaca un rol foarte important ca strategie de pozitionare a marcilor, deoarece, bine implementat, poate spori angajamentul cu utilizatorul, precum si ROI-ul unei afaceri. Daca adaugam ca unele statistici despre Instagram mentioneaza ca exista in prezent aproximativ 40 de milioane de fotografii incarcate zilnic in aceasta retea sociala si 1.000 de milioane de utilizatori activi lunar, atunci puteti intelege de ce este necesar sa considerati aceasta retea sociala un canal de comunicare si marketing.

Unele beneficii sunt destul de clare:

– Creste traficul catre magazinul dvs. online

– Pozitioneaza marcile in mediul vizual

– Este un canal de comunicare si publicitate vizuala (videoclipuri si imagini) cu potential de crestere

– Costul investitiei este minin (aplicatia este gratuita)

In acest fel, vedem cum SEO pe Instagram nu are atat de mult legatura cu conectarea, ci mai mult cu o prezenta calitativa, castigand astfel vizibilitate atat in cadrul retelei in sine, cat si in sinergii cu alte retele sociale si in cautarile Google. De fapt, SEO pe Instagram nu este atat de diferit de alte platforme, pentru ca avem intotdeauna nevoie de continut bun ca baza pentru pozitionare. 

Speram ca prin aceste strategii veti putea utiliza Instagram in folosul magazinului dvs. online. Retineti ca natura vizuala a acestei retele sociale este legata de angajamentul ridicat pe care il va genera clientilor dvs. 

Daca aveti o idee despre care considerati ca este utila in strategia de pozitionare a marcii dvs. si doriti sa discutati despre aceasta, impartasiti-o cu noi in sectiunea noastra de comentarii.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here