Crearea unui continut de calitate este esentiala pentru ca Google sa poata pozitiona mai bine un brand sau un site. Adica, continutul de calitate este cel care face diferenta dintre succes si esec.
Avand un continut de calitate este unul dintre cele mai practice lucruri pe care le puteti face pentru a va asigura ca site-ul dvs. este in stare buna. Exista diferite moduri de a face acest lucru, dar acesta este cel mai usor pentru a converti continutul site-ului dvs. intr-un text util pentru activitatea sau afacerea dvs. Dar ce intelege Google prin continut de calitate?
Intr-o lume in care tehnologia avanseaza cu pasi repede, motoarele de cautare isi modifica continuu algoritmii luptand impotriva formulelor magice proiectate de specialistii in pozitionare. De tehnicile vechi de repetare a cuvintelor cheie ascunse in site, la cele mai ingenioase tactici curente pentru a atrage atentia motoarelor de cautare, cum ar fi folosirea de advertoriale seo, evolutia naturala a determinat specialistii dedicati gestionarii algoritmilor sa-si perfectioneze strategiile. In cele din urma, singura formula pentru obtinerea unei pozitionari organice bune este crearea unui continut de calitate.
Calitatea continutului este in acest moment cheia pentru imbunatatirea pozitionarii. Dar sub ce criterii se poate spune ca continutul este de calitate si de ce motoarelor de cautare le place atat de mult?
In cadrul strategiilor digitale, una dintre cele mai utile si cele mai folosite este SEO.
Dar Google a schimbat de numeroase ori algoritmii, astfel incat, expertii in marketing digital au trebuit, de asemenea, sa schimbe modul de a face SEO. De fiecare data cand a avut loc o schimbare, modul de pozitionare a variat, de asemenea, in cautarea unor modalitati de a face informatiile mai accesibile pentru motorul de cautare. Unii dintre cei mai cunoscuti algoritmi ai Google au fost Panda, Penguin si Hummingbird.
Pentru a intelege motivele acestor modificari, trebuie sa tinem cont de faptul ca Google traieste din vanzarea de cuvinte care pozitioneaza un produs sau un serviciu in motorul sau de cautare. Din acest motiv, el nu vede cu ochi buni acele practici ilicite care ii ameninta sistemul. Acest lucru, impreuna cu incercarea de a face motorul de cautare un instrument util fara spam pentru utilizatori, sunt cauzele evolutiei algoritmilor Google.
Ce considera Google continut de calitate
Cu cele mai recente modificari, Google stabileste patru principii de baza ale calitatii:
1.Creati pagini in primul rand pentru utilizatori, nu pentru motoarele de cautare.
2. Nu inselati utilizatorii.
3. Nu recurgeti la trucuri, astfel incat motorul de cautare sa imbunatateasca clasarea site-ului.
4. Ganditi-va la ceea ce face site-ul dvs. unic, valoros sau atractiv. Faceti-l sa iasa in evidenta fata de restul.
5. Google este constient ca SEO a devenit un instrument de baza pentru pozitionarea in motorul de cautare propriu-zis. Partial datorita numarului mare de pagini publicate zilnic. Cu toate acestea, recunoaste, de asemenea, ca exista alti factori relevanti care trebuie luati in considerare la calificarea unei pagini web.
Continutul este regele
Marketingul de continut s-a pozitionat ca una dintre tehnicile preferate pentru toti expertii in marketing digital. Marketingul de continut a castigat favorurile expertilor datorita numeroaselor sale avantaje, incluzand, dupa cum s-a aratat deja, continutul de calitate care ajuta marcile sa se pozitioneze in rezultatele cautarii.
Calitatea continutului conteaza mai mult decat cantitatea. In urma declaratiilor facute de-a lungul timpului de catre angajatii companiei, continutul de calitate ar trebui sa fie plasat ca principala caracteristica care trebuie luata in considerare de motorul de cautare. Ei au reusit sa perfectioneze algoritmul pentru a elimina trucurile spam ale cuvintelor cheie, metatagurile sau backlink-urile.
Tipuri de continut SEO
Continutul SEO poate fi oricare dintre urmatoarele:
Paginile de produse: sunt painea si untul oricarui site de comert electronic cu amanuntul. O pagina de produs buna poate servi drept continut SEO si o pagina de destinatie a PPC (Pay Per Click).
Advertoriale SEO: Un blog este unul dintre cele mai simple moduri de a crea un flux regulat de continut SEO cu ajutorul articolelor platite. In general, postarile de pe blog sunt mai atractive si mai susceptibile de a atrage linkuri decat paginile de produse, astfel incat, acestea reprezinta o modalitate excelenta de a crea autoritate pentru site-ul dvs. (Retineti ca blogurile sunt foarte flexibile si le puteti utiliza pentru a gazdui oricare dintre tipurile de continut din aceasta lista.)
Articole: Ganditi-va la articole de stiri, interviuri. Acesta este principalul tip de continut pe care il veti gasi in majoritatea ziarelor sau revistelor.
Listele: o lista este intr-adevar doar un tip de element, dar este incadrata ca lista (cum ar fi “10 moduri de a reduce factura dvs. de energie” sau “101 lucruri pe care le urasc la Google”). Aceste tipuri de titluri par a fi mai accesibile atunci cand sunt gasite in rezultatele cautarii sau in fluxurile de retele sociale.
Ghiduri: Un ghid este o bucata de continut mai lunga, care explica in detaliu cum se poate face ceva. Puteti publica un ghid complet pe site-ul dvs. sau puteti publica un rezumat care solicita vizitatorilor sa completeze un formular de inregistrare pentru a citi ghidul complet.
Infografice: Infografiile sau imaginile de format mare care contin o cantitate mare de date (adesea sub forma de grafica) intr-o singura tema, pot acumula multe vizualizari si linkuri. Cu toate acestea, deoarece o mare parte din continut este incorporat in imagine si, prin urmare, nu este lizibil ca text de catre motoarele de cautare, este important sa optimizati cu atentie restul paginii.
Directoare: Un director este o taxonomie utila a link-urilor catre site-uri sau resurse in jurul unui anumit subiect. De exemplu, un blog de parfumuri ar putea crea un director de locuri pentru a cumpara parfumuri, de la magazine independente din intreaga tara.
Cum cream continut de calitate?
Dupa cum am spus, continutul de calitate este acceptat pe scara larga ca o cheie de baza pentru a obtine o buna pozitionare in motoarele de cautare, dar cum cream un continut de calitate?
1. Analizati situatia
Este esential sa stim pentru cine veti crea continutul. Indiferent daca vorbiti despre o marca sau o persoana, trebuie sa stabiliti care este obiectivul dvs. si filozofia, care este linia dvs. editoriala, stilul … In acelasi timp, este foarte important sa stiti cat mai mult posibil despre cei care vor consuma continutul. Aceste date vor fi cheia pentru a crea un continut care sa trezeasca atentia utilizatorului si sa ofere valoare.
2. Cunoasteti publicul
Inainte de a incepe, este esential sa acordati timp pentru a cunoaste persoanele care fac parte din audienta dvs. Cine sunt ei? Ce canale folosesc? Ce le place? Ce consuma? Ce nu le place?, etc. Nu va grabiti si dedicati timpul necesar pentru a raspunde la toate intrebarile. Nu va opriti pana nu stiti in profunzime profilul celor care va vor aborda, care va vor citi, care vor cumpara de la dvs.
2.1 Incepeti cu o idee buna
Este clar ca tot continutul bun porneste de la o idee buna, dar ce este considerat “o idee buna”? Este cea care capteaza atentia publicului tinta, indiferent de sector, care este distribuita pe retelele sociale, si care trezeste emotii.
A obtine o idee buna nu este intotdeauna usor, de fapt, este una dintre cele mai mari provocari cu care se poate confrunta un creator de continut, dar Internetul este plin de inspiratie. Pe baza acestui lucru, creatorul continutului, indiferent de format, poate decide ce idee va constitui axa centrala a continutului.
2.2 Creativitate
Dupa ce ati efectuat pasul anterior, este randul cercetarii. Cautati pe internet informatii despre subiect si alegeti un mod propriu de a scrie, dand un nou punct de vedere sau chiar adaugarea de noi date care nu sunt incluse in alte informatii postate.
Puteti opta mereu pentru infografica pentru a sintetiza si a da un context vizual continutului dvs.. Cand postati continutul pe retelele sociale, grafica pe calculator va ajuta la captarea atentiei publicului.
Tutorialele video sunt, de asemenea, o mare resursa. Asociati texte cu videoclipuri interactive si cu o explicatie in format creativ care va ajuta cititorul sa ramana mai mult timp pe site.
3. Creati continut original care face diferenta
Inspiratia este un punct de plecare, dar copierea de pe Internet este complet interzisa. O practica penalizata de motoarele de cautare si de utilizatori. Continutul poate fi inspirat de alte idei si poate fi consumat, dar nu creati niciodata continut duplicat.
Continutul trebuie sa fie inteligent, sa contina idei originale si, mai presus de toate, sa fie util pentru utilizator. Trebuie sa ajute, sa rezolve problemele, sa distreze … sau orice calitate care adauga valoare pentru utilizator si il califica drept continut de calitate.
4. Alegeti corect cuvintele cheie
Pentru a alege corect cuvantul cheie, trebuie sa fiti cat mai clari cu privire la subiectul despre care veti scrie, pentru asta puteti utiliza Google Trends, care va va arata cel mai popular continut.
Pentru subiectul ales, trebuie sa va ganditi la eventualele cuvinte cheie si sa le alegeti pe cele care au mai multe cautari si mai putina concurenta.
Pentru a va ajuta in aceasta cautare, exista unele instrumente foarte utile de la motorul de cautare Google, care completeaza in mod automat o propozitie si deja va ofera o idee despre cele mai cautate cuvinte cheie, Google Keyword Planner (gratuit), SEMrush (cu plata, dar eficient), WebSignals (alternativa gratuita pentru SemRush), printre altele.
Daca atunci cand verificati cuvantul cheie, concurenta este mare, incepeti sa va ganditi la cuvinte cheie lungi sau cu coada lunga, acestea sunt cuvinte cheie mai extinse, dar cu mai putina concurenta. Ganditi-va la intentia utilizatorului inainte de a-l determina.
Odata ce ati ales cuvantul cheie, acesta trebuie sa fie prezent in text in mod discret. Puteti sa il diferentiati in mod semantic, folosind sinonime, diferite fraze cu acelasi inteles sau schimband ordinea, astfel incat textul dvs. sa fie mai bogat si mai natural.
Idealul este sa plasati cuvantul cheie in titlu, intr-un subtitlu, in introducere, si in concluzie. Dar amintiti-va, cel mai important lucru este de a nu forta prezenta sa in continut.
4.1 Strategia selectivitatii: creati continut numai pentru fraze care sunt direct legate de afacerea dvs.
Dupa ce am folosit instrumentele imbunatatite de cercetare a cuvintelor cheie, vom continua sa cream o lista a expresiilor gasite.
Odata ce informatiile au fost descarcate, ar trebui sa revizuim cuvintele cheie si sa pastram cele mai potrivite fraze pentru strategia SEO. Si care sunt acele expresii de cuvinte cheie mai interesante?
La inceput, ne uitam la acele fraze care arata un numar mai mare de cautari lunare. Cu cat mai multe cautari, cu atat mai bine. Dar aveti grija, putem face unele greseli cum ar fi sa ajungem la cuvinte foarte competitive si fara legatura cu afacerea sau activitatea noastra. Nu ne va face nici un bine daca primim multe vizite in cazul in care ulterior exista putini care cumpara.
Sa vedem mai bine cu un exemplu simplu. Sa presupunem ca avem un site de comert electronic cu “pantofi de alergare”, deci ce cuvant cheie reprezinta o posibilitate mai mare de conversie vizitator-client? “Adidasi” sau “pantofi de alergare”? A doua optiune este cea mai inrudita cu afacerea noastra.
Un utilizator care intra in magazinul online „pantofi de alergat“ cu cuvantul cheie „pantofi“ poate fi cineva interesat de alte produse, cum ar fi „pantofi de balet“ sau „pantofi de baschet,“ poate ca doar 30% utilizatori care au folosit expresia “adidasi” vor fi interesati de “pantofi de alergat sau pantofi sport”. In caz contrar, daca un utilizator intra pe site-ul nostru cu cuvantul cheie “pantofi de alergare”, posibil 80 sau 90% apartin tintei noastre.
La aceasta trebuie adaugat faptul ca este mai usor sa pozitionati “pantofi de alergare” decat cuvantul “adidasi”, deoarece competitia din acest ultim concept este mai acerba.
Nu ar trebui sa investiti resurse pe fraze care au niveluri scazute de conversie pentru activitatea dvs. Trebuie sa va concentrati pe cuvinte cheie mai specifice, trebuie sa va segmentati catre cuvinte cheie cu coada lunga sau “long tail”. In multe cazuri, acestea sunt cuvinte cheie care genereaza o rata de conversie mai buna.
5. Aplicati SEO OnPage
Cum scrieti un articol SEO? Ce trebuie sa stiti pentru a scrie un text corect la nivel de SEO?
5.1. Titlul este cheia
Orice tip de continut ar fi, necesita intotdeauna un titlu. Aceasta va fi cheia atragerii utilizatorilor. Titlul ar trebui sa fie frapant, sa trezeasca curiozitate, sa surprinda esenta postului. Ar trebui sa fie cat mai scurt posibil, dar sa clarifice ideea.
Titlul este poarta de acces pentru utilizatori. O fraza care va fi distribuita pe retelele sociale, care va fi indexata de motoarele de cautare si va marca prima impresie, este prima diferenta dintre un continut de calitate si un continut care nu este de calitate.
5.2. Lungimea textului
Informatiile postului vor fi mai bine organizate daca anterior am stabilit extensia. Nu este acelasi lucru sa organizam partile unui text SEO de 300 de cuvinte, de exemplu, cu unul din 1000. Trebuie sa ne intrebam care este obiectivul postului, cui vrem sa ne adresam si ce dorim sa comunicam prin intermediul lui. Avand aceste trei lucruri clare, putem incepe sa scriem. Desigur, nu trebuie sa uitam niciodata sa scriem in mod natural.
Este adevarat faptul ca exista o relatie intre textele lungi si o buna pozitionare pe web. Cu toate acestea, lungimea perfecta a unui text pentru a-l pozitiona este cea de care aveti nevoie pentru a explica tot ceea ce doriti sa spuneti in detaliu, fara a trebui sa va plimbati in jurul subiectului sau sa mergeti in jurul aceluiasi concept pentru a crea un text mai lung.
Daca rezolva o intrebare simpla, cu 100 de cuvinte, probabil ca este suficient si nu aveti nevoie de mai mult. Daca doriti sa ridicati intrebari profunde, este usor sa mergeti dincolo de cele 2.000 de cuvinte fara sa va faceti griji. Poate chiar mai mult! Lungimea textului va varia intotdeauna in functie de subiectul pe care il plasati. Nici mai mult, nici mai putin.
5.3. Meta-descriere
Este informatia de baza pe care robotul Google o are pentru a pozitiona mai bine continutul web si in urma careia decide daca sa o afiseze sau nu in lista de rezultate. Nu uitati sa plasati si cateva dintre cuvintele cheie in meta-descrierea postului.
5.4 Adresa URL
Adresa URL trebuie sa fie optimizata si potrivita cuvantului sau cuvintelor cheie. Adica, este corect ca adresa URL sa contina cuvintele cheie fara adaugiri inutile, cum ar fi prepozitii, conjunctii sau alti termeni care nu adauga nici o valoare pentru acesta. In ceea ce priveste extensia sa, nu exista reguli foarte specifice in aceasta privinta, dar se recomanda sa nu depaseasca ceea ce se numeste cele trei nivele.
5.5 Primul si ultimul paragraf sunt cheia
Atat inceputul postului, cat si inchieierea sa, este important sa contina cuvintele cheie, dar sa se modifice formularea lor. Asta inseamna utilizarea sinonimelor, a cuvintelor cheie cu coada lunga, etc. De exemplu, daca vrem sa pozitionam “inchirieri de apartamente Bucuresti”, putem folosi termeni cum ar fi “inchirieri de apartamente in Bucuresti”, “inchirieri de apartamente de vacanta in Bucuresti”, etc.
5.6. Structura articolului
Continutul articolului trebuie sa fie ierarhic si sa fie structurat pe etichete de titlu, in care apar si cuvintele cheie. Etichetele antetului H1, H2, H3 … vor marca importanta continutului in ochii Google. Nu ar trebui sa existe mai mult de un H1 intr-un articol. Acest lucru, in majoritatea sabloanelor, este titlul postului. H2 defineste de obicei sectiunile postului, iar H3 sau H4, subsectiunile. Nu este recomandat sau necesar sa lucrati mai multe etichete (H5, H6 …).
5.7. Link-uri interne si externe
Este important ca dintr-un articol sa se faca legatura cu alte articole cu care exista o relatie tematica sau categoriile de blog sau magazin online pe care doriti sa le stimulati. Este, de asemenea, convenabil ca link-urile din surse externe – alte pagini – sa aiba o autoritate mai mare.
5.8. Continut multimedia optimizat
Nu uitati sa adaugati la articolele dvs. imagini, infografice si videoclipuri incorporate publicate pe YouTube. Acestea trebuie sa fie optimizate pentru SEO.
5.9. Densitatea de cuvinte cheie
Nu faceti SPAM. De cate ori trebuie sa se repete cuvantul cheie in tot articolul? Prezenta lui trebuie sa fie naturala, sa fie justificata in naratiunea textului. Datorita instrumentului SEOquake putem cunoaste densitatea fiecarui cuvant. Recomandarea noastra este ca densitatea sa nu depaseasca 2%.
6. Ortografie, coerenta si ton
Google nu analizeaza greselile unei pagini web, dar utilizatorii o fac. Citirea unui mesaj plin de greseli de ortografie nu este un lucru placut si nu face parte din continutul de calitate. Prin urmare, este important sa oferim continutul in cel mai bun mod. Utilizatorii il vor aprecia pozitiv pana la punctul de a transforma pagina intr-un site de incredere.
In acelasi timp, este foarte important sa structurati continutul corect si cu o ordine logica. Textele trebuie sa urmeze o ordine coerenta pentru a fi considerate continut de calitate. In plus, daca publicatia sare de la o explicatie la alta fara nici un sens, acelasi lucru se intampla si cu ortografia, utilizatorii nu vor mai reveni.
In cele din urma, in functie de publicul tinta, este recomandabil sa adaptati limbajul. Adica, uneori este preferabil sa folositi un ton mai neobisnuit, in timp ce alteori, este preferabil sa folositi un ton mai serios.
7. Structurati continutul in blocuri
In cazul continutului de text, cum ar fi articole sau postari, este recomandabil sa structurati continutul in blocuri, folosind titluri si subtitrari care separa subiectele si permit utilizatorului o lectura confortabila si placuta.
Tendintele marcheaza paragrafele scurte si propozitiile simple, sustinute cu un continut interesant, ca fiind cheile pentru ca cititorul sa finalizeze citirea continutului pana la final. Primul paragraf, dupa titlu, este cheia pentru a atrage atentia si a invita utilizatorul sa continue sa citeasca si continutul sa-si poata indeplini functia.
Anteturile (H1, H2, H3, H4, …). Anteturile sunt folosite pentru a structura textul, care include ideile in blocuri. Un subtitlu poate grupa un set de idei, iar in cadrul acestuia, pot fi sub-idei grupate de alte titluri dintr-un al doilea nivel. Grupati ideile si utilizati anteturile in ordine, nu aleatoriu. Aceasta inseamna ca nu puteti incepe cu un H3 (titlu 3) si apoi folositi un H2 (titlu 2) si apoi sariti la un H5 (titlul 5). Acest lucru, desi multi oameni nu considera ca este relevant, este foarte important pentru SEO semantic. Adaugati cat mai mult posibil cuvintele cheie in rubrici. Lui Google ii plac paginile web bine structurate.
8. Este de interes pentru retelele sociale?
Unele studii arata ca exista o corelatie puternica intre numarul actiunilor sociale pentru continutul unui site, si pozitionarea mai buna in motoarele de cautare. Este clar ca, cu cat este partajat mai mult continutul, cu atat mai multa relevanta dobanditi, si cu atat mai multe link-uri obtineti. Iar link-urile exacte sunt factorii pe care Google ii proceseaza ca si continut de calitate.
Marcile nu trebuie sa subestimeze retelele sociale deoarece utilizatorii pot fi interesati de un continut sau de un serviciu prin intermediul acestora. Cu alte cuvinte, retelele sociale sunt noua vitrina pentru branduri. Acestea constituie o oportunitate de a genera venituri si de a atrage utilizatori.
In acelasi mod, tot mai multe marci creeaza campanii cu influenceri. Aceste campanii sunt cu adevarat benefice pentru brandurile care atrag mai multi utilizatori decat oricand. Acestea si-au pus increderea in influencerul care recomanda un produs. Marca devine astfel cunoscuta instantaneu de sute de mii de adepti. Multi dintre acestia vor sfarsi consultand site-ul marcii si chiar facand achizitia.
Concluzie
Revenind la inceputul acestei postari, cel mai bun lucru pe care il puteti face pentru a crea cel mai bun continut este de a raspunde perfect intrebarii utilizatorului. Dar raspunsul nu inseamna doar a oferi mai multe informatii decat altii: trebuie sa fie atractiv, usor de interpretat si de sintetizat, sa ofere mai multe caracteristici avansate, sa ofere interactiune… si, mai presus de toate, sa fie bine transmis.