Suntem intr-o epoca digitala in care tehnologia a revolutionat totul: modul nostru de comunicare si modul nostru de cautare pe Internet. Este timpul sa analizam modul in care cautarea vocala Google afecteaza ceea ce fac utilizatorii, si modul in care aceasta afecteaza pozitionarea site-ului nostru in clasamentele de cautare.
Cautarea vocala Google incepe sa castige teren in acest an si avanseaza cu mare viteza, ceea ce inseamna, in ceea ce priveste SEO si pozitionarea pe web, ca va trebui sa ne adaptam continutul la aceasta tendinta? …
Ce este SEO si cum functioneaza?
SEO, pozitionarea organica in motoarele de cautare, reprezinta baza strategiilor de comunicare si marketing ale oricarei companii. Milioane de utilizatori cauta lucruri pe Internet, orice nevoie sau curiozitate simpla pe care doresc sa o satisfaca, si companiile trebuie sa profite de acest lucru pentru a castiga un punct de sprijin.
Sa discutam cu Google Now, Siri, Cortana sau orice alt asistent de voce disponibil pe piata, este la moda. Potrivit datelor Google, astazi, 20% din cautarile mobile sunt deja efectuate prin voce.
De ce SEO este atat de important pentru dispozitivele mobile?
Traficul mobil a crescut de cativa ani. Datorita evolutiei tehnologiei, in care telefoanele mobile au evoluat pana la smartphone-uri; acele mici computere personale care se potrivesc in palma mainii noastre.
Cu un dispozitiv care contine o conexiune la retea si o putere a unui computer, smartphone-ul a fost implementat ca unul dintre dispozitivele prin care utilizatorul acceseaza mai mult timp Web-ul.
Stiati ca este posibil sa faceti o cautare Google fara sa introduceti termenii interogarii dvs.? Cu ajutorul voice search, acum este posibil!
Ce este cautarea vocala Google?
Cand intrebati Google prin intermediul microfonului dispozitivului dvs. “Cate sarbatori sunt in acest an?” sau cereti ajutorul lui Siri sau Cortana despre “cum sa indepartati o pata de pe camasa”, efectuati o cautare vocala.
Cu browserul Google Chrome (atat pe desktop cat si pe un dispozitiv mobil), putem selecta microfonul de langa campul de cautare si efectuam o cautare vocala.
Exista, de asemenea, posibilitatea de a folosi asistenti personali cum ar fi:
Siri: pentru cei care folosesc sistemul de operare iOS;
Google Now: in cazul utilizatorilor sistemului de operare Android;
Cortana: pentru cei care folosesc Windows;
Asistent Google: (un fel de evolutie a Google Now), care este disponibil si pentru alte platforme in afara de Android;
Bixby: pentru unele modele de telefoane mobile marca Samsung.
Alexa: Amazon
Ce se schimba la nivel de SEO o data cu cautarea vocala Google?
In acest moment, strategiile SEO nu se vor baza pe pozitionarea anumitor cuvinte cheie, ci pe raspunsuri la intrebarile utilizatorilor. Deci, continutul va trebui sa ofere un salt substantial de calitate pentru a oferi utilizatorilor informatii utile si distractive.
Desi cautarile vocale sunt inca in faza incipienta, ele nu mai sunt vazute ca ceva exotic si nou, ci sunt integrate in viata de zi cu zi a multor utilizatori.
In timp ce in bara de cautare Google incercam sa punem cat mai putine cuvinte posibil, atunci cand efectuam o cautare vocala, vorbim in general ca si cum ne adresam altcuiva. Asta inseamna ca SEO trebuie sa inceapa sa dea mai putina importanta cuvintelor cheie, si sa se concentreze pe furnizarea raspunsului corect cerut de utilizator.
Prin urmare, din moment ce pozitionarea cautarilor vocale prin cuvinte cheie ramane in fundal, cuvintele cheie cu coada lunga castiga teren. Stiti ce sunt cuvintele cheie cu coada lunga? Sunt acele cuvinte care, in loc sa foloseasca unul, sunt alcatuite din siruri de mai multe cuvinte in ordine si sensul lor, fac cautarea utilizatorului mai specifica.
Aceste cautari sunt mult mai precise si mai eficiente. Utilizatorul cere un raspuns imediat si precis la nevoile lui. Cu aceste tipuri de cuvinte cheie puteti ajunge la prima pozitie a rezultatelor motorului de cautare, sa raspundeti nevoilor publicului dvs. tinta.
Prin urmare, pentru a imbunatati pozitionarea SEO trebuie sa stiti care sunt nevoile si intrebarile utilizatorilor. Trebuie sa le oferiti raspunsul corect. Ce vrea publicul dvs.? Vrea un raspuns simplu si scurt. Vrea o singura solutie.
Deci, care sunt dezavantajele? Principalul dezavantaj este ca, in cazul cautarilor vocale, este mai complicat sa analizam comportamentul de trafic al site-ului Web.
Cum optimizam SEO pentru cautarea vocala?
Cautarea vocala pe dispozitivele mobile va schimba aspectele importante ale pozitionarii SEO. Nu mai vorbim de expresii formate din cuvinte cheie pe care utilizatorii le introduc in motorul de cautare Google, ci de “conversatii” pe care utilizatorul le intretine cu dispozitivele lor.
Suntem obisnuiti din ce in ce mai mult sa comunicam intr-un mod mai natural cu dispozitivele noastre mobile. Prin urmare, munca noastra SEO cu cuvinte cheie cu coada scurta (short tail) nu mai este cea mai buna optiune. Acest lucru nu inseamna ca folosirea cuvintelor cheie a murit, dimpotriva, acum, aceste cuvinte cheie ar trebui folosite intr-un mesaj mai natural, in cadrul conversatiei.
Google intelege ca utilizatorii folosesc cautarea vocala pentru ca au nevoie de un raspuns imediat si direct. Si, desigur, Google le ofera acest lucru. Acum misiunea dvs. este sa fiti printre acele rezultate.
Folositi cuvinte cheie long tail
Tinand cont de limbajul natural al oamenilor, este foarte important sa includeti cuvinte cheie cu coada lunga in site-ul dvs. web.
Dar care sunt cuvintele cheie cu coada lunga?
Acestea sunt cautari foarte specifice care, desi genereaza un trafic mai mic, genereaza un numar mai mare de conversii.
De exemplu: “hoteluri ieftine in Romania”. Aceste cautari sunt mai concrete si nivelul de competenta este mai mic.
Interogarile in cautarile vocale acopera adesea intrebarile “cine”, “cum” si “ce” printre celelalte intrebari, iar raspunsurile la aceste interogari sunt de aur cand vine vorba de atragerea unui trafic mai mare pe site-ul dvs. Este de remarcat faptul ca oamenii folosesc tot mai mult termeni precum “mai bun”, “mai aproape” sau “mai ieftin” pentru a gasi rezultate mai precise.
Exista o mare diferenta intre modul in care oamenii scriu si modul in care vorbesc atunci cand pun intrebari in motoarele de cautare. Intrebarile vorbite au mult mai multe cuvinte decat cele scrise, de aici importanta includerii cuvintelor cheie cu coada lunga in continutul site-ului dvs.
Cum pot aparea printre rezultatele cautarii folosind cuvinte coada lunga?
O modalitate buna de a raspunde la intrebarile pe care le pot avea consumatorii dvs., este prin adaugarea unei sectiuni de intrebari frecvente pe site-ul dvs. web. Faceti o lista de intrebari posibile pe care potentialii clienti le-ar pune, si scrieti raspunsuri concrete si scurte.
Motoarele de cautare pot utiliza aceste raspunsuri atunci cand utilizatorii efectueaza interogari de cautare vocala.
Un alt sfat pentru a indexa mai multe cuvinte cheie cu coada lunga pe site-ul dvs. este sa creati un blog sau sa il actualizati pe cel pe care il aveti deja.
Multi oameni nu inteleg puterea unui blog si a continutului de marketing, dar este important sa va vedeti blogul ca o poarta de acces la toate raspunsurile pe care potentialii clienti le cauta.
Conceptul de cuvinte cheie conversationale
Cand vorbim cu Siri, Cortana sau Google, folosim expresii diferite decat atunci cand scriem in bara de cautare. Limba scrisa pentru cautari consta de obicei din cuvinte singulare legate de cautarea dvs., cum ar fi: “mancare ieftina Bucuresti”. In timp ce, atunci cand folosim cautarea vocala, folosim de obicei un limbaj mai natural, cum ar fi: “unde pot manca ieftin in Bucuresti”.
Aceste schimbari vor face o diferenta in abordarea noului SEO. Pozitionarea raspunsurilor la aceste intrebari directe de la utilizatori va necesita un alt mod de scriere al continutului. In plus, companiile vor depinde de modul in care cercetatorii percep si transcriu aceste intrebari.
Folositi Google Analytics
Verificati in Google Analytics ce cautari conduc utilizatorii catre o pagina web. Nu toate cautarile vor fi efectuate prin voce, ci o parte din ele. Este necesar sa luam ca baza pe cele mai relevante pentru a configura urmatorul continut al paginii web. Este recomandabil sa includeti date structurate pentru a imbunatati aspectul rezultatelor cautarii.
Raspundeti direct la intrebarile adresate de publicul tinta. Este necesar sa se prevada un continut afisat ca un fragment recomandat in paginile cu rezultatele motorului de cautare (SERP) si astfel, asistentii de voce vor alege textul site-ului nostru ca cea mai buna solutie pentru ceea ce utilizatorii cauta online.
Rezolvati intrebari si raspunsuri
Obiectivul principal este ca utilizatorii care efectueaza o cautare vocala sa selecteze textul site-ului dvs. drept cel mai bun raspuns la o anumita cautare. Trebuie sa oferiti un continut ca solutie la intrebarile pe care utilizatorul le pune.
Prin urmare, este important sa includeti acest factor, fie in intrebari, raspunsuri sau ambele, in titlurile descrierilor h1, h1, h3, h4, etc., pentru a profita de el in pozitionarea dvs. pentru cazurile in care utilizatorul face o cautare vocala.
Introduceti sinonime
Pentru a imbunatati pozitionarea web a magazinului dvs. in acest tip de cautari, este important sa introduceti sinonime. Nu este vorba despre plasarea de cuvinte cheie fara sens pe intregul site web, asa cum cititorul si motoarele de cautare vor observa. Daca, pe de alta parte, optati pentru sinonime ale cuvintelor, veti acorda varietate si, prin urmare, un SEO mai calificat si optim.
Dezvoltati o pagina web receptiva
Este important sa va adaptati la cerintele utilizatorilor. Intrebati-va ce aveti nevoie, ce cautati, pentru a putea adapta fiecare dintre strategiile dvs. de marketing la aceste nevoi. Analizati cautarile pe Internet si in ce sens se efectueaza cautari vocale. Care este dispozitivul pe care utilizatorii il folosesc, pentru a putea adapta site-ul dvs. la dispozitivele pe care le au. Acest lucru nu numai ca va imbunatati experienta utilizatorilor, dar va contribui, de asemenea, la imbunatatirea SEO a site-ului dvs.
Tineti cont de geolocatie
Marea majoritate a cautarilor vocale vizeaza obtinerea raspunsurilor locale, ceea ce inseamna ca mai ales intreprinderile locale cu unitati fizice trebuie sa-si adapteze site-urile pentru a oferi cele mai bune rezultate. Aici, geolocatia joaca un rol fundamental.
Acesta va fi cheia pentru realizarea unei strategii locale, cu atat mai mult daca luam in considerare faptul ca majoritatea cautarilor vocale sunt facute pentru a incerca sa gaseasca rezultate locale. Asigurati-va ca lucrati la continutul dvs. in localitatea dvs., deoarece astfel veti putea restrange cautarile, avand mai multe posibilitati de a oferi rezultatele asteptate, fiind una dintre optiunile principale pentru utilizatori.
Utilizati fragmente recomandate (snippets)
Trecerea la cautarea vocala va face ca fragmentele recomandate (cunoscute ca si casete de raspuns) sa fie o caracteristica de dorit pentru editori. Fragmentele evidentiate sunt rezultate ale cautarii pe care Google le selecteaza pentru a afisa rezultatele organice in forma de anunturi.
Scopul fragmentelor evidentiate este de a raspunde instantaneu la o intrebare de cautare. Trebuie sa tineti cont de intrebarile frecvente pentru a identifica intrebarile comune pe care le au clientii dvs. Utilizati-le ca baza pentru crearea de continut nou si pentru optimizarea articolelor existente astfel incat Google sa poata scana si selecta cu usurinta punctul culminant optim pentru un cuvant cheie.
.