Advertorialele sunt utilizate de catre multi specialisti seo pentru a creste vizibilitatea unui site, de a obtine link-uri si de a promova diferite tipuri de produse sau servicii. Ca sa intelegem mai bine, definitia clasica a advertorialului este acea de reclama care imita formatul editorial, concept elaborat prima data de catre Merriam Websters in 1946.

Cu alte cuvinte, advertorialul poate fi un articol, mesaj, tip de prezentare, care se armonizeaza perfect cu natura canalului pe care apare, cu scopul de a promova unele produse sau servicii. 

Vom vedea care sunt tipurile de advertoriale, cum se realizeaza si in ce conditii se publica, pentru a te ajuta in promovarea online de succes. 

Tipuri de advertoriale

Cel mai des tip de advertoriale este acela de promovare a imaginii unei companii, prin detalii si aspecte care contureaza o directie favorabila de percerepe de catre publicul cititor. Un alt tip de advertorial este cel de sustinere a unei idei sau unui punct de vedere care apartine companiei respective. 

Advertorialele arata precum articolele clasice, numai ca scopul acestora este de a face reclama mai mult sau mai putin evidenta, diferitelor produse, servicii sau companii. Este un mod simplu si destul de eficient de a informa un public mai mare despre un produs nou aparut sau al unei companii care se afla la inceput de drum.

Realizare advertoriale

Cea mai des intalnita forma de advertorial in mediul online este articolul. Acesta ar trebui sa indeplineasca aproape aceleasi cerinte clasice seo. Sa cuprinda cel putin 500-600 cuvinte, sa aiba introduse cuvinte cheie si sa fie cate mai concis si lizibil, pe orice tip de device. 

Este de luat in considerare faptul ca advertorialul trebuie sa fie cat mai subtil si la obiect, pentru a nu cadea in capcana penalitatii din partea Google. Advertorialele agresive, realizate in mod abuziv, publicate pe canale indoielnice, care urmaresc o promovare rapida, pot duce la penalizari grave din partea Google.

De accea, daca vrei sa-ti promovezi afacerea online prin intermediul advertorialelor, alege cai corecte, sub forma unor articole informative, bine structurate si argumentate, care sa ofere o imagine reala asupra serviciilor sau produselor tale. 

Publicare advertoriale

Se recomanda ca advertorialele sa fie publicate pe bloguri sau site-uri cu autoritate in mediul online. Astfel, daca te afli la inceput cu afacerea si vrei sa promovezi un anumit produs, luam exemplu sampoane pentru barbati, va trebuie sa gasesti acele bloguri, site-uri pe nisa care te intereseaza, cu un public destul de larg si consecvent in actiuni. Astfel, vei atrage acele persoane care sunt interesate si ar cumpara produsul tau, avand incredere in recomandarea site-ului pe care intra in mod constant. 

Atunci cand alegi sa publici advertorialele asigura-te ca ai introdus link-urile corecte catre paginile care te intereseaza si ca aceste pagini sunt optimizate seo. Odata ce posibilul client a citit advertorialul si se arata interesat sa afle mai multe detalii despre produs, va fi redirectionat prina accesarea linku-urile catre pagina ta de produs.

Aceasta ar trebui sa se afiseze rapid, sa aiba un design intuitiv si sa functioneze corect in cazul in care posibilul client se transforma in cumparator. Atentie mare la optimizarea paginilor pentru mobil, fiind mult probabil ca posibilii clienti sa citeasca advertorialele pe telefon sau tableta. 

Sfaturi pentru advertoriale de calitate

Unul dintre sfaturile de baza in realizarea si publicarea de advertoriale este alegerea acelor bloguri/sit-uri de calitate, de incredere cu o audiente peste medie. De asemenea, aceste medii de promovare ar trebui sa se afle in legatura cu natura serviciilor si produselor pe care vrei sa le promovezi, advertorialele fiind astfel mult mai eficiente.

Nu este recomandat sa abuzezi cu publicarea de advertoriale intr-un numar cat mai mare si cat mai des. Incearca cu cateva pe luna, pe un blog/site cu autoritate si vezi care sunt rezultatele.

Este indicat sa acorzi o importanta modului in care sunt realizate advertorialele. Investeste acelasi timp si efort, ca si in cazul articolelor clasice. Acest lucru inseamna ca advertorialele sa fie cate mai creative, informative si interesante pentru posibilii clienti. 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here