Tehnicile seo evolueaza de la an la an, in functie de modul de indexare Google si de algoritmii de care se foloseste motorul de cautare pentru a pozitiona fiecare site. Daca modul in care realizam continutul si cuvintele cheie raman principii de baza in optimizarea eficienta a site-ului, exista cateva aspecte noi pe care sa le luam in considerare, daca vrem un rank cat mai bun pe Google.
Incepem sa vedem rezultatele a ani de cercetare si analiza a comportamentului utilizatorilor, prin care Google vrea ca modul de cautare sa fie cat mai inuitiv, simplu si facil pentru orice tip de persoana cu acces la internet.
Vom vedea care sunt tendintele seo in 2020, cu ce vine nou Google in ceea ce priveste algoritmii si indexarea si cum ne afecteaza aceste schimbari activitatea de promovare a afacerii sau blogului online.
Cautare prin voce
Voice Search incepe sa fie un concept din ce in ce mai dezvoltat de Google, una dintre tendintele majore ale acestui an. Siri, Alexa sau Cortana sunt asistenti virtuali personali care ne usureaza viata si modul de actiune in diferite situatii. Astfel, Google vrea sa ofere utilizatorilor o experienta cat mai apropiata cu realitatea, practic, cu modul in care vorbim.
Va exista o descriere succinta inainte de rezultatele afisate in mod clasic, care va contine un raspuns rapid si la obiect. In acest sens, este important sa ai continutul de pe site cat mai bine structurat, cu paragrafe, tabele si bullet points, pentru a fi reperat mai usor si rapid de Google, in vederea afisarii in noul stil de Voice Assistant.
Optimizare pe mobil
In ultimii 2 ani optimizarea site-ului pentru mobil a devenit din ce in ce mai importanta, fiind esentiala in contextul de acum. Google incepe sa indexeze paginile in varianta pentru mobil, de aceea modul in care acestea apar, titlul, continutul, link-urile si designul trebuie sa fie cat mai apropiat de cel de pe versiunea desktop. In urma celor mai recente studii pe aceasta tema, desktopul pierde in relevanta pe zi ce trece, mobilul fiind mijlocul principal prin care oamenii aleg sa se informeze, sa comunice si sa realizeze cumparaturi.
Content video
In ceea ce priveste continutul, fiecare afacere ar trebui sa se axeze pe promovarea in format video. Consumatorii sunt interesati de metode rapide de solutionare a diferitelor probleme, mai ales printr-o maniera explicativa video. Vedem cum pe youtube sunt la mare cautare tutorialele, unboxing-urile, reviewurile si alte tipuri de prezentare a produselor si serviciilor. Daca te adresezi unui public tanar, atunci ar fi bine sa-ti indrepti atentia spre acest mod de promovare, preferat de acestia, mult mai atractiv, simplu si explicativ.
Inteligenta artificiala
In viitorul apropiat, inteligenta artificiala va facilita modul de indexare si algoritmii Google. Cautarile vor deveni intuitive, modul de pozitionare va fi determinat de cat de specific si bine realizat este continutul de pe site si cat de facil de receptionat de tool-urile AI. De aceea, este indicat sa incepi sa documentezi indeaproape aceasta chestiune, sa intelegi ca modul simplu, concis si inteligent de redare a informatiilor despre servicii si afacere este cheia spre succesul, intr-un univers dominat de inteligenta artificiala.
Link building
Link building-ul ramane in continuare unul dintre aspectele de top atunci cand vine vorba de imbunatatirea rank-ului pe Google. Este modul prin care Google stabileste relevanta si importanta unui site. In acest sens, acum se pune mai mult accentul pe calitatea link-urilor, decat pe cantitate.
Pentru a crea link-uri de calitate trebuie sa fii atent in special la inserarea de imagini, tabele, diagrame si alte forme de reprezentare grafica. La fel de eficiente sunt listele cu produse, sfaturi sau alte informatii. Cu cat genereaza share-uri mai multe si utile pentru utilizatori, cu atat continutul de pe site este considerat relevant de catre Google.