Angajarea unei agentii SEO pentru a intreprinde actiuni de pozitionare si imbunatatirea traficului este esentiala daca doriti sa va distingeti de restul. Invatarea unor notiuni de baza este usoara si accesibila, insa obtinerea unor rezultate fructuoase si obtinerea unui nivel ridicat de vizibilitate, nu sunt atinse atat de usor. In continuare va prezentam 9 motive pentru care este recomandabil sa angajati o agentie de SEO profesionala.

Multe dintre companiile care iau in considerare adoptarea unei strategii SEO pentru marketingul lor digital au indoieli daca cel mai bun lucru este se ocupe personal de acest lucru sau sa primeasca serviciile unei agentii care sa se ocupe de acest lucru.

Odata ce membrii unei companie decid sa recurga la serviciile unei agentii, ei se straduiesc sa gaseasca cea mai buna agentie SEO din Romania, care garanteaza rezultate pozitive in termeni economici si de marketing pentru compania interesata de acest serviciu.

Exista o serie de motive pentru a angaja serviciile unei agentii. SEO este o sarcina foarte dinamica, deoarece instrumentele si strategiile diferite ale SEO sunt in permanenta schimbare, de aceea, alegerea celor mai buni profesionisti in domeniu este vitala.

De ce este SEO important pentru strategia noastra de marketing

SEO (Search Engine Optimization, acronimul sau in limba engleza) este unul dintre cele mai importante canale intr-o strategie digitala, daca nu cel mai important, deoarece ofera vizibilitate in motoarele de cautare si, mai presus de toate, este stabil si continuu in timp, adica tot ceea ce construim in SEO este pe termen mediu sau lung.

Dupa cum stim deja, SEO inseamna actiunile si metodele pe care le realizam pentru a pozitiona un site web in motoarele de cautare. Depinde de mai multe variabile si necesita cunostinte tehnice si semantice pentru a face acest lucru corect. De aceea, o agentie este cea mai buna metoda de a realiza acest lucru.

Ce este o agentie SEO?

O agentie SEO este o companie sau un grup de profesionisti care se concentreaza pe lucrul la pozitionarea organica a unei pagini web pentru a-i imbunatati pozitia in paginile cu rezultatele motorului de cautare. Este o echipa de experti care se intalnesc sa ofere companiilor interesate un serviciu prin care sa-si imbunatateasca prezenta pe Internet si sa le ajute sa obtina mai mult trafic web.

O agentie SEO a aparut din necesitatea de a imbunatati experienta utilizatorilor pe site-uri prin traficul ecologic, modificari continue in algoritmul motoarelor de cautare, in special in Google, precum si necesitatea de a urca in cele mai inalte pozitii pentru a atrage mai multi utilizatori.

Expertii agentiilor SEO sunt responsabili pentru imbunatatirea locatiei unui site web in cadrul SERP-urilor si, pentru asta, sunt responsabili pentru realizarea de strategii complet personalizate. Ei studiaza fiecare caz, analizeaza concurenta si chiar dispun de instrumentele cele mai importante pentru a putea obtine toate datele necesare atunci cand pregatesc un “plan de atac” in ceea ce priveste pozitionarea. Acestia colecteaza toate ingredientele necesare pentru a garanta cresterea volumului de vizite si, prin urmare, numarul clientilor prin intermediul motoarelor de cautare.

La ce serveste o companie SEO?

O agentie SEO serveste la cresterea vizibilitatii unei pagini web. Rolul sau este de a garanta o imbunatatire a pozitionarii oricarei pagini pe baza rezultatelor cautarii care apar utilizatorilor atunci cand tasteaza termeni diferiti in portaluri precum Google.

Pentru o companie, este cea mai buna modalitate de a creste intr-un mod real numarul de vizite si, in plus, pentru a facilita cresterea clientelei datorita acestei schimbari de trafic. In plus, este o modalitate buna de a realiza o crestere fara a recurge la publicitatea invaziva sau la ceva similar, toate acestea facand parte dintr-o strategie clara de imbunatatire a calitatii continutului, a calitatii site-ului web si a unei bune utilizari a cuvintelor cheie.

De ce sa angajezi o companie SEO pentru afacerea ta

Angajarea unui expert SEO este fundamentala pentru afacerea dvs. Prin urmare, ar trebui sa lasati graba deoparte si sa investiti timp in gasirea celui mai bun specialist pe care vi-l puteti permite. Stiti de ce? Va vom explica in continuare cat de importanta este angajarea unei agentii SEO pentru afacerea dvs.

Imaginati-va ca aveti un magazin foarte atractiv, dar este situat intr-un desert. Daca nimeni nu trece, oricat de frumos ar fi, va asiguram ca va fi dificil sa vindeti. Pentru a evita ca acest lucru sa se intample cu vizibilitatea online a companiei dvs., trebuie sa angajati un expert SEO pentru a o plasa in centrul orasului, adica printre primele rezultate ale principalelor motoare de cautare.

In continuare, veti gasi toate avantajele de care puteti beneficia la angajarea unui expert SEO si care sunt caracteristicile pe care ar trebui sa le aiba o agentie buna.

     1. Experienta in alte proiecte de pozitionare web

Cel mai evident avantaj, fara indoiala. Un profesionist dedicat exclusiv SEO a lucrat pe multe alte proiecte SEO, ceea ce ii permite sa aiba o capacitate mai mare de a analiza si detecta cele mai bune oportunitati, si de a evita tactici sau strategii fara nici o probabilitate de succes.

Se poate argumenta ca o experienta profesionala mai mare duce, de obicei, la costuri mai mari de contractare, insa aceste costuri sunt amortizate de mai multe ori inainte, deoarece, vor fi obtinute rezultate mai bune intr-un timp mult mai scurt.

     2. Pentru a obtine mai multa vizibilitate

Angajarea serviciilor unei agentii SEO este o decizie inteleapta atunci cand vine vorba de obtinerea de vizibilitate. Exista mai multi factori care intervin pentru ca o pagina sa obtina trafic web. Aici intra in joc optimizarea adresei URL, designul paginii, utilizarea cuvintelor cheie si calitatea continutului.

Adica, exista multi profesionisti care lucreaza pentru un portal pentru a obtine mai multe vizite. Printre acestia se numara specialistii in marketing digital, designeri, programatori, editori si consultanti, printre altii. Agentiile au talentul uman si instrumentele necesare pentru a va imbunatati continuu site-ul pentru a ajunge in primele locuri in cautarile Google.

Aparitia pe prima pagina a rezultatelor Google este scopul tuturor specialistilor in SEO si marketing digital. Cu toate acestea, cel mai important premiu este sa ajungeti pe primul loc, ceea ce se traduce automat in mii de vizite pe portalul dvs., si, prin urmare, venituri mai mari. Prin a avea serviciile unei agentii SEO, sansele de a va clasifica pe Google sunt mari. Expertii stiu ca motoarele de cautare monitorizeaza paginile in fiecare moment pentru a vedea ce fac si daca sunt utile sau nu pentru comunitatea de utilizatori.

De fapt, Google plaseaza utilizatorii de internet in centrul planificarii lui, care doresc sa gaseasca informatii usor si rapid.

     3. Serviciul integrat al altor profiluri

Uneori, o strategie de pozitionare necesita actiuni care necesita alte profiluri profesionale, pe langa expertul SEO pentru a le realiza, cum ar fi designeri web, dezvoltatori sau analisti web, printre altii.

O agentie SEO are, de obicei, un personal profesionist care acopera cele mai comune profiluri si, in lipsa altor profiluri specializate pentru un proiect, are capacitatea de a contacta si de a incorpora profesionistii necesari.

     4. Faciliteaza sarcina robotului Google

Echipa care se afla in spatele pozitionarii paginii dvs. se asigura ca portalul trebuie sa fie placut de Google. Pentru a atinge acest obiectiv, este necesar sa efectueze mai multe actiuni care variaza de la modificarea codului paginii, schimbarea continutului, imagini, arhitectura, sitemap, si chiar imbunatateste viteza de incarcare.

Daca pagina este optimizata si indeplineste cerintele Google, atunci motorul de cautare va incepe sa indexeze continutul postat. Cand apare in rezultate, urmatorul pas este sa castigati pozitii. Aceasta este o mare parte a activitatii specialistilor SEO si a agentiilor care sunt dedicate acestei lumi care se afla in spatele paginilor web. 

SEO nu are un impact pozitiv dupa doar 3 sau 4 luni, dar va avea in viitor. Din acest motiv, sugestia este de a obtine serviciile unei agentii de SEO, astfel incat traficul sa creasca si site-ul sa ajunga pe primul loc.

        5. Cunoasterea pietei si a concurentei

Un profesionist SEO nu numai ca analizeaza si optimizeaza site-urile Web, ci pentru a-si face treaba bine, trebuie sa stie cum se misca piata, cum sa analizeze comportamentul de cautare al utilizatorilor, ce miscari efectueaza concurenta pentru a-si extinde domeniul de actiune sau cum sa detecteze tendintele de cautare.

Pentru a face acest lucru, trebuie sa faca o continua urmarire, cu instrumentele adecvate, ale pietei, analizand, anticipand si contracarand toate miscarile care au loc, fie de la utilizatori, fie de la companiile concurente.

        6. Aduce beneficii pe termen mediu si lung

Cand angajati o companie SEO, trebuie sa o faceti stiind ca trebuie sa aveti rabdare. SEO este egal cu beneficiile, dar si cu rabdarea. Cand faceti modificari pe site-ul dvs. sau in afara acestuia – Google nu va pune pe prima pagina peste noapte.

Ii place ca schimbarile pe care le faceti sa fie graduale. Putine si constante. In fiecare zi cate putin. Prin urmare si importanta de a avea un blog in ziua de astazi. Este un loc minunat de a-i spune lui Google ca site-ul dvs. este un domeniu care genereaza continut si se actualizeaza din cand in cand. Ii place asta, si cand se intampla, nu va dura mult timp pana sa vedeti rezultatele.

Cat timp?

Depinde de factori precum Page Rank, DA, penalitati, etc. Dar este rar sa vedeti cresteri semnificative in mai putin de 3 luni, stabilind standardul 6 ca numar rezonabil. Dar de acolo … Magie!

Comparativ cu SEM (anunturile platite in rezultatele cautarii), atunci cand angajati o companie SEO, banii cheltuiti acum vor avea beneficii si in viitor. 

       7. Fara penalizari de la Google

Sanctiunile sunt foarte frecvente daca nu sunt folosite tehnici curate. Folosirea instrumentelor cunoscute sub numele de “black hat” este foarte frecventa, insa Google prevede sanctiuni si penalizari pentru utilizarea necorespunzatoare. Uneori, o persoana fizica poate nu observa aceste penalizari, insa agentiile garanteaza o munca in conformitate cu cerintele motorului de cautare, astfel incat, nu sunt folosite tehnici nepermise, iar riscul de a fi penalizat este eliminat.

       8. O cunoastere specializata in marketing si comunicare online

Pozitionarea pe web a suferit o evolutie uriasa. Profesionistul SEO nu lucreaza numai pentru a pozitiona o pagina in Google cu ajutorul anumitor cuvinte cheie, munca lui merge mult mai departe.

Specialistul in SEO dezvolta o strategie globala de marketing online, care sporeste autoritatea si relevanta acestei pagini, plaseaza site-ul in fruntea motoarelor de cautare, punand in aplicare tactici si planuri de actiune pentru a creste conversia utilizatorilor in noi clienti.

Pozitionarea motorului de cautare este, de asemenea, legata de retele sociale, continut de calitate, branding, campanii SEM, conversie pe web, marketing prin e-mail sau experienta utilizatorului pentru a extinde puterea oricarei afaceri online.

        9. Disponibilitatea instrumentelor si tehnicilor cu costuri medii si mari

Cu toate ca exista instrumente gratuite pentru a dezvolta strategii fundamentale de pozitionare ecologica, deoarece obiectivele, competitivitatea sau marimea pietei cresc, sunt necesare instrumente mai puternice si, pentru prin urmare, un pret mai mare.

Astfel, o companie de pozitionare SEO are acces la o piata cu potentialul unui portofoliu larg de clienti, care ii permite sa amortizeze costul acestor instrumente, sa profite din plin de acestea si sa ofere preturi competitive fara pierderi de calitate.

Cum alegem cea mai buna agentie SEO

Este posibil ca uneori sa va fi intrebat care sunt motivele pentru angajarea unui consultant SEO. Pana la urma, va veti gandi ca nu ar trebui sa fie atat de greu sa va clasati in topul cautarilor Google! Exista o multime de bloguri cu informatii despre asta! Veti crede ca oricine din compania dvs. poate face acest lucru la un cost mai mic. Ei bine, mai ganditi-va! SEO nu este ceva ce ar trebui lasat pe mana oricui.  Activitatea efectuata de agentiile SEO influenteaza direct pozitionarea optima a paginilor web.

Cunoasteti motivele pentru care trebuie sa le angajati si cum sa le alegeti pe cele mai bune.

Tipuri de agentii SEO

Inainte de a angaja o companie SEO, este foarte important sa aveti clar diferitele tipuri de profesionisti SEO care exista pe Internet, indiferent daca sunt consultanti, companii sau agentii. Desi pare ca inseamna acelasi lucru, nu are nimic de-a face cu interactiunea pe care o veti avea cu fiecare dintre ei:

Consultant extern SEO: Acestia sunt profesionisti independenti sau profesionisti independenti care ofera servicii SEO. Lucreaza pe ore in mod normal, si de obicei, sunt cea mai ieftina optiune, desi este important sa cautati cu atentie persoana cu care veti lucra si proiectele la care a lucrat in trecut (si, daca este posibil, sa discutati cu clientii anteriori). 

Consultant SEO in-house: Daca afacerea dvs. este foarte mare sau se dezvolta foarte repede, uneori este logic sa angajati un specialist SEO sau o echipa SEO, sau sa angajati un consultant SEO care sa poata contribui la punerea in aplicare a unei strategii initiale. Ideea, desi am pus “in-house”, este de a avea o persoana angajata pe proiect, si nu cineva sporadic pe care il puteti expedia ori de cate ori doriti. Acest lucru ofera securitate profesionistului SEO si ii ofera posibilitatea de a controla intregul proces de pozitionare web.

Companie sau agentie SEO: Aceste companii sau agentii au echipe si procese extrem de standardizate, ceea ce le face sa functioneze pentru companii de o anumita dimensiune (cu bugete de cel putin cateva mii de euro pe luna pentru pozitionarea pe web) . Oricum, exista o noua tendinta a agentiilor care vizeaza intreprinderile mici care nu necesita prea mult buget. 

Nu exista un adevar absolut care sa ne spuna cum sa alegem o agentie SEO, dar exista o serie de recomandari care ar trebui luate in considerare in departamentele de marketing ale companiilor care doresc sa angajeze o agentie de marketing digital care sa aiba grija de strategia lor de pozitionare in motoarele de cautare. Le prezentam mai jos.

Echipa. Compania are personal calificat in fiecare domeniu? Astazi, multe agentii nu mai dispun de echipe mari de personal, ci opteaza pentru alte formule. Una dintre ele este prin crearea unei retele de colaboratori specializati in fiecare disciplina (SEO, manager de social media, dezvoltator web …), daca este posibil, cei mai buni. 

Specializarea in domeniu. Este adevarat ca specializarea este esentiala pe anumite piete si ca este aproape intotdeauna o garantie a succesului. Dar, de asemenea, poate avea dezavantajul sau, deoarece specializarea excesiva poate determina agentia sa nu ridice noi provocari, sa cada in rutina, sa faca ceea ce a facut intotdeauna si, in cele din urma, sa piarda originalitatea si prospetimea comunicarii.

Clientii sai.  Daca o echipa a reusit sa castige increderea companiilor de prestigiu, va fi un semn al muncii sale bune.

Metodologia. Este important sa stim cum functioneaza, care sunt procesele sale. Nu este recomandabil sa lasati nimic in mainile improvizarii, prin urmare, ambele parti trebuie sa aiba clare lucrurile cu privire la ordin, modul in care acesta va fi gestionat si cine va fi responsabil pentru fiecare dintre parti.

Experienta agentiei si a echipei sale. Desi este adevarat ca trebuie sa ne uitam la experienta agentiei, trebuie sa ne uitam si la persoana care va prelua proiectul nostru. Este inutil sa angajati cea mai buna agentie de pe piata, daca persoana care se ocupa de gestionarea proiectului nostru este incepatoare. Experienta este intotdeauna un plus. Adica, multi oameni se plang ca, dupa “faza de curtare” in care sunt abordati de profesionisti de la primul nivel al agentiei, sunt “lasati si abandonati” in mainile altora cu mai putina experienta.

Incredere, comunicare si empatie. Este probabil unul dintre cele mai importante aspecte. Echipa genereaza incredere? Este comunicarea usoara? Vorbiti “aceeasi limba”? Comunicarea ar trebui sa fie cel mai important lucru pentru o agentie, nu? De aceea, trebuie sa va asociati cu o companie care este capabila sa comunice cu dvs. transparent, frecvent si sa aiba cea mai mare disponibilitate posibila de a va ajuta.

Stabilirea de intalniri periodice pentru evaluarea rezultatelor si a intalnirilor ulterioare sunt esentiale pentru mentinerea transparentei si a increderii in partenerul pe il alegeti.V a simtiti auziti si, in acelasi timp, va raspunde cu idei noi sau propuneri de valoare? Daca da, felicitari!

Traiectoria sa. Nu ne referim doar la propria companie, ci la profesionistii care alcatuiesc echipa. In prezent, exista multe agentii de marketing online create recent, conduse de profesionisti cu experienta vasta in diferite domenii de comunicare si marketing. Juxtapunerea acestui talent poate fi valoarea sa principala.

Agentie SEO pret. Bugetul cel mai scump nu trebuie sa garanteze un loc de munca mai bun, dar ceea ce este neechivoc, este ca ieftinul poate fi foarte scump. Niciun profesionist care se respecta nu isi va darui cunostintele sau expertiza. Si asta va aduce valoare proiectului. Nu aveti incredere in cei care “impacheteaza” serviciile lor ca “3 posturi pentru doar 75 de euro”, garanteaza “primele pozitii” in motoarele de cautare cu 50 de euro pe luna sau cei care fac site-uri web pentru 100 de euro.

Ofera rapoarte despre strategia de comunicare si marketing. Introducerea acestor instrumente de masurare poate fi la fel de interesanta, pe cat de coplesitoare. In multe cazuri, clientii nu stiu (si nici nu sunt obligati sa stie) cum functioneaza aceste instrumente de masurare. Agentia ideala ar trebui sa aiba capacitatea de a va oferi acele rezultate “mestecate si digerate”; Ar trebui sa fie capabila sa ofere o valoare adaugata datelor obtinute, concluzii interesante intr-o prezentare atragatoare si simpla pe care oricine este capabil sa o inteleaga si sa o analizeze.

Pe de alta parte, partenerul pe care il alegeti trebuie sa aiba criterii si experienta pentru a identifica ce valori sunt relevante si interesante de analizat; nimeni nu vrea sa citeasca rapoarte de 100 de pagini cu putina informatie utila.

Sfaturi. Agentia de marketing digital care va va ajuta cel mai mult, este una care merge alaturi de dvs., va sfatuieste si va orienteaza in tot ceea ce va priveste, cu unicul scop de a obtine cele mai bune rezultate pentru proiectul dumneavoastra.

Portofoliu de lucrari. Este convenabil sa aruncati o privire la munca pe care o face agentia. In lumea digitala, acest lucru este foarte simplu. Este suficient sa accesati retelele sociale pe care le administreaza, sa efectuati o cautare cu cuvintele cheie pe care le pozitioneaza pentru un client, sau sa vizitati oricare dintre site-urile pe care le-a dezvoltat. Acest lucru va va da o idee clara despre cum functioneaza.

Timing. Este important sa precizeze de cat timp va fi nevoie pentru a dezvolta proiectul sau pentru a-l pune in miscare. Este clar ca de multe ori clientul cauta rezultate imediate, dar totul necesita un timp minim. Agentia trebuie sa indice care vor fi orele de executie, iar daca nu sunt indeplinite, trebuie sa se mentioneze cauza.

O agentie creativa, dar orientata spre rezultate. In prezent, comunicarea si marketingul sunt, de asemenea, responsabile pentru promovarea strategiilor si generarea de afaceri. Asigurati-va ca agentia pe care o alegeti este constienta si angajata in ceea ce priveste rezultatele, precum si activitatea de creatie.

Echipa de comunicare ideala va va gestiona strategia acordand atentie atingerii obiectivelor si rezultatelor masurabile, precum si gandirii creative.

Stim ca atunci cand cautati o agentie, cautati un partener de calatorie care sa va ajute sa rezolvati problemele companiei dvs., aceasta ofera solutii care va ajuta sa va atingeti obiectivele. De aici importanta alegerii corecte a agentiei care raspunde cel mai bine nevoilor companiei dvs.

Agentie SEO mica sau mare?

Nu intotdeauna cea mai mare agentie este cea mai buna. Daca ati ales o companie mare sau, dimpotriva, ati preferat o agentie mica, este important sa stiti daca partenerul pe care l-ati selectat are capacitatea de a face schimbari rapid sau nu.

Companiile creative si inovatoare lucreaza cu o mentalitate practica, agila si eficienta, indiferent cat de mari sunt acestea.

In zilele noastre, puterea unei companii nu este masurata prin dimensiunea ei fizica, ci prin abilitatea de a evolua, de a se adapta schimbarilor si de a crea lucruri noi in timp real.

Agentia ideala este cea care functioneaza sub acest tip de filozofie. Aceasta va fi capabila sa se adapteze la compania dvs., sa o ajute sa evolueze, si sa se conecteze cu publicul sau, oricare ar putea fi.

Semnale de alarma atunci cand angajati o agentie

In primul rand, trebuie sa evitati agentii care:

Va garanteaza rezultatele – In ceea ce priveste SEO, rezultatele depind de factori externi, cum ar fi modificarile algoritmilor de cautare si miscarile concurentilor dvs. Din acest motiv, ele nu pot fi asigurate. Daca cineva o face, inseamna ca nu este de incredere.

Afirma ca folosesc tehnici “supersecrete” – este adevarat ca motoarele de cautare isi pastreaza secretul factorilor de pozitionare, dar asta nu inseamna ca tehnicile SEO sunt necunoscute. Toate sunt publice si sunt disponibile pe Internet.

Pretind ca au un acord cu Google – Este o minciuna.

Va vor aduce mii de link-uri – de unde, cum si de ce. Aceste tipuri de promisiuni sunt un simptom clar al spam-ului web, ceea ce Google penalizeaza grav.

Datorita tuturor acestor avantaje, experienta, profesionalism, originalitate si inovatie constanta, o agentie SEO buna va aduce cele mai mari beneficii pentru afacerea sau site-ul dvs., cu o strategie personalizata adaptata circumstantelor si cu un management al retelelor sociale si al marketingului digital, in general, impecabile.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here