Portalul YouTube este cunoscut pentru toata lumea. Ceea ce multi oameni nu stiu, este ca YouTube este, de asemenea, al doilea motor de cautare din lume, dupa Google. Din ce in ce mai multi oameni vorbesc despre youtuberi de succes, cum ar fi PewDiePie, SteveKardynal sau Zoella. Acestia informeaza utilizatorii de internet despre jocuri video, filme, politica si multe altele. Toti au un lucru in comun: ajung la milioane de oameni pe YouTube.

Exista, de asemenea, multe companii care si-au dat seama ca pot ajunge la propria lor tinta prin YouTube. Este vorba despre atingerea numarului maxim de vizitatori.

Cu toate acestea, sa va situati deasupra altor canale YouTube nu este atat de usor. La fiecare minut, aproximativ 400 de ore de materiale video sunt publicate pe acest canal. Dar exista si un alt mod de a obtine vizitatori pentru videoclipurile dvs.: optimizarea SEO pentru a obtine o clasare mai buna pe YouTube.

Ce este marketingul video

Marketingul video este un instrument de marketing digital unde un videoclip este folosit ca mijloc de transmitere a informatiilor, ideilor, produselor sau serviciilor noastre … Un format mult mai atragator pentru utilizatori decat altele, cum ar fi infographics, postcast sau articole scrise.

78% din continutul consumat in retea este deja continut audiovizual si este ceva pe care brandul dvs. nu il poate ignora. Motivul este simplu: videoclipurile sunt distractive, pot fi partajate si usor de consumat. Dar, de asemenea, este o metoda care creste ratele de conversie, promoveaza angajamentul si este ieftina.

De fapt, 9 din 10 utilizatori de internet vizioneaza clipuri video de la branduri, cum ar fi 65% din utilizatori ajung sa viziteze site-ul web al brandului dupa vizionarea unui film si se estimeaza ca pana in 2019, videoclipurile online vor reprezenta 84% din tot traficul de pe Internet. 

Deci, daca nu ati inclus inca videoclipul in cadrul strategiei dvs. de marketing, trebuie sa il luati in considerare; si daca deja creati propriile videoclipuri, ar trebui sa profitati din plin de acestea. Si aici intra YouTube SEO.

Cum clasifica YouTube videoclipurile?

Asa cum Google considera o serie de variabile in algoritmul sau, si YouTube ia in considerare cateva aspecte echivalente pentru a determina ce clipuri video apar in cautari.

Principiul este acelasi, incercati sa determinati relevanta pe care continutul, in acest caz videoclipul, il poate avea pentru persoana care il cauta.

Cele mai importante sunt:

  • Timp de redare: cat timp un utilizator vizioneaza un videoclip.
  • Cuvinte cheie: ele ofera relevanta pentru continut.
  • Abonati: un canal cu sute sau mii de abonati va avea performante mai bune decat un canal cu 15 abonati. Acesta este un semnal comportamental care inseamna ca, canalul este relevant si de calitate.
  • Interactiuni: Ne place, nu ne place, si comentariile sunt semnale utile care ajuta YouTube, Google si alte motoare de cautare sa-si dea seama daca un videoclip merita vizibilitate mai mult sau mai putin.
  • Durata videoclipului: continutul YouTube nu ar trebui sa fie prea lung. Utilizatorii ar trebui sa fie interesati de continut si sa il vada pentru a obtine valoarea reala a acestuia. Este recomandat un maxim de 10-15 minute.

Ce este optimizarea SEO pe YouTube?

SEO este acronimul pentru optimizarea motorului de cautare (Search Engine Optimization) si scopul sau este de a obtine o mai buna pozitionare in motoarele de cautare. Pentru a face acest lucru, sunt analizate anumite cuvinte cheie (numite si “keywords”) pentru a optimiza in mod semnificativ paginile web pentru Google si alte motoare de cautare. Optimizarea SEO in videoclipurile YouTube functioneaza intr-un mod similar. In loc de o pagina Web, obiectivul este de a pozitiona mai bine un videoclip. Va spunem ce trebuie sa faceti pentru a va face canalul sa ajunga la mai multi oameni.

SEO pentru videoclipuri ar trebui sa fie o parte importanta a strategiei dvs. de marketing online si mai mult, deoarece videoclipurile au o prezenta din ce in ce mai mare in rezultatele cautarii, ajungand adesea la o pozitie mai mare decat rezultatele curente. Pe langa faptul ca cel mai bun lucru pe care il puteti face pentru a face o lucrare video este sa creati un continut unic si original, exista mai multe modalitati de a da un plus de stimulare SEO pentru videoclipurile dvs., prin urmare, a site-ului dvs. web, cu foarte putine eforturi.

Sarcini pe care trebuie sa le faceti pentru a va clasifica mai bine videoclipurile pe YouTube

Publicul iubeste videoclipul, fiind cel mai agreat format si cel care genereaza cea mai mare incredere. Un fapt curios al relevantei sale: filmele au contribuit la iesirea din crize precum Marea Depresiune, atat din punct de vedere psihic, cat si din punct de vedere economic. De atunci, videoclipul a devenit mai comun, mai util si mai bine produs. Sosirea internetului l-a facut, de asemenea, accesibil oricui, intr-o chestiune de secunde.

Cresterea masiva a acestui format si relevanta pe care au oferit-o motoarele de cautare si retelele sociale au transformat videoclipurile intr-o revendicare care merita utilizata in scopuri comerciale. Dar … Cum se face? In continuare, va vom arata cum sa profitati la maximum de YouTube in strategia dvs. de marketing video.

Pasul 1: definirea cuvintelor cheie

Este important sa reflectati cu ce termeni doriti sa fiti gasit. Pentru a face acest lucru, scrieti cuvintele cheie care descriu continutul videoclipurilor dvs. Incercati sa nu utilizati prea multi termeni specializati. Pe Internet, multi vizitatori folosesc o limba familiara in cautari. Incercati sa gasiti intre doi si trei termeni pentru fiecare videoclip. De asemenea, puteti seta fraze cu doua sau trei cuvinte. Aceste cuvinte vor fi cuvintele cheie utilizate pentru a va optimiza videoclipurile.

Sfat: Exista cateva instrumente utile pentru a gasi cele mai potrivite cuvinte cheie. Cu Keywordtool.io sau SEM-Tools puteti cauta pe YouTube pentru combinatii specifice de cuvinte cheie.

Adaugati cateva cuvinte cheie cu coada lunga

In calitate de marketer, am descoperit ca este foarte greu sa lupti pentru a ajunge in top folosind cele mai populare cuvinte cheie din orice industrie, in special Google si YouTube. Solutia? Utilizati in schimb cuvinte cheie cu coada lunga.

Cuvintele cheie cu coada lunga, asa cum sugereaza si numele, contin fraze mai lungi, inclusiv cuvantul dvs. cheie principal. Prin utilizarea unor cuvintele cheie cu coada lunga, acestia pot viza cu precizie termenii de cautare specifici ai clientilor potentiali si, in acelasi timp, pot ajuta videoclipul dvs. sa se situeze sub cuvantul dvs. cheie principal.

Pasul 2: plasarea cuvintelor cheie

Odata ce ati definit cuvintele cheie, trebuie sa le includeti in detaliile videoclipului. Acestea sunt elementele cheie:

Titlul videoclipului

Este esential ca unul dintre cuvintele cheie sa apara in titlu. Daca este posibil, idealul este sa fie la inceputul titlului. Includerea cuvantului cheie in titlul videoclipului va fi un factor cheie pentru pozitionarea acestuia. Pe de alta parte, dat fiind faptul ca videoclipul nostru va aparea intr-o lista de rezultate sau inrudite, nu trebuie sa uitam sa introducem elemente persuasive, chiar daca atingem clicurile. Trebuie sa mentinem acest echilibru intre optimizare si persuasiune pentru a obtine un titlu atractiv atat pentru SEO, cat si pentru utilizator.

Descrierea videoclipului

In descriere puteti scrie cateva linii despre videoclip. De exemplu, puteti scrie cu ce echipament a fost inregistrat videoclipul sau informatii despre muzica de fundal. In descriere puteti solicita, de asemenea, ca utilizatorii sa se aboneze la canalul dvs. sau sa adauge un link catre site-ul dvs. In orice caz, trebuie sa contina cuvantul cheie.

Desi continutul principal va fi videoclipul in sine, in descriere putem include o pozitionare orientata pe text. Unele dintre elementele care ne vor ajuta in aceasta privinta vor fi:

  • Includerea cuvintelor cheie
  • Includerea unui index video
  • Transcriere de continut
  • Adaugati un link catre site

Numele fisierului video

De asemenea, puteti include cuvantul cheie in numele fisierului video.

Tag-uri

De asemenea, puteti adauga cuvinte cheie in etichete. In acest camp vom indica principalele subiecte discutate in videoclip. Va amintiti studiul cuvintelor cheie pe care le-am mentionat mai sus? Aici vom fi nevoiti sa introducem principalele cuvinte cheie pe care dorim sa le pozitionam.

Etichetele reprezinta un punct exclusiv oferit de YouTube in ceea ce priveste alte retele, cum ar fi Twitter sau Instagram, care sunt utile pentru clasificarea continutului.

Daca da, ar trebui sa utilizati numai cuvinte cheie relevante. Uitati de a pune un grup de cuvinte cheie care nu au nimic de-a face cu continutul dvs. pentru a obtine o vizibilitate mai mare, deoarece foarte posibil sa dati gres. Nu incercati sa inselati YouTube, pentru ca veti fi penalizati.

Etichetele ajuta utilizatorii si Google (si alte motoare de cautare) sa inteleaga mai bine continutul videoclipului.

Comentarii

Desi pare un cadou de la Zeii Internetului pentru a putea dezactiva toate comentariile dintr-un videoclip … nu o faceti. Acesta lucru va afecta vizibilitatea videoclipului. Comentariile reprezinta unul dintre instrumentele KPI utilizate de YouTube pentru a determina relevanta, calitatea si actualitatea continutului. Asigurati-va ca acestea sunt activate prin bifarea casetei!

3. Aspectul canalului YouTube este foarte important

Prima impresie este ceea ce conteaza, asa ca aveti grija de designul canalului YouTube pentru a-l face atractiv si placut de privit. Alegeti un nume de utilizator care se identifica cu marca dvs. si ce doriti sa transmiteti, si acelasi lucru se aplica imaginii de profil si imaginii de pe coperta.

In mod ideal, ar trebui sa alegeti un design receptiv, adica unul adaptat diferitelor dispozitive, si sa incercati, de asemenea, sa faceti o descriere buna a canalului cu acele cuvinte cheie corelate cu sectorul de nisa sau de piata.

In plus, puteti seta un videoclip de prezentare in partea de sus a canalului dvs., care va fi afisat numai vizitatorilor noi care nu sunt inca abonati la canalul dvs. (si, de fapt, este o optiune mai mult decat recomandata de care din ce in ce mai multe branduri profita).

Limba, categoria si alti parametri

Printre configuratia avansata a videoclipului nostru, putem defini parametrii care ajuta YouTube sa gaseasca mai bine videoclipurile noastre. De exemplu, limba principala a videoclipului sau categoria tematica in care se gaseste.

Subtitrare

Subtitrarile videoclipului vor permite ca Google sa identifice mai usor continutul videoclipului. Datorita functionalitatilor YouTube nu va trebui sa redactam de la 0 subtitrari la videoclipul nostru: instrumentul va fi generat automat din texte audio pe care le putem revizui si modifica.

Crearea unei miniaturi personalizate (Thumbnail)

Desi titlul videoclipului este important, cu atat mai mult este miniatura, deoarece, in multe cazuri, este ceea ce sfarseste prin a face utilizatorii sa faca clic pe videoclipul dvs. Atat de mult incat, in multe ocazii, cei lipsiti de etica plaseaza miniaturi false pentru a atrage utilizatori si apoi le arata un film care nu are nimic de a face cu ceea ce s-a vazut in miniatura.

Nu este recomandat sa faceti acest lucru, deoarece feedback-urile vor fi negative si, prin urmare, YouTube va va reduce pozitionarea.

In cele din urma, mentionam ca miniaturile personalizate pot fi utilizate numai dupa ce ati confirmat contul prin SMS sau text. Cu toate acestea, acest lucru nu ar trebui sa fie o problema pentru dvs.

Desi acest factor este mai mult legat de CTR-ul videoclipurilor noastre, este un punct de importanta deosebita pentru succesul acestora. Avand in vedere ca aceasta miniatura, alaturi de titlu, va fi unul dintre elementele care concureaza in cadrul inregistrarilor video, va trebui sa acordam o atentie deosebita crearii sale. Nu este nevoie sa ne limitam doar la o imagine, putem introduce un text atragator miniaturii.

4. Lungimea videoclipului

Ce este mai important pentru SEO pentru YouTube, videoclipuri scurte sau lungi?

In timp ce in alte retele sociale tendinta sunt videoclipurile scurte, pozitionarea este favorizata de videoclipurile lungi si, potrivit studiului, durata medie pe prima pagina a YouTube este de 14 minute, 50 de secunde.

In acest caz, raspunsul este ca pentru YouTube, timpul total de vizionare al unui videoclip este un semnal de pozitionare, pe scurt, acesta urmareste sa promoveze videoclipuri care tine utilizatorul pentru o perioada lunga de timp si genereaza mai multa interactiune, comentarii si like-uri care afecteaza clasamentul videoclipului.

5. Inregistrarea si editarea video

Inca un aspect de care trebuie sa tineti cont atunci cand optimizati corect videoclipurile pe YouTube este, desigur, inregistrarea si editarea videoclipului pe care il veti publica. In acest sens, trebuie remarcat faptul ca nu toate videoclipurile sunt identice si depinde intr-o mare masura de modelul dvs. de afaceri. 

In acest sens, partea de conceptualizare a videoclipului este ceva ce tine de fiecare si, in plus, depinde, in mare masura, de compania dvs. si de orientarea pe care doriti sa o acordati strategiei dvs. de marketing video.

Urmatorul pas in cadrul aceluiasi punct este calitatea videoclipului. Evident, se recomanda ca videoclipurile dvs. sa aiba o calitate, cel putin, de inalta definitie.

Astazi, exista multi oameni care se bucura de videoclipuri YouTube in calitate HD si este recomandat ca videoclipurile dvs. sa aiba aceasta posibilitate. Utilizatorii insisi vor reduce calitatea videoclipului daca sunt prea lenti datorita conexiunii lor. In plus, YouTube iubeste HD, iar daca este Full HD, mai bine. Prin urmare, nu ezitati sa alegeti aceasta calitate daca doriti sa va optimizati videoclipurile, astfel incat sa va pozitionati bine pe YouTube.

In plus, in aspectul cel mai tehnic, este important sa mentionam ca formatul 16: 9 si compresia h624 sunt cele care functioneaza cel mai bine in faimoasa platforma video. Si, in cazul in care videoclipul dvs. are nevoie de el, va fi necesar sa faceti o editie corecta a videoclipului. Cu toate acestea, cu exceptia anumitor detalii, nu este esentiala in videoclipurile unui comert electronic. Desi, desigur, daca le editati cu anumite cunostinte, rezultatele vor fi mult mai bune.

Distribuiti-va videoclipurile YouTube ale canalului dvs. in toate locatiile unde puteti

In cele din urma, nu ezitati sa trimiteti videoclipul dvs. in alte comunitati online, cum ar fi Linkedin, Reddit si Quora. Utilizati videoclipurile dvs. in postari de blog, articole pentru oaspeti si, atunci cand sunt disponibile, in orice tip de continut de marca.

In plus, este destul de usor si este intotdeauna util sa adaugati un link la canalul dvs. YouTube pe Facebook, Twitter si Instagram, pe site-ul dvs. Web si in e-mail.

6. Adnotari

Adnotarile YouTube va permit sa oferiti informatii suplimentare si sa redirectionati de la un videoclip la altul pentru a obtine un consum mai mare de informatii sau a crea secvente. Sunt casete care apar in videoclipurile cu invitatii diferite la actiune: consultati un alt videoclip, abonati-va la canal, sau distribuiti videoclipul.

Recomandari:

  • Nu le puneti in partea de jos a videoclipului, deoarece acestea ar putea fi acoperite de anunturi.
  • Utilizati-le intr-un mod subtil si care nu afecteaza negativ experienta utilizatorului.
  • Utilizati-le, de preferinta, la sfarsitul videoclipului, astfel incat utilizatorii sa vada continutul si sa-si pastreze atentia focalizata.

7. Offpage SEO pentru YouTube: difuzarea continutului

Optimizarea clasica in campul offpage este, de asemenea, posibila, in principal, deoarece continutul YouTube poate fi distribuit in afara platformei, la fel ca orice alt tip de continut. Acesta este motivul pentru care este foarte important sa generati cat mai multe link-uri cu canalul sau anumite videoclipuri, un punct in care codurile de incorporare joaca un rol important. Cu cat mai influente site-urile care va introduc videoclipurile sau va partajeaza link-urile, cu atat este mai buna pozitionarea videoclipurilor pe YouTube.

Pe langa difuzarea traditionala a continutului si construirea de link-uri, dezvaluirea videoclipurilor dvs. pe retelele sociale este, de asemenea, cheia pentru obtinerea unui clasament mai bun pe YouTube. Atunci cand postati videoclipuri YouTube pe platforme precum Twitter, Facebook sau Pinterest, nu numai ca obtineti link-uri, ci si vizualizari externe ale canalului dvs.

Puneti link-uri catre blogul dvs. in descrierea videoclipului

Descrierea videoclipurilor este facuta pentru a fi utilizata. Primul lucru pe care trebuie sa il puneti in aceasta este URL-ul blog-ului dvs. (sau oriunde doriti sa ii directionati pe cei care vad videoclipul).

Link-urile inbound ajuta YouTube sa calculeze popularitatea si relevanta unui videoclip. 

8. Originalitate si creativitate

Cu siguranta, exista milioane de videoclipuri legate de sectorul dvs. pe platforma YouTube. Dar vreti ca videoclipul dvs. sa iasa in evidenta in intreaga multime. Atunci, nu numai ca trebuie sa oferiti un videoclip cu continut de calitate, dar este, de asemenea, important sa ne punem la munca imaginatia pentru a atrage atentia utilizatorilor.

Amintiti-va ca cele mai proeminente videoclipuri publicitare de pe YouTube sunt diferite si originale si, prin urmare, difera de celelalte. De exemplu, cel care a facut canalul TNT belgian. In videoclip se afiseaza un buton rosu dintr-o piata, cu un mesaj care spune urmatoarele: “Apasati pentru a adauga drama” (“Apasati pentru a adauga drama”). Cand cineva a apasat (spune „curiozitatea a ucis pisica …“) diferite scene dramatice. Cu aceasta publicitate originala pe YouTube, canalul TNT a obtinut 50 de milioane de vizualizari.

9. Video Sitemap XML

Daca doriti ca Google sa descopere videoclipul prin intermediul paginii dvs. web in loc de pe YouTube, cel mai bine este sa creati un sitemap XML Video si sa il incarcati in Instrumentele Google pentru webmasteri. Pentru aceasta, trebuie incluse o serie de date:

  • Titlul videoclipului
  • Descrierea videoclipului
  • Adresa URL a paginii pe care se afla videoclipul incorporat (nu pagina pe care este gazduit videoclipul)
  • Adresa URL a imaginii de previzualizare a videoclipului
  • Adresa URL a paginii in care este gazduit videoclipul, daca Youtube este adresa URL a videoclipului YouTube

Exista mai multe etichete care pot fi adaugate la sitemap-ul XML, Google are un ghid pentru ele.

Daca utilizati WordPress, este mai usor cu aceste doua plug-in-uri:

  • Generator de sitemapuri XML pentru video
  • Previzualizati generatorul de imagini si codul de incorporat

10. Alte trucuri de care sa tineti cont in pozitionarea unui video

Definiti-va publicul. Pentru cine faceti videoclipurile? Este mult mai usor sa va pozitionati bine pentru o nisa mica decat pentru o audienta in masa. Este important sa alegeti bine cuvintele cheie, deoarece o expresie lunga si foarte specifica ne va favoriza intotdeauna. Daca, de exemplu, punem cuvantul cheie “marketing”, va fi foarte greu sa ne pozitionam, dar daca vom pune “Master Inbound Marketing”, vom ajunge mai bine la tinta.

Distribuiti videoclipurile in retelele sociale. Cea mai buna retea sociala pentru un videoclip de partajat este Google + si nu pentru popularitatea sa, dar este cel care va pozitiona cel mai bine videoclipul dvs. pentru relatia sa cu motorul de cautare. Trebuie sa retineti ca vizionarile sunt atat de importante datorita metodei “social proff”: Youtube foloseste date de la multi oameni pentru a determina daca ceva este popular (in acest caz, like-uri, abonamente si vizualizari).

Asigurati-va ca utilizatorii vad intregul videoclip. Daca utilizatorii vor vedea numai primele cateva secunde, YouTube il va interpreta ca un videoclip cu continut nepotrivit si va cadea in afara clasamentului. Acest lucru este rezolvat facand o mica introducere la inceputul videoclipurilor, in care ii spunem utilizatorului ce urmeaza pentru a continua sa vizioneze.

Imbunatatiti transcrierile automate ale YouTube. Fiti atenti la ceea ce spuneti, pentru ca Youtube va asculta si transcrie automat semnalul audio al videoclipului cand il incarcati. Uneori, transcrierile au erori, dar le puteti corecta singuri, deoarece acestea vor fi mult mai bune si nu veti pierde niciun cuvant cheie. Aceste cuvinte cheie ale transcrierii va ajuta in pozitionare, asa ca profitati de ele! Puteti verifica faptul ca Youtube acorda o mare importanta transcrierii: daca luati o fraza transcrisa prost si o puneti in motorul de cautare, veti vedea ca videoclipul dvs. apare.

Avantajele marketing-ului video

Atractie: Video-ul este un instrument foarte atractiv, deoarece capteaza atentia utilizatorilor mai usor. Continutul multimedia are capacitatea de a atrage si a retine mult mai mult utilizatorul. Un videoclip va genera intotdeauna mai multa atractie decat un continut scris.

Extindeti informatiile: Datorita videoclipului putem sa extindem informatiile si sa ne sustinem in acest sens. Cu acest format putem vedea direct produsul, un serviciu care reprezinta un mare avantaj pentru companiile care, de exemplu, trebuie sa promoveze un produs.

Creste timpul petrecut pe site-ul nostru: deoarece, asa cum am spus, videoclipul genereaza mai multa atractie si, prin urmare, utilizatorii dedica mai mult timp acestui tip de continut.

Incredere: Este o realitate, deoarece genereaza mai multa incredere sau credibilitate decat un alt tip de continut. Simplul act de a vedea si a asculta pe cineva, ne da o mai mare incredere. De exemplu, intr-un magazin online, este esential pentru imbunatatirea increderii utilizatorilor.

Imbunatateste SEO: Va ajuta sa va imbunatatiti pozitionarea SEO in Google. Videoclipurile pot aparea pe prima pagina a Google, de fapt, aceasta rezerva anumite pozitii pentru acesta, asa ca daca ati lucrat bine, cuvintele cheie vor fi mai usor de afisat pe prima pagina.

Viralizalizari: un instrument bun pentru a viraliza un continut. Videoclipurile ne provoaca, de obicei, o reactie, un sentiment, cand aceste sentimente sunt pozitive, avem tendinta sa impartasim mai usor.

Genereaza interes: prin intermediul unui videoclip, putem sa trezim interesul pentru produsul, serviciul sau marca noastra, care altfel, utilizatorul nu ar fi simtit aceasta atractie.

Interactiunea: Un alt avantaj al videoclipurilor este ca este un material care genereaza interactiunea cu utilizatorii. Cu acesta putem avea feedback, ceea ce este foarte important pentru a cunoaste opiniile utilizatorilor.

Dupa cum puteti vedea, pe langa creare, optimizarea SEO a videoclipurilor YouTube este un factor-cheie pentru succesul unei strategii de continut pe aceasta platforma. Daca aveti nevoie de mai multe informatii sau doriti sa va ajutam cu optimizarea videoclipurilor canalului dvs., nu ezitati sa ne contactati.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here