Astazi, Internetul deschide un univers plin de posibilitati pentru lumea afacerilor. Cu toate acestea, pentru a incepe sa fiti vizibil si sa primiti vizite de la utilizatorii care ar putea fi interesati de produsul dvs., este esential sa gasiti cuvintele cheie potrivite pentru o strategie de pozitionare SEO care ne va ajuta sa urcam in pozitii. Unul dintre punctele fundamentale ale oricarei strategii de pozitionare pe internet este, fara indoiala, cautarea cuvintelor cheie potrivite.

Cand vine vorba de optimizarea site-ului dvs. pentru motoarele de cautare (SEO), trebuie sa stiti care sunt cele mai bune cuvinte cheie (keywords) indispensabile, dar uneori procesul de gasire al acestora poate fi dificil. Daca nu stiti de unde sa incepeti sa cautati cuvintele cheie, va dam cateva sfaturi.

Un cuvant cheie este un mod simplu de a face referire la ceea ce o persoana scrie in motorul de cautare preferat, fie Google, Yahoo!, Bing sau altul. In calitate de proprietar al site-ului, trebuie sa stiti ce cuvinte cheie cauta clientii dvs., astfel incat sa puteti utiliza cele mai bune practici SEO pentru a optimiza site-ul dvs. si pentru a creste sansele de a aparea in rezultatele cautarii organice si mai aproape de primele optiuni. 

O strategie SEO include mai multe tactici, desi principala este de a intelege ca ajuta Google si alte motoare de cautare sa inteleaga ce este site-ul dvs. Acest lucru, la randul sau, mareste vizibilitatea site-ului prin cresterea sanselor ca motoarele de cautare sa plaseze site-ul dvs. in rezultatele cautarii, unde potentialii clienti doresc sa gaseasca un produs pe care il oferiti.

Ce sunt cuvintele cheie si cum le interpreteaza Google?

Cuvintele cheie, cunoscute si sub numele de keywords, sunt termenii sau frazele pe care le scriu oamenii in bara Google pentru a gasi informatii si raspunsuri la intrebarile si nevoile lor in acest motor de cautare.

De fiecare data cand cineva cauta ceva pe Internet, utilizeaza cuvinte cheie. Cele mai bune cuvinte cheie asigura un trafic de calitate pe site-ul dvs. Traficul este clar: mai multi vizitatori sunt egali cu mai multe posibilitati de a genera bani din site-ul dvs. Si calitatea? Acest lucru este la fel de important ca si cantitatea. Daca vizitatorii dvs. nu fac ceea ce doriti sa faca pe site-ul dvs., vizitele nu va vor fi de folos.

Dar, inainte de a vedea cum sa alegeti termenii cei mai interesanti pentru afacerea dvs., sa vedem cum le intelege Google si cum le intelege utilizatorii.

Cum folosesc utilizatorii cuvintele cheie?

In prezent, utilizatorii folosesc motoarele de cautare pentru a gasi informatii sau produse si servicii, adica am gasit un site online care ne poate rezolva nevoile mai rapid si mai eficient. Pentru asta, introducem un cuvant in bara de cautare sau o serie de cuvinte, care ne permit sa gasim continuturi legate de ceea ce cautam.

Daca doriti sa faceti o alegere buna, trebuie mai intai sa incercati sa intelegeti psihologia cautarii utilizatorilor dvs., deoarece acestia sunt cei care impun un model sau o tendinta de cautare.

Produsul sau serviciul numit “x”, de obicei acest nume nu va deveni popular decat dupa un timp (in mod normal aceste produse vor fi asociate cu tema din care fac parte).

In primul rand, utilizatorii vor decide sa-l caute intr-un fel sau altul. Prin urmare, trebuie sa intelegem modul in care utilizatorul il percepe, astfel incat, ca rezultat, sa optimizam site-ul nostru cu acele modele de cautare.

Cum interpreteaza Google cuvintele cheie?

Atunci cand Google primeste o solicitare de la un utilizator, algoritmul cauta automat in baza sa de date adresele URL indexate care contin respectivul cuvant cheie si care se refera la aceeasi tema (semantica). Apoi ne arata o lista de rezultate pentru aceasta cautare, ordonata in functie de relevanta acestora. Cu alte cuvinte, Google impune propriile criterii de relevanta atunci cand este vorba de a afisa o anumita adresa URL.

Aceste criterii sunt multe si, mai mult sau mai putin, complexe, dar indiferent de relevanta pe care Google o acorda fiecaruia, trebuie sa optimizam intotdeauna continutul pentru un anumit cuvant cheie in:

– URL

– Titlu

– H1, H2, h3

– Continut (intre 0,5 si 1% densitate)

– In meta descriere

Utilizatorii, in functie de obiceiurile lor si tendintele de cautare, dau relevanta anumitor termeni din cadrul motorului de cautare, cu toate acestea, Google decide care este ordinea in care vor fi afisate fiecare dintre rezultatele oferite pentru cautarea respectiva.

Acum, ca stim mai mult sau mai putin cum functioneaza cuvintele cheie, este timpul sa le gasim pe cele mai bune pentru afacerea noastra.

Pentru asta vom folosi diferite metode, asa-numitul “brainstorming” si doua instrumente puternice care ne vor ajuta sa le gasim: SEMrush si planificatorul de cuvinte cheie Google AdWords.

Cum alegem cele mai bune cuvinte cheie

Pentru ca site-ul nostru sa fie pozitionat in primele rezultate ale cautarii Google, trebuie sa alegem o serie de cuvinte cheie; adica cuvinte care definesc afacerea noastra sau produsele si serviciile noastre si pe care utilizatorii le folosesc in cautarile lor.

Prin urmare, succesul este in selectarea corecta a acelor cuvinte cheie (in limba engleza, “keywords”), pentru ca astfel vom putea atrage trafic si atrage potentiali clienti.

Efectuarea unui pre-studiu de cuvinte cheie

1) Mai intai trebuie sa creati o lista bine ordonata cu fiecare produs, serviciu sau continut al unui blog.

2) In continuare, trebuie sa determinati tema principala a fiecaruia dintre aceste grupuri de produse, servicii sau continut.

3) Pentru a imbunatati lista, adresati-va clientilor, angajatilor dvs. si chiar familiei si prietenilor sa va spuna cum ar cauta acele produse, servicii sau informatii.

Este foarte important ca, atunci cand creati aceasta lista, sa va puneti in locul utilizatorului si sa nu utilizati termeni de cautare pe care numai dvs. ii veti folosi pentru a gasi ceea ce cautati.

Cum utilizati platforma SEMrush 

SEMrush este o platforma care va va ajuta in acest scop. Inainte de a incepe sa planificati orice actiune, trebuie sa urmati anumiti pasi pentru a va cunoaste afacerea si nisa corespunzatoare:

  • Cunoasteti afacerea dvs. Care sunt punctele forte si cele slabe, precum si nevoile de baza pe care produsele sau serviciile le ofera clientilor dvs.
  • Definiti-va publicul tinta. Faceti un studiu preliminar al oamenilor care alcatuiesc publicul tinta, adica cum sunt, de ce au nevoie, de obiceiurile lor.
  • Monitorizati-va concurenta. Analizati-va concurenta astfel incat sa puteti verifica ce cuvinte cheie dau rezultate.

Odata ce ati intrat in interfata principala a SEMrush, veti vedea o bara de sus pentru a introduce cuvinte cheie, adrese URL, domenii, a stabili baza de date a tarii in care doriti sa va pozitionati. Apoi, scrieti cuvantul dvs. cheie principal, adica cel pe care il veti folosi ca baza pentru a obtine altele direct legate de ele.

Dupa ce faceti clic pe “cautare”, SEMrush va afisa in panoul sau principal un rezumat cu volumul de cautari, costul pe clic (CPC), indicele concurentei si tendinta ascendenta sau descendenta a acestei cautari.

Chiar acum, ceea ce va intereseaza cel mai mult este sectiunea “potrivire expresie” si “cuvinte cheie asociate”:

  • Potrivire expresie: acestea sunt cuvintele cheie direct sau strans legate de cuvantul cheie principal si care, la randul sau, il contin.
  • Cuvinte cheie similare: aceasta coloana contine cuvinte cheie indirecte sau semantic legate de cuvantul cheie principal.

Puteti extinde rezultatele facand clic pe butonul albastru «Vezi raportul complet». Puteti vedea primele douazeci de rezultate organice pentru acest cuvant, adica paginile web pozitionate in primele douazeci de postari Google pentru acea cautare.

Odata ce ati gasit lista de cuvinte cheie pe care le-ati ales, o puteti descarca in format Excel facand clic pe “Export”. Analizati volumul cautarilor si importanta cuvintelor cheie gasite pentru a verifica daca sunt interesante sa le includeti in strategia dvs. de continut.

In cele din urma, puteti alege orice cuvant cheie din lista obtinuta si faceti clic pe acesta pentru a incepe din nou o analiza detaliata, care are drept punct de plecare cuvantul ales.

Cum utilizati Google AdWords

Daca doriti sa imbunatatiti pozitionarea SEO si continutul site-ului dvs., acest ghid complet al aplicatiei Google AdWords pentru cuvinte cheie va va ajuta sa deveniti un expert in cuvinte cheie. Am compilat functii de baza si avansate, astfel incat sa puteti interpreta mai bine rezultatele, sa generati rapoarte personalizate pe site-ul dvs. si sa obtineti multe idei pentru a alege cuvintele cheie perfecte.

Cautarea cuvintelor cheie este unul dintre cele mai puternice instrumente pe care le puteti gasi astazi pentru a va concentra foarte bine asupra strategiei de marketing online.

In prezent, pentru a obtine date exacte si pentru a putea continua sa tragem concluzii cu privire la cele mai convenabile cuvinte cheie pentru afacerea noastra, va trebui sa avem o campanie de publicitate activa in Google AdWords.

Obiectivul principal cu care s-a nascut AdWords, desi genera venituri, a fost acela de a oferi servicii mai bune brandurilor care doresc sa investeasca pentru a aparea in primele rezultate ale cautarii. Cu acesta este posibila crearea de:

– Anunturi de cautare

– Anunturi grafice

– Anunturi video

– Campanii de aplicatii universale

In plus, impreuna cu planificatorul de cuvinte cheie va permite:

  • Sa promovati site-urile printre rezultatele cautarii printr-un sistem de plati prin oferte (adica va platesc de fiecare data cand un utilizator cauta termenul in cauza si face clic pe anuntul nostru).
  • Ajungeti la potentialii clienti aflati in apropiere (geolocati) sau aveti interese specifice.
  • Cunoasteti rezultatul campaniilor (cate persoane au dat clic) si efectuati modificari pentru a obtine rezultate mai bune.
  • Cunoasteti cele mai profitabile cuvinte cheie si, prin urmare, pentru continutul web pe care ar trebui sa-l pozitionati pe Google.
  • Studiati cuvintele-cheie pe care le au concurentii.

Notiuni de baza privind planificatorul de cuvinte cheie

In mod traditional, am gasit un numar de optiuni in Planificatorul de cuvinte cheie AdWords pentru informatii despre tendintele privind volumul cautarilor.

Cu cele mai recente modificari ale acestei platforme populare de publicitate online, gasim mai multe limitari atunci cand este vorba despre utilizarea gratuita a planificatorului de cuvinte cheie, dar si despre mai multe facilitati pentru a ajunge la publicul potrivit.

Cu un design usor modificat, dar mult mai intuitiv, accesam diferitele sale functionalitati din meniul instrumentelor AdWords, in special sectiunea “planificare”> “planificator de cuvinte cheie”.

Din Planificatorul de cuvinte cheie, vom descoperi noi cuvinte cheie relevante pentru afacerea noastra, astfel incat sa le putem adauga la planul nostru de a lansa campanii de anunturi in AdWords mai eficiente (si, dupa cum stiti, creati, de asemenea, mai mult continut).

Dupa ce efectuati o prima cautare in planificatorul de cuvinte cheie, rezultatele volumului cautarii, clicurile asteptate si numarul estimat de conversii care vor intoarce statisticile obtinute, va vor ajuta sa luati decizii pentru urmatoarele campanii:

  • Ce cuvinte cheie sa utilizati
  • Ce licitatii si bugete sa stabiliti.

In timp ce procedura de utilizare a acestui instrument puternic AdWords este relativ simpla, este dificil sa stiti cum sa creati o lista de cuvinte cheie puternice, la care Google ne ofera sfaturi cum ar fi:

  • Creati o lista a principalelor categorii ale afacerii dvs. ca termeni de cautare pe care i-ar utiliza clientii dvs. (de exemplu, „pantofi pentru femei“, „pantofi cu toc pentru femei“ …) si extindeti prin adaugarea anumitor nume de produse si anumite marci.
  • Creati liste de cuvinte cheie mai specifice, pentru a ajunge la segmente de piata mici, care cauta un anumit produs mai larg (de exemplu, „pantofi de dans pentru femei“) sau daca doriti sa ajunga la mai multe persoane, va trebui sa licitati mai mult pentru a fi mai competitivi.

Daca utilizati acest instrument pentru a genera bani din campaniile dvs. de anunturi in Google AdWords, nu uitati sa grupati cuvintele cheie (intre 5 si 20, asa cum recomanda Google) si anunturile bazate pe categoriile de produse sau servicii.

Acesta a fost un ghid introductiv foarte simplu pentru a va incuraja sa utilizati AdWords si planificatorul de cuvinte cheie pentru a imbunatati vizibilitatea afacerii dvs. pe Google.

De ce este important sa faceti un studiu de cuvinte cheie

De fiecare data cand cineva efectueaza o cautare, motorul de cautare trebuie sa decida ce rezultate sunt cele mai utile si cum ar trebui sa fie afisate printre sute sau mii de posibile pagini. Acest lucru vine de la algoritmii care determina potrivirile cele mai bune si cele mai relevante pentru fiecare cautare. Acesta este motivul principal pentru care este important sa va alegeti cuvintele cheie cu mare grija, astfel incat motoarele de cautare sa va poata potrivi si sa va afiseze site-ul in rezultate.

Nu numai ca este important sa fiti prezenti pe prima pagina a rezultatelor unui motor de cautare, este la fel de important sa fiti prezenti in primele locuri de pe prima pagina. Pentru a intelege marea diferenta pe care o poate avea o pozitie in aceste pagini, luati in considerare graficul prezentat mai jos, in care se afiseaza pozitiile cautarilor si traficul pe care il prezinta:

Din acest grafic aflam ca rezultatele primei pagini primesc mai mult de 90% din trafic, iar primele trei pozitii primesc mai mult de 60% din trafic. Mai mult, diferenta dintre pozitia 10 (a primei pagini) si pozitia 1 (a celei de-a doua pagini) inseamna o scadere a traficului de la o anumita cautare cu peste 100%.

Pe scurt, cu cat sunteti mai aproape de Google in cautarea termenilor relevanti, cu atat mai mult trafic (si vanzari potentiale) veti primi. In functie de termenii de cautare si de volumul pe luna, incepeti o cautare pe termen; diferenta de cateva pozitii poate reprezenta pierderi importante.

Tipuri de cuvinte cheie si clasificarea lor

Cuvintele cheie sunt clasificate in trei grupe principale in functie de criteriile de cautare ale utilizatorului si, in special, de compozitia acestora. Aceasta clasificare anterioara invita la un studiu suplimentar pentru a defini strategia asociata intereselor companiei sau marcii, intotdeauna in functie de starea sau stadiul in care se afla, de a se face cunoscute incercand sa primeasca multe vizite sau sa obtina cel mai mare numar de conversii, deoarece volumul cautarilor asociate este foarte diferit in fiecare caz.

       1. Cuvinte cheie generice

Cuvintele cheie generice sunt utilizate, de obicei, intr-o prima faza in care utilizatorul intentioneaza sa caute informatii generale despre produse sau servicii, fara a specifica caracteristicile specifice.

Utilizatorul colecteaza date pentru a rafina din ce in ce mai mult in ceea ce priveste caracteristicile specifice ale ceea ce aveti nevoie, a carui aprovizionare si varietate este, probabil, inca necunoscuta.

Rezultatele obtinute de la utilizarea acestor cuvinte de cautare initiale va vor ajuta sa va documentati sau sa va informati, si sa schitati o decizie de cumparare.

Exemple:

restaurant italian, laptop-uri, moda pentru copii, tigai, bauturi racoritoare, asigurare auto etc.

Avantajele cuvintelor cheie generice:

  • O cantitate relativ mica dintre acestea poate atrage, de obicei, o multime de trafic, aproximativ 20% din total pe cele mai multe site-uri.

Dezavantaje ale cuvintelor cheie generice:

  • Traficul provenit din aceste tipuri de termeni este de o calitate slaba in ceea ce priveste posibilitatile de conversie. Rata de conversie este mult mai mica decat alte tipuri de cuvinte cheie.
  • Aceste tipuri de cuvinte cheie sau termeni de cautare nu sunt, de obicei, afisate in rezultatele analizei web.
  • In majoritatea cazurilor este dificil sa concurati cu alte pagini web in rezultatele cautarii, deoarece acestea sunt utilizate pe scara larga de catre concurenta.

         2. Cuvinte cheie semi-generice

Utilizatorul foloseste aceste tipuri de cuvinte cheie intr-o faza mai avansata de cunoastere sau luand in considerare ceea ce are nevoie sau cauta, deoarece este informat partial de alte cautari generice efectuate anterior sau prin alte mijloace.

In aceasta faza, utilizatorul imbunatateste descrierea si caracteristicile fara ca acestea sa devina chiar foarte specifice, dar se adauga cuvinte asociate cu categorii, tipuri si familii de produse sau servicii.

Rezultatele obtinute in urma acestor cautari fac ca utilizatorul sa se gandeasca la alte alternative si detalii care anterior nu fusesera evaluate, intre care gamele de produse, calitatile, preturile si marcile sunt amestecate. In majoritatea cazurilor, este tipul de cautari in care este investit cel mai mult timp, deoarece implica un proces de selectie si de discriminare.

Exemple:

restaurant italian ieftin, laptop-uri de 15 inch, imbracaminte pentru copii, tigai anti-stick, bauturi racoritoare de casa, asigurarea de autoturisme pentru furgonete, etc.

Avantajele cuvintelor cheie semi-generice:

  • Numarul de cautari pe baza acestor tipuri de cuvinte cheie poate varia intre 20% si 40% cu termeni diferiti.
  • Ele au posibilitati mai mari de conversie decat cuvintele cheie generice.
  • Concurenta in acest tip de cuvinte tinde sa fie mai putin puternica decat in ​​cele generice.
  • Traficul obtinut cu acest tip de cautari este de calitate superioara in ceea ce priveste posibilitatile de conversie fata de cele anterioare.

Dezavantaje ale cuvintelor cheie semi-generice:

  • In cazul termenilor compusi din mai multe cuvinte, este necesar sa alegeti dintre numeroasele tipuri de combinatii si sinonime sa pariati pe ele.
  • In multe cazuri, aceste tipuri de cuvinte cheie pot deveni foarte competitive.

      3. Cuvinte cheie cu coada lunga

In acest moment, utilizatorul are o idee destul de clara despre ceea ce doreste, este, probabil, langa decizia de a efectua o achizitie, descarcare, comanda sau apel, pentru achizitionarea produsului sau inchirierea serviciului.

Termenul de cautare este transformat in diferite fraze cu care utilizatorul se asteapta sa gaseasca tipul de produs sau serviciu si, in multe cazuri, si pretul sau, pentru a face o comparatie.

Rezultatele obtinute de vizitator datorita acestor cuvinte de cautare vor deveni principala referinta pentru a se decide.

Exemple:

restaurant ieftin romanesc din Bucuresti, laptop-uri HP Envy 15 inch, imbracaminte pentru copii in varsta de 6 ani, tigai antiaderente Tefal din vitroceramica, bauturi racoritoare cola fara zahar, etc …

Avantajele cuvintelor cheie cu coada lunga:

  • Numarul de cautari cu aceste tipuri de cuvinte cheie poate varia intre 40% si 60%, cu o mare varietate de termeni.
  • Datorita acestui tip de cuvinte, sunt obtinute cele mai ridicate rate de conversie.
  • Acestea tind sa aiba concurenta mult mai redusa sau cu mult mai putin decat in ​​cazul celor precedente.
  • Uneori ofera posibilitatea de a concura intr-o maniera mai putin directa, folosind nise care pasesc neobservate de catre celelalte companii din sector.

Dezavantajele cuvintelor cheie cu coada lunga:

  • Numarul de vizite obtinute datorita cautarilor cu aceste cuvinte cheie este foarte inferior cantitativ comparativ cu cele anterioare, este necesar sa optimizati cat mai mult posibil paginile de destinatie pentru a favoriza conversiile.
  • Criteriul diferitilor utilizatori de a compune propozitiile poate fi foarte larg, ceea ce face dificila segmentarea acestora pentru a le satisface separat in termeni de generare de continut.
  • Includerea lor repetata in publicatii in conformitate cu recomandarile Google poate fi complicata pentru a face fata cantitatii de cateva cuvinte inlantuite.

Alte considerente importante despre cuvintele cheie

Cand vorbim despre cuvinte cheie si termeni de cautare, este important sa luam in considerare si alte aspecte legate de compozitia si tipologia lor:

  • Analizand traficul oricarui site cu un numar considerabil de pagini, cautarile generice acopera 20% din totalitate, in timp ce restul de 80% provine din cautari diferite cu termeni mai specifici.
  • Dupa cum se vede in primele exemple, faptul ca termenii de cautare pot fi clasificati ca generici nu inseamna ca corespund unui singur cuvant, deoarece exista multe concepte initiale de cautare a produselor si serviciilor la care este imposibil sa ne referim fara a utiliza cuvinte cheie compuse din doua sau mai multe cuvinte.
  • Atunci cand utilizatorul cauta cuvinte cheie in faza de examinare si adauga paginile rezultatelor pe care le considera favorite folosind marcajele browserului, urmatoarele accesari din acestea sunt considerate trafic direct. Acest tip de vizite au mai multa valoare din punctul de vedere al pozitionarii decat cele provenite din traficul ecologic prin campul browserului si, de asemenea, cel al traficului mentionat.
  • Statisticile diferitelor tipuri de cuvinte cheie indica faptul ca majoritatea utilizatorilor acceseaza acelasi magazin online de mai multe ori dupa ce cunosc specificatiile produsului de care au nevoie si inainte de a efectua achizitia sau comanda.
  • Produsele cu costuri sau preturi mai mari vor necesita un numar mai mare de cautari in functie de criterii diferite, iar utilizatorul trebuie sa se justifice cu argumente diferite cu privire la avantajele deciziei de a le achizitiona prin cheltuirea unei sume considerabile de bani.
  • Unele instrumente de analiza si urmarire atribuiesc in mod implicit originea unei vizite la originea ultimei sesiuni de navigare, aceasta are legatura cu timpul de viata stabilit de modulul cookie de sesiune si este folosit pentru contabilizarea vizitelor.

Concluzie

Alegerea cuvintelor cheie pe care trebuie sa va concentrati pentru a obtine cel mai mult trafic pe site-ul dvs. este o munca grea, de multe saptamani si chiar luni. Retineti ca o strategie SEO si o cautare de cuvinte cheie este un proces continuu. Este nevoie de timp si rabdare pentru a cauta si implementa cuvintele dvs. cheie si mult mai mult timp pentru ca Google sa identifice aceste modificari. Cele mai importante lucruri, in timp, sunt modificarile SEO, modificarile algoritmilor motoarelor de cautare si termenii pe care utilizatorii dvs. ii vor folosi si care se vor schimba, asa ca asigurati-va ca efectuati o cercetare de cuvinte cheie zilnic.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here