Daca aveti un blog, site sau un magazin online, este absolut esential ca, din cand in cand, sa faceti un raport SEO pentru a sti pe ce pozitie este site-ul dvs. si cum functioneaza strategiile dvs. de SEO. Una dintre cele mai importante ramuri ale pozitionarii SEO este cea pe care o puteti lucra pe pagina proprie: optimizare SEO On Page.

Este foarte important sa cunoasteti punctele forte si slabiciunile site-ului dvs. pentru a le imbunatati si pentru a optimiza pagina dvs. la maximum. Efectuarea unui raport nu este o sarcina simpla sau rapida, dar cu acest ghid veti invata cum sa analizati site-ul dvs. si concurenta dvs. pentru a sti ce tactici sa folositi sau cum sa le imbunatatiti.

Cand vorbim de optimizare SEO si incercam sa o explicam si sa o intelegem, vorbim despre SEO On Page si SEO Off Page. Dupa cum stiti deja, SEO Off Page reprezinta factorii pe care ii lucrati in afara site-ului dvs.: Link Building, prezenta in retelele sociale, sinergiile pentru a obtine o vizibilitate mai mare, monitorizarea link-urilor si a competitiei, etc. Dar vom vorbi mai tarziu in urmatoarele articole, in postul de astazi ne concentram pe SEO On Page.

In acest articol vom vedea ce ar trebui sa facem pe pagina noastra pentru a fi pe placul motoarelor de cautare (Google).

Un SEO bun pe pagina in pagina noastra ne va ajuta sa ne pozitionam pentru cuvintele cheie care ne intereseaza, in afara de faptul ca este o oportunitate prin care putem imbunatati performanta generala a site-ului nostru, ceea ce la randul sau va influenta pozitiv pozitionarea generala a site-ului dvs.

Cu toate acestea, SEO se schimba de la un an la altul, deci este necesar sa fim la curent si de aceea, va oferim un ghid actualizat in care puteti gasi toate strategiile si trucurile pe care profesionistii le folosesc.

Acest articol este un ghid esential pentru oricine doreste sa cunoasca cele mai bune tehnici de optimizare SEO On Page si cum trebuie aplicate pentru ca paginile noastre sa fie pozitionate cu acele cuvinte cheie care ne intereseaza.

Ce este SEO On Page?

SEO On Page inseamna optimizarea unei pagini web pentru motoarele de cautare si pentru a imbunatati experienta utilizatorului. Aceasta optimizare se concentreaza pe codul de programare, arhitectura Web, continutul si alti factori pe care ii veti descoperi pe parcursul acestui post. Obiectivul de a efectua acest tip de optimizare Web este de a creste clasarea in diferitele motoare de cautare.

Scopul nu este de a fi in pozitiile de top doar pentru a fi, obiectivul este de a evidentia si de a obtine cel mai mare procent de clicuri pe rezultatele dvs. pentru fiecare dintre cautarile pe care incercati sa le clasati.

Inainte de a incepe orice tip de optimizare a codului si a continutului, este important sa faceti un studiu al competentei dvs., al celor mai importante cuvinte cheie ale proiectului dvs. si, mai presus de toate, sa reusiti sa transferati acest studiu in proiectul Web si sa va structurati proiectul intr-un mod adecvat pentru a facilita navigarea utilizatorilor, precum si a robotilor Google si a altor motoare de cautare.

Pe scurt, SEO On Page reprezinta un set de actiuni si tehnici pe un site web pentru a optimiza indexarea motoarelor de cautare, astfel incat continutul si paginile noastre sa poata fi pozitionate mai eficient.

Obiectivele principale ale SEO On Page sunt:

  • Sa faceti continutul site-ului vizibil pentru motoarele de cautare.
  • Sa asigurati un continut care nu este blocat pentru motoarele de cautare.
  • Fiecare dintre pagini sa fie pozitionate pentru cuvintele cheie care ne intereseaza.

De ce este important SEO On Page?

Optimizarea SEO On Page este esentiala pentru ca va ajuta sa apareti in pozitiile de top ale Google si, dupa cum stiti, sa apareti in pozitiile de top ale Google, implica un numar mare de vizite pe site-ul dvs.

Dar … De ce atunci vorbim despre SEO On Page si nu despre SEO in general?

Ei bine, SEO On Page are avantaj asupra SEO Off Page deoarece, unele practici ale SEO Off Page ar putea fi considerate “ilegale” in ochii Google, insa cu SEO On Page, acest lucru nu se intampla.

Ce inseamna asta? Ca putem optimiza prezenta noastra in motoarele de cautare la maximum, fara a implica riscuri de sanctiuni sau alte penalitati ale Google. In consecinta, este necesar ca orice site sa ia in considerare algoritmii SEO On Page pentru o buna pozitionare.

Ce factori de SEO On Page ia in considerare Google?

In prezent, exista peste 205 de factori de pozitionare SEO pe care Google ii ia in considerare pentru a determina ce pozitie ocupa un site in rezultatele de cautare: cat de multe link-uri sunt legate de site-ul dvs., cat de relevanta este pagina dvs., CTR-ul (click through rate sau rata de clic), care este varsta domeniului dvs., in cate secunde se incarca site-ul dvs. … si lista continua.

Se pare ca, cu atat de multi factori pe care trebuie sa ii luati in considerare, pare ca este imposibil sau extrem de dificil sa ajungeti la pozitiile de top din motorul de cautare.

Algoritmul Google este foarte complex, dar sub toata complexitatea, sunt 3 principii fundamentale, care sunt esentiale si care rezuma ceea ce este important pentru Google in acest moment:

  • Incredere
  • Autoritate
  • Relevanta

Factorii principali pentru o optimizare SEO OnPage

Structura site-ului dvs. va determina in mare masura cat de usor sau complicat va fi pentru motoarele de cautare sa indexeze si sa “inteleaga” site-ul dvs. Cu cat mai simplu si mai usor de inteles este site-ul dvs. pentru vizite, cu atat mai usor de inteles va fi de catre Google.

 1. Keywords sau cuvintele cheie

Ele sunt fundamentale pentru SEO On Page, precum si pentru SEO Off Page. Acestea sunt cuvintele pe care utilizatorii le introduc in caseta Google si cu care vom incerca sa ne pozitionam in rezultatele afisate de motoarele de cautare. Pentru asta, este important sa faceti o analiza buna a cuvintelor cheie si sa le optimizati.

Exista trei tipuri principale de cuvinte cheie:

  • Informative: acestea sunt cuvintele cheie pe care utilizatorii le folosesc pentru a se informa, adica scopul principal este de a transmite utilizatorilor informatii despre o anumita interogare. Cateva exemple ale acestor cuvinte cheie ar fi “cum sa imbunatatim …”, “unde pot gasi …”, “de ce am nevoie pentru …”.
  • Tranzactionale: Acestea sunt cuvintele cheie pe care utilizatorii le folosesc pentru a finaliza o tranzactie. Cateva exemple ale acestor cuvinte cheie sunt “cumpar masina”, “rachete de tenis” etc.
  • Negative: acestea sunt cuvintele dupa care nu ne dorim ca utilizatorii sa ne gaseasca. Sa presupunem ca avem un magazin online pentru carti pentru copii, in acest caz nu ne-ar placea ca utilizatorii sa ne gaseasca la carti pentru adulti. Cuvantul “carti pentru adulti” ar fi un cuvant cheie negativ pentru exemplul acestei librarii online.

La randul lor, cuvintele cheie pot fi si Short Tail sau cu coada scurta si Long Tail sau cu coada lunga:

  • Short Tail: Acestea sunt cuvinte cheie generice, cu un volum mare de cautari si care atrag majoritatea traficului unei pagini web.
  • Long Tail: Acestea ataca intre 3 si 5 cuvinte cheie la un moment dat. Caracteristica principala a acestora este ca au un volum de cautare mai redus si sunt mai putin competitive. In plus, fiind cuvinte-cheie care descriu cel mai bine produsul sau serviciul companiei, procentajul lor de conversie este mai mare.

1.1 Densitatea cuvintelor cheie

Primul pas pentru a pozitiona o pagina Web este de a determina cuvintele cheie pe care le vom folosi in ea. Exista multe instrumente SEO pentru a cauta cuvintele cheie, totusi, ceea ce aceste instrumente de multe ori nu va spun, este ca nu este vorba de includerea cuvantului cheie pe pagina fara niciun control.

Aici intra in joc asa-numita densitate a cuvintelor cheie. Desi este important sa includeti cuvantul cheie in textul paginii dvs., trebuie sa fiti foarte atenti sa nu il includeti de prea multe ori.

Exista instrumente cum ar fi SEO Yoast pentru WordPress care va spune de cate ori ar fi trebuit sa introduceti cuvantul cheie in text in functie de numarul de cuvinte din articol.

Acest tip de unelte uneori functioneaza si alteori nu, deoarece stim cazuri in care, fara sa mentionam un anumit cuvant cheie, este posibil sa ne pozitionam foarte bine pe Google. 

Cu toate acestea, la nivel general, ar trebui sa aveti grija sa nu treceti peste anumite niveluri, altfel veti fi deja in cadere in ceea ce este cunoscut sub numele de keywords stuffing sau cuvinte cheie de umplutura.

Completarea cuvintelor cheie a fost o practica foarte performanta in SEO-ul ultimului deceniu, insa in zilele noastre, Google va va penaliza daca stie ca o faceti in mod intentionat.

Idealul este sa scrieti continut liber, deoarece densitatea nu exista ca atare, depinde de multi factori si de tipul de nisa (tematica a cuvantului cheie). Daca utilizarea cuvintelor cheie in exces poate induce in confuzie utilizatorul, le puteti inlocuiti cu sinonime ale acestuia.

Cu cat textul este mai natural, cu atat mai bine!

2. Titlu, descriere, URL

Titlurile si descrierile care apar in rezultatele cautarii Google sunt, de asemenea, extrem de importante. 

2.1 Optimizarea titlului

Titlul este o eticheta HTML care indica titlul adreselor URL ale paginilor. Alegerea unui titlu bun este cheia, de el depinde daca utilizatorii fac clic pe adresa URL sau nu. Pentru ca titlul dvs. sa fie relevant pentru utilizatori, trebuie sa tineti cont de urmatoarele aspecte:

  • Includeti cuvinte cheie, dar nu optimizati prea mult, includerea cuvintelor cheie trebuie sa fie cat mai naturala.
  • Uitati de titlurile generice. Ganditi-va la titluri care va ajuta sa captati atentia utilizatorilor asupra site-ului dvs. si care reflecta continutul paginii la care acestia directioneaza utilizatorul.

Recomandari pentru eticheta Titlu

  • Fiecare pagina ar trebui sa aiba un titlu unic, sa evitati repetarea si crearea de pagini care se ocupa de subiecte care sunt prea apropiate unul de celalalt.
  • Titlul ar trebui sa contina cuvantul cheie principal, cat mai aproape de inceput, fara a fi fortata plasarea acestuia.
  • Un motor de cautare ar trebui sa poata ghici subiectul general al unei pagini examinand titlul.
  • Scrieti titluri orientate spre utilizator, atractive si informative.
  • Daca este posibil, ar trebui sa trezeasca curiozitatea si dorinta de a da clic pe pagina dvs. in loc de celelalte care apar in rezultate.
  • Lungimea titlului poate varia, astfel incat marja de securitate sa nu depaseasca 55 de caractere.
  • Puteti schimba titlurile ori de cate ori doriti, dar nu este recomandabil sa faceti schimbari radicale. Experimentati cu variatii daca nu obtineti rezultatul pe care il cautati!

In cadrul titlului, este recomandabil sa pozitional cuvintele cheie cat mai la stanga posibil. Se recomanda lungimea sa nu fie mai mare de 50 – 60 de caractere, altfel Google va taia o parte din acel titlu. Astfel, daca cuvantul cheie este cat mai la stanga cu putinta, va impiedica motorul de cautare sa il faca invizibil.

2.2 Optimizati adresa URL

In ceea ce priveste adresa URL, faceti-o prietenoasa. Cat de scurta posibil si sa contina, de asemenea, cuvantul cheie. De fapt, este un factor destul de apreciat de Google.

Unele aspecte care trebuie luate in considerare la crearea unei adrese URL sunt:

  • Unicitate: Acest lucru va evita problemele cu Google pentru continutul duplicat.
  • Lungime: Se recomanda o lungime intre 50 si 60 de caractere.
  • Cuvinte cheie: Nu utilizati mai mult de doua sau trei cuvinte cheie.
  • URL prietenos: este recomandat ca adresele URL sa nu prezinte caractere “ciudate” (numere, semne de intrebare, caractere …) si sa descrie continutul site-ului dvs. Web.
  • Separarea cuvintelor: Google sfatuieste sa folositi liniute pentru separarea cuvintelor url-urilor.

Recomandari pentru adresele URL

  • Introduceti in adresa (daca este posibil sa o faceti intr-un mod natural) cuvantul cheie principal pentru pagina sau unul secundar.
  • Nu modificati adresa paginii dvs. dupa ce ati publicat-o.
  • Daca este absolut necesar sa modificati adresa URL cu mentiuni si linkuri, redirectionati vechea pagina la cea noua (o puteti face cu pluginul WordPress SEO by Yoast).
  • Desi nu exista o limita oficiala a lungimii adreselor URL, este recomandabil ca acestea sa nu fie prea lungi si sa evitati utilizarea cuvintelor goale sau stop words: pentru, de, in, cu, 
  • Include liniute (-) intre cuvintele: “exemplu-titlu-articol”.

2.3 Optimizati descrierea meta

Descrierea meta are un impact semnificativ asupra pozitionarii SEO. O descriere meta bine facuta are suficienta putere pentru a va mari CTR-ul si traficul web, factori pe care Google ii poate lua in considerare pentru a acorda site-urilor dvs. pozitii mai inalte. Unele aspecte care trebuie luate in considerare pentru a scrie o meta descriere buna sunt:

  • Includeti cuvinte cheie care pot fi parte din cautarile utilizatorilor.
  • Utilizati meta-descrieri unice pentru fiecare pagina.
  • Verificati daca acestea nu exista erori de ortografie.

Descrierea este un rezumat a ceea ce utilizatorul va gasi pe pagina dvs. si utilizeaza un limbaj orientat spre actiune (care creeaza dorinta de a sti mai multe si de a da clic).

In ceea ce priveste descrierea meta, retineti ca aveti 150-160 de caractere, asa ca incercati sa va asigurati ca pozitionati cuvantul cheie la inceput sau, cel putin, asigurati-va ca este in limita respectiva.

Descrierea meta este ideala pentru a pune un text care atrage atentia in motorul de cautare si incita la cateva clicuri.

3. Optimizarea continutului

Toata lumea stie ca atunci cand vine vorba de o buna optimizare SEO, continutul este cel mai important atunci cand pozitionam o pagina web. Un continut de calitate este cel mai important pentru a aparea in primele pozitii ale motoarelor de cautare. Prin urmare, este necesar sa optimizati continutul. Trebuie sa creati continut care sa tina cont de doi piloni fundamentali: 

1. Utilizatorii nostri, oamenii care sunt interesati sa ne citeasca. 

2. Motoarele de cautare.

Cand vine vorba de generarea de continut pe site-ul nostru, este foarte important sa luam in considerare tag-urile antet html: H1, H2 si H3. Chiar si asa, aceste etichete nu au importanta pe care au avut-o la nivel de SEO inainte, dar este necesar ca continutul nostru sa aiba un nivel structural, deoarece Google va tine cont de acest lucru.

<h1>: Eticheta H1 este cea care defineste pagina web. Cum se intampla cu titlul, fiecare pagina web are un H1 diferit. H1 este, de obicei, o definitie globala a fiecarei pagini web. H1 este o eticheta care este data unei anumite expresii, deci este vizibila pe site.

Google acorda o importanta mai mare H1 decat altor etichete, dar retineti ca fiecare eticheta are o functie diferita. Nu puteti umple o pagina cu mai multe H1, deoarece, asa cum am discutat, H1 serveste pentru a defini pagina intr-o propozitie, deci nu ar avea sens sa se stabilim mai multe etichete H1.

<h2>: In mod normal, ele sunt folosite pentru titluri mai putin importante, de obicei sunt titlurile subsectiunilor, motiv pentru care in mod normal in aceeasi pagina pot fi gasite mai multe titluri catalogate cu un H2.

<h3>: Continutul catalogat cu eticheta H3 reprezinta, de obicei, titlurile sectiunilor. Cu cat este mai mare numarul etichetelor (H3, H4, H5 …), cu atat mai putina importanta ii va oferi Google atunci cand vine vorba de pozitionare. Daca prezentam acest post ca exemplu, am putea spune ca fiecare punct este etichetat cu H3.

Lasand la o parte tema etichetelor, este interesant sa stiti ca un continut de calitate trebuie sa fie in functie de tema site-ului dvs. Google intotdeauna apreciaza daca exista link-uri interne pe site-ul dvs., deci este intotdeauna bine sa ne conectam. Utilizati, de asemenea, caractere aldine pentru a evidentia anumite fraze.

Amintiti-va ca pentru Google, calitatea continutului este mai presus de toate, dar si lungimea este, de asemenea, foarte importanta. Continutul cu mai mult de 1.000 de cuvinte este considerat de Google drept continut de calitate. Desigur, nu scrieti doar pentru a scrie, trebuie ca totul sa se potriveasca cu tema subiectului si, mai presus de toate, sa fie relevant.

Lui Google nu-i place lipsa de ortografie, aveti grija de acest detaliu! In plus, trebuie sa fiti atenti cand optimizati excesiv continutul, nu abuzati de etichete sau de utilizarea cuvintelor cheie. Totul in masura corecta.

De asemenea, este convenabil sa folositi aceste titluri ca intrebari si sa oferiti raspunsul in text. Deoarece intrebarile nu cuprind de regula cuvinte cheie asociate, dar, de asemenea, acestea coincid de obicei cu cautari exacte ale utilizatorului. De exemplu, un h2 ar putea fi: “ce mananca papagalii? si raspundeti in textul sectiunii “Papagalii mananca …”

Puneti variante ale cuvintelor cheie in titlurile h2 si h3, deoarece de multe ori, intr-un mod natural, o sectiune a postului va fi o varianta a cuvantului cheie. De exemplu, daca vorbim despre papagali, varianta “imagini cu papagali” poate fi o sectiune a postului.

Puneti variante ale cuvintelor cheie si cuvinte cheie aferente in text, in zilele noastre, motoarele de cautare doresc sa gaseasca cuvinte conexe din cuvantul cheie principal al postarii noastre. 

4. Timpul de incarcare

Este timpul de incarcare al paginii si joaca un rol-cheie in succesul site-ului dvs. Daca o pagina dureaza mai mult de 3 secunde pentru a se incarca, 22% dintre utilizatori o vor inchide.

Puteti masura timpul necesar al incarcarii site-ului dvs. cu instrumentul Google Page Speed Insight. Acest instrument, pe langa faptul ca va informeaza despre timpul de incarcare al site-ului dvs., va arata cum il puteti imbunatati.

Factorii care afecteaza viteza web pot fi gasiti in regulile Google PageSpeed Insight, printre care:

  • Evitati redirectionarea paginilor de destinatie.
  • Activati compresia.
  • Imbunatatiti timpul de raspuns al serverului.
  • Optimizati imaginile.
  • Prioritizati continutul vizibil.
  • Eliminati JavaScript-ul care blocheaza afisarea continutului.

Cel mai important este ca utilizatorul sa aiba ceea ce are nevoie cat mai curand posibil si acest lucru este important pentru Google, astfel incat imbunatatiti viteza de incarcare a site-ului dvs., astfel incat utilizatorul sa sa gaseasca ceea ce cauta in cel mai scurt timp. Daca utilizatorul se simte bine in legatura cu dvs., Google se simte bine in legatura cu dvs.

5. Optimizarea imaginilor

Imaginile au o importanta deosebita in SEO, deoarece genereaza o mare parte din traficul web (datorita in principal usurintei lor de a fi impartasite in social media).

Pentru ca imaginile sa ne ajute sa generam trafic web, trebuie sa tinem cont de o serie de aspecte:

Google: Google nu poate citi imaginile ca oamenii. Crawlerele ( sau paianjenii Google) pot citi numai codul, din acest motiv este important ca toate imaginile de pe pagina dvs. sa includa urmatoarele etichete:

  1. Titlu: Este titlul imaginii. Este recomandat sa fie descriptiv imaginii si sa includa cuvantul cheie principal.
  2. Text alternativ sau ALT text: Este textul care apare in cazul in care imaginea nu poate fi incarcata. Acest text descrie lui Google ce reprezinta imaginea afisata in pagina dvs.
  3. Greutate: Este recomandat ca greutatea imaginii sa fie mica, astfel incat pagina sa nu fie incarcata prea mult. Dupa cum am mentionat in punctul 5, viteza de incarcare al unei pagini Web este unul dintre factorii cheie SEO, daca site-ul dvs. dureaza mult timp sa se incarce, utilizatorii vor parasi pagina.
  4. Link-uri: imaginile sunt, de asemenea, obiectul linkbuilding. Cat mai multe linkuri primesc imaginile, Google le va da o mai mare relevanta si o pozitioneaza mai bine. O modalitate de a obtine link-uri de intrare pe scara larga printre profesionistii SEO este de a utiliza platforme, cum ar fi Flickr sau Pinterest.

Elementele de care trebuie sa tineti cont pentru SEO sunt:

  • ALT este textul alternativ al imaginii, care va fi afisat daca imaginea nu este incarcata din nici un motiv. Navigatorii web o iau in considerare pentru pozitionare si servesc la imbunatatirea accesibilitatii site-ului, deoarece programele folosite de persoanele cu vizibilitate redusa utilizeaza ALT pentru a “citi” imaginea. Din acest motiv, eticheta ALT nu trebuie doar sa includa cuvinte cheie, ci trebuie sa descrie cu fidelitate si in cateva cuvinte ceea ce apare in imagine.
  • Titlul imaginii ajuta motoarele de cautare sa indexeze imaginea.
  • Numele fisierului din imaginile pe care le incarcam in WordPress este folosit pentru a crea adresa URL a imaginii pe site-ul nostru si este bine sa aveti mai multe linkuri utilizand cuvintele cheie ale temei dvs.
  • Nu uitati sa puneti si alte variante si sinonime ale cuvintelor cheie si sa descrieti ce apare in imagine intr-un mod natural.
Folositi imagini unice

Google iubeste continutul unic. Prin urmare, un plus este crearea de imagini care contribuie cu ceva nou pe internet. Google devine tot mai inteligent si stie cum sa diferentieze daca imaginile sunt aceleasi si fac parte din continutul fiecarei imagini.

Si sa ne gandim, daca nu copiem texte din alte pagini pentru a nu crea continut duplicat, de ce sa folosim aceleasi imagini ca altii?

Daca sunteti unul dintre cei care folosesc imagini duplicate, exista un truc pentru a crea imagini care sunt unice pentru Google si puteti pur si simplu sa creati un colaj.

6. Creati si trimiteti un “Sitemap”

O alta tactica pentru imbunatatirea pozitionarii pe Web este sa trimiteti o harta a site-ului. Dar ce este “Sitemap”? Este un document care afiseaza sau enumera paginile care fac parte din site intr-un mod ierarhic, pentru a informa motoarele de cautare despre cum este organizat “site-ul” dvs., facand programele de calculator care urmaresc datele paginilor sa gaseasca platforma dvs. mai rapid, inteligent si usor.

Pentru a crea un “Sitemap”, exista mai multe instrumente, cum ar fi generatoare de sitemap-uri, care va vor ajuta sa defalcati organizarea paginii dvs. si care pot fi trimise la Google prin intermediul instrumentelor pentru webmasteri.

In concluzie, primul lucru pe care trebuie sa-l spunem este ca SEO este foarte relativ si fiecare expert are o parere sau alta despre fiecare element sau tehnica. Spunem ca este relativ pentru ca trebuie sa introducem elemente si tehnici care au sens in continutul nostru. In functie de continutul nostru, tehnicile care vor fi folosite vor fi diferite.

Trebuie sa incercati sa aflati ce elemente puteti include in continutul dvs., sa imbunatatiti experienta de optimizare SEO si sa fiti interesat si de utilizator. Si pe scurt, creati un post bun care face diferenta pentru SEO si pentru utilizatori, amestecand trucuri seo si continut de calitate.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here