Doriti sa imbunatatiti vizibilitatea site-ului dvs., a blogului sau a magazinului online si doriti sa cunoasteti cele mai noi tendinte SEO? Aveti noroc! Ca orice alt instrument digital, SEO este supus schimbarilor si inovatiilor in fiecare an. Realitatea este ca optimizarea web in motoarele de cautare devine din ce in ce mai dificila si mai complicata in fiecare zi, cu tot mai multe cerinte: continut SEO, SEO tehnic, SEO local, SEO mobil, SEO social media, etc. Chiar si asa, companiile continua sa se focuseze pe necesitatea de a atrage trafic calificat si segmentat, prin pozitionarea organica.

Acestea fiind spuse, la fel cum unii insista asupra incarcarii SEO, pozitionarea motorului de cautare este mai vie ca oricand si, daca sunteti sceptici, verificati ultimele tendinte SEO din 2021 pentru a va convinge de ce SEO este inca in prima linie a oricarei strategii online. Armati-va cu entuziasm, strategie, instrumente, si lansati-va pentru a va optimiza site-ul. In acest ghid va vom explica tot ce vine cu SEO, astfel incat sa puteti adapta strategia dvs. SEO pentru a va putea depasi concurentii in SERP si a obtine mai mult trafic web.

In ultimii ani, am vazut cum, in lumea SEO (sau pozitionarea motorului de cautare), multi webmasteri si profesionisti SEO au trecut prin momente extrem de critice, dar si de succes. Si asta pentru ca Google, cel mai mare motor de cautare din lume, nu se opreste sa inoveze si sa-si imbunatateasca algoritmul, astfel incat acesta sa fie din ce in ce mai putin artificial si sa semene mai mult cu omul. 

Aceste schimbari conduc, in mod inevitabil, la schimbari in strategia SEO, scaderi si cresteri ale traficului si, cel mai important, necesitatea unei atentii constante de catre profesionistii SEO in toate noutatile venite de la Google.

Care sunt cele mai noi tendinte SEO?

Tendintele motoarelor de cautare SEO sunt marcate in mod fundamental de aparitia unor noi modele de cautare: cautarea vocala si cautarea vizuala incep sa castige teren. Incluziunea Google Asistent si Google Lens pe dispozitivele Android democratizeaza alte tipuri de cautari in detrimentul folosirii cuvintelor scrise. Aceste schimbari de tendinta sunt cele ce vor defini o noua modalitate de a face SEO. Mobilul are deja o mare influenta asupra strategiei de pozitionare organica, nu numai atunci cand pozitioneaza continut pe acest dispozitiv, ci si cu SEO pentru aplicatii. Oricare ar fi cele mai noi tendinte SEO, ceea ce stim cu adevarat este ca orice facem in acest an trebuie sa aiba mobilul ca pion principal.

In orice caz, printre cele mai importante tendinte SEO 2021 constatam ca multe dintre actiunile de pozitionare trebuie sa aiba loc pe alte platforme, in afara de Google. Dar nu numai asta, in 2021va trebui sa pariem pe noi canale si tehnologii daca dorim sa stimulam SEO-ul site-ului nostru intr-un mod remarcabil. Este convenabil sa detaliem in ce canale trebuie sa lucram daca vrem sa ne pozitionam cu succes.

La fel ca la sfarsitul fiecarui an, in toate domeniile de marketing digital, previziunile privind tendintele pentru anul viitor ies la lumina. Pentru ca nimeni sa nu fie surprins si sa fie pregatit sa se adapteze la schimbarile neincetate care apar in sectorul online, astazi aducem cele mai importante tendinte SEO pentru anul 2021:

1. Revolutia mobila continua sa avanseze

Dispozitivele mobile se deplaseaza pana la prima clasa la bordul avionului de cautare Google. In martie 2018, compania a anuntat lansarea a ceva numit Mobile-First Index. Acest nume, desi suna tehnic, inseamna pur si simplu ca, daca aveti o versiune desktop si o versiune mobila a paginii dvs. web, robotul Google va verifica mai intai site-ul mobil pentru a decide cum se pozitioneaza pagina dvs. in rezultatele cautarii. Prin urmare, “mobile-first”. Oricum, daca aveti doar o pagina Web cu versiune pentru desktop, puteti fi indexati insa, lipsa unui site mobil poate insemna o pozitie inferioara in paginile rezultatelor motorului de cautare (SERP).

Asta a fost in 2018. In 2021, lucrurile se intensifica. Cel mai mare motor de cautare din lume va lua in considerare acum si viteza de incarcare a paginii web mobile. Prin urmare, anul acesta, avand un site mobil rapid va fi biletul dvs. catre primele pozitii in clasamentul Google.

Cum sa puneti aceasta tendinta in actiune:

Primul pas este sa creati versiunea mobila a versiunii pentru desktop a paginii dvs. web. 

Odata ce ati proiectat pagina de web a calculatorului, asigurati-va ca ati intrat in editorul mobil si ca ati respectat cele mai bune practici pentru pagina web mobila. Exista cateva recomandari foarte usor de implementat, cum ar fi ascunderea elementelor inutile sau schimbarea tipului de fisier imagine PNG in JPEG, ceea ce va imbunatati timpul de incarcare al site-ului dvs. mobil.

2. Rezervati un loc in noul video carousel

Featured Snippets sau “Fragmentele recomandate” nu sunt singurii protagonisti care ne duc in partea de sus a SERP-urilor. Pe 15 iunie, Google a inlocuit cele trei videoclipuri care au aparut in partea de sus a paginilor de rezultate printr-un carusel. Utilizatorul are acum posibilitatea de a defila prin 7 sau 8 propuneri. Daca nu v-ati convins de puterea marketingului video, acum aveti dovada. Acest format atragator are mai multe sanse de a obtine clicuri decat un link catre o pagina web. 

Cum puneti aceasta tendinta SEO in actiune:

Mai intai trebuie sa faceti o cercetare a cuvintelor cheie, apoi sa formulati aceste cuvinte sub forma unor intrebari pe care considerati ca utilizatorul le va scrie pe Google si, in final, sa structurati titlul si descrierea videoclipului dvs. intr-un mod care sa reflecte informatiile pe care le furnizati. Sfat: videoclipurile cu “Cum sa faceti … ?” au avut un succes deosebit.

3. Rankbrain: al treilea factor de pozitionare cel mai important

Desi in ultimii ani s-a vorbit mult despre Rankbrain, Google a anuntat recent ca acesta este al treilea cel mai important factor pentru pozitionarea pe Google.

Daca ati petrecut mult timp pe marketingul web, stiti despre actualizarile recente ale algoritmilor Google si despre rolul pe care acestea le au acum, concentrandu-se asupra calitatii link-urilor pe care un blog le primeste, si analizand comportamentul utilizatorilor in timpul unei vizite, pentru a decide ce pozitie ar trebui sa ocupe in SEPS.

Ce este Rankbrain?

Poate numele suna ca un personaj dintr-un joc video science-fiction si, intr-un fel, nu este departe de adevar. RankBrain este tehnologia de inteligenta artificiala (AI) pe care Google o implementeaza pentru a procesa si organiza rezultatele cautarii. Aceasta tehnologie exista inca din 2015 si se concentreaza pe timpul pe care oamenii il petrec pe o pagina, si procentul de clicuri. In timp ce RankBrain continua sa domine lumea SEO, este important ca acesti doi factori sa devina prioritatea dvs.

Cum puneti aceasta tendinta in actiune:

Pentru a imbunatati rata de clic, trebuie sa va concentrati pe meta-taguri, adica titlul si descrierea SEO. Acestea sunt elementele care apar in paginile de rezultate. Pentru a atrage atentia, ambele trebuie sa contina cuvintele cheie corecte, dar ele trebuie sa fie, de asemenea, suficient de atractive pentru ca publicul tinta sa dea clic.

Timpul petrecut de vizitator pe pagina dvs. depinde in mare masura de experienta de navigare pe care o oferiti. Imaginile dvs., textele dvs., stilul si designul web, influenteaza, in general, SEO-ul dvs. Verificati rezultatele vizitand Google Analytics si efectuati corect ajustarile de care aveti nevoie. Rankbrain este una dintre cele mai importante tendinte SEO 2019.

4. Cautarea vocala: era vocii digitale – una dintre cele mai importante tendinte SEO 2021

Lumea cautarii online trece printr-o schimbare fara precedent. Cautarile vocale sunt in crestere. Putem spune fara teama de contradictie ca, functia de cautare vocala va fi una dintre cele mai importante tendinte SEO 2019. Intr-o lume in care browserele nu mai sunt esentiale si paginile web urmeaza sa fie inlocuite cu o interfata de voce, va fi necesar sa incepeti sa luati in considerare o pozitie organica care se rupe radical de ceea ce cunoasteti pana acum. Se estimeaza ca, pana in 2020, cel putin 50% din cautari vor fi prin imagini sau voce. Nu uitati ca, astazi, jumatate dintre utilizatorii de smartphone-uri participa la cautarile vocale si unul din trei o face in fiecare zi, potrivit comScore.

In acest sens, asistentii virtuali vor juca un rol decisiv. Atunci cand adoptarea lor este normalizata, brandurile se vor confrunta cu o schimbare si trebuie sa inceapa sa se pregateasca pentru aceasta daca doresc sa-si indeplineasca indatoririle atunci cand soseste acel moment. 

Cum puneti aceasta tendinta in actiune:

Mai intai, daca ati pus in practica ceea ce am discutat mai sus pentru a aparea intr-un fragment evidentiat, ati parcurs deja jumatate de drum. Pentru a rezuma, este vorba de ajustarea cuvintelor cheie astfel incat sa reflecte modul in care cineva ar putea sa verbalizeze o cautare, in loc sa o scrie. Asta inseamna adesea doua lucruri:

In primul rand, utilizatorii pot fi super specifici in interogarile lor. Prin urmare, o alta buna practica este utilizarea cuvintelor cheie cu coada lunga. Prin directionarea unor termeni mai specifici, va veti apropia de asteptarile utilizatorului. In cele din urma, utilizatorii de Internet nu se adreseaza asistentilor virtuali in acelasi mod in care ar scrie o intrebare pe Google. Cu asistentii de voce, utilizeaza o nota mai personala: „Cum se gatesc pastele“ devine „Cum gatesc pastele?“ Aceasta distinctie este importanta si ar putea face diferenta in obtinerea unei pozitionari mai bune.

De asemenea, paginile cu intrebari apar mai frecvent in rezultatele cautarii vocale decat in ​​paginile traditionale SERP. Acest lucru se datoreaza probabil faptului ca acest format pune intrebarile in mod explicit inainte de a le raspunde. Deci stiti deja ce trebuie sa faceti …

4. Consolidati securitatea site-ului dvs. web 

Daca sunteti utilizator Google Chrome, este posibil sa fi vazut deja un mesaj sau o pictograma de blocare in coltul din stanga al barei URL care va avertizeaza ca vizitati un site “nesigur”. Aceste mesaje sunt rezultatul unei actualizari de securitate Google efectuate in iulie 2018, a caror implementare inseamna ca paginile web care nu sunt HTTPS (Secure Hypertext Transfer Protocol) sunt acum incarcate cu acel avertisment. Pe langa descurajarea vizitatorilor mai loiali, acest lucru are un impact foarte negativ asupra pozitionarii paginilor respective, plus ca arata mai putin favorabil in preferintele de clasament Google. Datele utilizatorilor sunt mai putin protejate pe paginile web HTTP, asa ca trebuie sa multumim Google pentru ca a luat acesti pasi pentru a ne asigura securitatea online.

In special in lumina GDPR, toti ochii se afla pe confidentialitatea datelor online. Regulamentul general privind protectia datelor, care a intrat in vigoare in mai 2018, este o masura pusa in aplicare de Uniunea Europeana pentru a spori confidentialitatea datelor prin limitarea a ceea ce pot face companiile cu informatiile personale pe care le au despre utilizatorii lor. Desi nu are legatura directa cu preluarea HTTPS, aceasta indica o tendinta generala de a fi mai seriosi in ceea ce priveste securitatea pe Internet si pe care vizitatorii site-ului dvs. o iau foarte in serios.

Cum puneti aceasta tendinta SEO in actiune:

Aceasta actualizare de securitate va poate glisa in pozitia in jos daca nu luati nicio masura pentru a va adapta site-ul la noul standard de securitate din 2019. De exemplu, o posibila consecinta a acestei alerte “Not safe” este ca vizitatorii dvs. vor parasi pagina imediat si vor gasi o pagina web mai sigura. 

Dincolo de estetica, un alt factor de luat in considerare este faptul ca vulnerabilitatea paginilor web simple HTTP poate deschide calea pentru ca acestea sa fie depasite de software-ul inutil. In cele din urma, puteti crea o experienta de utilizare slaba pe pagina dvs., sporind rata de respingere si reducerea timpului pe care un utilizator o petrece in navigarea pe site-ul dvs. De aceea, este important sa intariti securitatea site-ului dvs. Aceasta este una dintre cele mai importante tendinte SEO 2019 de care trebuie sa tineti cont.

6. SEO in televiziunea sociala

In RRSS deja 25% dintre utilizatori vad continutul video. Prin urmare, FB dezvolta diferite formate pentru a face acest continut rege. El face acest lucru cu IGTV sau FB Watch, cu care intentioneaza sa concureze cu Netflix si YouTube. Daca aveti aceste conturi in compania dvs., incepeti sa introduceti aceasta strategie, de asemenea, pentru a fi mai relevanti si pentru a ajunge la acoperirea maxima a utilizatorilor dvs.

Televiziunea sociala este in plina expansiune. Fara a fi surprinzator, este una dintre cele mai importante tendinte de social media 2019. Continutul audiovizual este acceptat pe scara larga in randul utilizatorilor de retele sociale, 25% dintre utilizatorii de smartphone vizioneaza video prin retele sociale cel putin o data pe zi. Crearea de continut video pentru retelele sociale ne va ajuta sa mentinem un public fidel si va influenta considerabil imaginea si memento-ul marcii. Lansarea recenta a Instagram Tv (IGTV) sau o propunere din ce in ce mai sofisticata Facebook Watch (cu care Facebook spera sa intre in domeniul video la cerere si sa concureze cu giganti precum Netflix sau YouTube audiovizual).

Facebook incurajeaza tertii sa dezvolte continut pentru platformele lor. Si aici intra in joc SEO. Ori de cate ori exista un motor de cautare, va exista un SERP. Pozitionarea continutului video intre primele rezultate ale platformelor sociale, pare logica. Din nou, vedem ca vizualizarile reprezinta un indicator fundamental pentru cresterea in aceste clasamente. Pozitionarea pe aceste platforme video este una dintre cele mai importante tendinte SEO 2019 pentru acele companii care genereaza continut audiovizual sau care le-au introdus in strategia lor globala.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here