Daca sunteti un proprietar de site sau blog, cu siguranta sunteti familiarizati cu termenul SEO – Search Engine Optimization. Acesta este procesul de a va incadra in algoritmii Google, pentru a va aduce site-ul pe prima pagina a celui mai mare motor de cautare din lume.

Oricine este interesat sa-si gaseasca site-ul in partea de sus a paginii de cautare Google (si ar trebui sa fie), va cauta in mod constant modalitati noi de a-si creste vizibilitatea in motoarele de cautare. Acest lucru este necesar pentru ca oamenii sa va poata gasi site-ul atunci cand cauta cuvinte cheie relevante. In caz contrar, site-ul dvs. este pierdut in vasta lume a internetului, iar clientii online nu vor avea ocazia sa ajunga vreodata la serviciile dvs.

Acesta este motivul pentru care intreprinderile cheltuiesc acum sute, daca nu chiar mii, pentru marketingul digital si strategiile de SEO. Dar – sunt niste pasi simpli pe care ii puteti face singuri, gratis. Iata cateva trucuri mai avansate SEO, pentru a va optimiza site-ul ca sa apara in primele rezultate Google.

Optimizare SEO – cum sa apari in primele rezultate Google

Aparitia in pozitiile de top ale Google este dorinta, daca nu chiar visul, multor companii care doresc sa fie lideri pe pietele lor, o referinta pentru publicul tinta este sa apara in pozitiile de top ale cautarilor clientilor lor actuali si potentiali.

Va oferim un scurt ghid al pasilor pe care trebuie sa ii urmati pentru a putea deveni un punct de referinta in sectorul dvs. Daca aveti rabdare, timp si anumite cunostinte tehnice, puteti reusi.

1. Generati continut de calitate

Ce inseamna asta? Foarte simplu Modul in care Google percepe realitatea, seamana tot mai mult cu modul in care o face o persoana. Google poate recunoaste cu un grad destul de inalt de precizie, ce pagini web au continuturi diferite, originale, coerente si bogate, si le plaseaza in partea de sus a cautarilor.

Si nu uitati ca un continut trebuie sa fie relevant, adica sa fie interesant pentru publicul tinta. Cum faceti acest lucru?

1.1 Cautarea si selectarea cuvintelor cheie: secretul strategiei de pozitionare

Primul punct este de a determina cuvintele cheie pentru care doriti sa va pozitionati. Exista cateva cuvinte cheie care au mai multa concurenta decat altele, deci trebuie sa le alegem foarte bine. 

Cele mai recomandate instrumente pentru a determina cuvintele dvs. cheie sunt SEMRush, KeywordTool.io si bara de cautare SEOMoz. In cele doua instrumente pe care le-am mentionat, veti vedea cuvintele cheie pentru fiecare keyword. Aceste instrumente sunt cu plata, dar sunt foarte eficiente in determinarea strategiei SEO.

Cautarea si selectarea cuvintelor cheie (sau a cercetarii cu cuvinte cheie) este primul pas care trebuie marcat de orice strategie de pozitionare pe web. Intreaga strategie se va concentra pe pozitionarea acelor cuvinte cheie pe care le selectati in aceasta etapa, astfel incat o alegere proasta in aceasta etapa, compromite toate actiunile pe care le luam si astfel impiedica strategia noastra sa-si atinga intregul potential.

Vom fi interesati de acele cuvinte cheie care au volumul maxim de cautari pentru cel mai scazut nivel de competenta. In acest sens, vom cauta cuvinte cheie folosind urmatoarele surse:

– Datele furnizate de motoarele de cautare interne

– Investigarea concurentei datorita unor instrumente cum ar fi SEMrush

– Folosind Planificatorul de cuvinte cheie Google

– Utilizand Google Suggest

1.2 Cum alegeti cuvintele cheie pentru site-ul dvs.?

Daca doriti ca site-ul dvs. sa apara in primele cautari pe Google, trebuie sa clarificam ca nu este nevoie sa va limitati la anumite cuvinte cheie unice si nici sa va concentrati doar pe pozitionarea paginii principale. Puteti incerca sa pozitionati site-ul pentru o lista de 2 pana la 10 cuvinte cheie, de exemplu, si sa incercati sa le pozitionati nu numai in pagina principala, ci si in alte pagini din categorie.

Idealul este sa alegeti cuvinte cheie care sa aiba suficiente cautari, dar sa nu existe prea multa concurenta.

Cu cat mai multe cautari, concurenta va fi, in general, mai mare si este mai complicat sa obtinem rezultate. Este mai bine sa optati pentru un nivel de cautare in jur de 2000-5000 lunar.Trebuie sa se tina seama de localizarea acestor cautari. Din SemRush putem vedea rezultatele cautarilor pentru Romania sau alte tari separat. In mod ideal, ar trebui sa ne concentram pe cautarea locurilor in care oamenii pot cumpara produsul nostru.

1.3 Cum sa va optimizati pagina pentru acele cuvinte cheie?

Pentru a va pozitiona pentru anumite cuvinte cheie, trebuie sa adaptati SEO-ul intern si sa imbunatatiti SEO-ul extern al site-ului dvs.

Cuvantul cheie trebuie sa apara in meta-tag (meta-titlu, meta-descriere, URL), deoarece este un factor care va influenta pozitionarea paginii. Cuvantul cheie trebuie sa apara si in textele si subtitlurile site-ului. Ar trebui sa includem si cuvinte inrudite, astfel incat sa ne putem pozitiona mai bine in cautari similare

Cealalta zona in care trebuie sa lucrati pentru a pozitiona un site, este SEO off-page. Este vorba despre crearea de link-uri de la pagini de calitate care sa indice spre site-ul dvs. dintr-un articol. Aceste link-uri va ajuta sa cresteti autoritatea site-ului dvs. si Google sa pozitioneze site-ul companiei dvs. in top.

1.4 Cum sa imbunatatiti CTR-ul site-ului (Click-through rate )

Dupa cum am mentionat deja in sectiunea anterioara, eticheta titlului este cea care apare in rezultatele cautarii. Prin urmare, titlurile care nu depasesc extensia maxima si sunt atractive pentru utilizator, vor maximiza CTR-ul nostru (procentajul oamenilor care au dat click pe link dupa ce l-au vazut).

In ceea ce priveste descrierea meta, si aceasta influenteaza CTR-ul. Prin urmare, ca si in titlu, extensia sa ar trebui sa fie mai mica de 160 de caractere si sa fie atractiva. Daca aveti prea multe caractere, profitati de ele si includeti o chemare la actiune pentru a incuraja utilizatorul sa faca clic pe rezultatul dvs.

2. Optimizarea SEO pe pagina: plasati cuvintele cheie pe pagina dvs.

Dupa ce au fost selectate cuvintele cheie, putem incepe sa optimizam pozitionarea web a paginii noastre. Desi vom dezvolta multe dintre aceste aspecte in punctele ulterioare, este convenabil sa le prezentam impreuna:

Eticheta titlului trebuie optimizata. Acest atribut este primul lucru pe care indexatorii motoarelor de cautare il indexeaza atunci cand ajung la un site. Prin urmare, in afara de continutul cuvintelor cheie, titlul trebuie sa fie descriptiv, atractiv, si sa aiba o lungime mai mica de 60 de caractere sau, altfel, Google nu va afisa caracterele excedentare din rezultatele cautarii.

Descrierea meta este, de asemenea, foarte importanta. Ne permite sa furnizam chiar mai multe informatii motoarelor de cautare si utilizatorilor care ne gasesc prin intermediul motoarelor de cautare. Lungimea sa nu poate depasi 160 de caractere si ar trebui sa profitam de aceasta lungime pentru a oferi mai multe informatii utilizatorului.

Adresele URL trebuie sa fie prietenoase cu motoarele de cautare. Cu alte cuvinte, adresele URL trebuie sa fie sintetice, sa contina cuvintele cheie pe care dorim sa le pozitionam si sa contina numai litere mici, numere si cratime.

Etichetele de antet (h1, h2, h3 …), in plus fata de ierarhizarea continutului, ofera informatii utile crawlerelor de cautare. Prin urmare, este convenabil sa introducem in aceste etichete cuvintele cheie pe care dorim sa le pozitionam

Este necesar sa optimizati tot continutul, nu doar textul: videoclipuri, imagini, infografice etc., acestea contribuie la pozitionarea globala a fiecarei pagini. Titlurile si descrierile imaginilor trebuie sa contina si cuvantul cheie.

Este convenabil sa incepeti sa utilizati marca semantica. Schema reprezinta o colectie de etichete HTML pe care le putem folosi pentru a marca continutul nostru prin furnizarea de informatii motoarelor de cautare pe care altfel nu le-am putea obtine.

Trimiteti un sitemap catre principalele motoare de cautare pentru a le ajuta sa va indexeze continutul. De asemenea, puteti trimite un sitemap cu imaginile si videoclipurile dvs.

3. Titlul

Fiecare pagina are un titlu, care este echivalent cu numele acestuia pe site-ul dvs. Prin urmare, daca vindeti software de contabilitate pentru companii noi, este interesant sa aveti o pagina cu cuvantul cheie “contabilitate pentru companii”. Utilizati-l in titlul paginii; si in continut prezentati solutia, raspundeti la indoielile potentialilor clienti, afisati imagini, oferiti demo-uri, faceti pagina dvs. din ce in ce mai interesanta.

4. Descrierea meta

Descrierea meta este foarte importanta pentru optimizarea site-urilor online; deoarece mecanismele de cautare recurg la aceasta informatie in momentul afisarii raspunsului unei cautari. Cuvantul dvs. cheie ar trebui sa apara si in descrierea meta, unde veti face o prezentare succinta a subiectului adresat paginii site-ului dvs.

5. Continut unic

Scrieti continut relevant si niciodata nu copiati informatii de la alte site-uri. Algoritmii identifica copii si, deoarece nimeni nu doreste sa vada continut duplicat in mai multe locuri, copierea poate fi penalizata. Nu uitati sa utilizati si cuvantul cheie in continut; indiferent daca este vorba de o pagina de prezentare a produsului, a institutiei sau a blogului.

 Sa presupunem ca un blog cu privire la “contabilitatea noilor companii”, are un continut bine accesat si clasificat, dar cu o modificare a legislatiei, acesta a devenit depasit. Tehnica de optimizare a site-ului poate fi utilizata pentru a actualiza acel continut; cu date, legi si informatii noi pentru a-l pastra in primele locuri.

6. Link-uri

Daca site-ul sau blogul dvs. este online de mult timp si de atunci ati publicat mult continut, un sfat pentru a optimiza aceste pagini este sa includeti linkuri catre alte postari mai recente, deoarece au o afinitate cu cel mai vechi continut.

 Sa spunem ca ati scris recent un articol despre colectarea impozitelor, a anilor fiscali si a noilor legi ale muncii; aceste continuturi pot fi citate in link-uri din cele mai vechi posturi si, astfel, imbunatatesc pozitionarea ambelor pagini. 

Motoarelor de cautare le plac link-urile; pentru ele inseamna mai multe informatii si cu cat mai multe detalii trebuie sa oferiti utilizatorului, cu atat este mai mare probabilitatea de a-l satisface.

7. Optimizarea imaginilor

Imaginile au, de asemenea, un rol foarte important cand vorbim de site-uri si bloguri. De aceea, ele reprezinta o piesa fundamentala cand vine vorba de optimizare Seo. Sa presupunem ca aveti un magazin online, iar produsele de vanzare sunt inregistrate cu mai multe fotografii, din diferite unghiuri, evidentiind detalii, etc. Nici una dintre acestea nu va functiona daca fotografiile nu sunt numite in mod corect, folosind cuvantul cheie care le descrie. Prin urmare, in timpul optimizarii site-urilor web, este esential sa examinati, de asemenea, atributele imaginilor.

In mod normal, de obicei optimizam numai textul neglijand restul continutului. Cu toate acestea, optimizarea SEO pentru imagini ne va ajuta sa pozitionam SEO-ul nostru in general. Prin urmare, vom respecta urmatoarele recomandari:

– Utilizati cuvintele cheie in numele fisierului imaginilor

– Utilizati cuvintele cheie si in titlul acestora

– Motoarele de cautare nu sunt capabile sa vada imagini ca noi. Prin urmare, eticheta “alt” ofera informatii valoroase pentru motoarele de cautare

– Marimea imaginii va determina viteza de incarcare a paginii. Prin urmare, trebuie sa alegeti imagini corespunzatoare, fara a renunta la calitatea acestora

– Formatul imaginilor influenteaza, de asemenea. Motoarele de cautare prefera formatele .png, .jpg si .gif peste celelalte.

Si, asa cum am anticipat anterior, acesta trimite motoarelor de cautare o imagine a sitemap-ului pentru a facilita indexarea.

8. Formatul video este din ce in ce mai important in pozitionarea SEO

Importanta pe care Google a dat-o acestui format de continut a crescut in ultimii ani. Dupa cum puteti vedea, Google incepe deja sa afiseze rezultate video in topul sau de cautare, asa ca trebuie sa incorporam optimizarea acestui continut in strategia noastra de pozitionare SEO. Prin urmare, vom fi ghidati de urmatoarele criterii:

In primul rand, videoclipul trebuie sa fie atractiv si trebuie sa aiba valoare. Nu va fi folositor sa aplicati criteriile pe care le vom vedea mai jos daca videoclipul nu intereseaza pe nimeni, dat fiind ca nu va fi votat sau share-uit, si vom pierde pozitionarea.

In sine, tehnicile de pozitionare a videoclipurilor nu difera atat de mult de cele ale pozitionarii textului. Titlul trebuie sa contina si cuvintele cheie, sa fie atractiv si sa aiba o extensie de maximum 60 de caractere (deoarece nu numai ca vom dori sa il pozitionam pe YouTube, ci si pe Google in sine)

Descrierea este, de asemenea, foarte importanta la pozitionarea videoclipului, deci ar trebui sa o optimizati. Primele doua sau trei linii vor fi cele care sunt afisate in rezultatele cautarii, astfel ca incercati sa le faceti mai atractive si mai descriptive.

Etichetati videoclipul mereu gandindu-va cum va cauta utilizatorul.

Activitatea sociala este esentiala pentru pozitionarea videoclipurilor. Prin urmare, configurati confidentialitatea, astfel incat sa permiteti utilizatorilor sa partajeze, sa voteze si sa comenteze videoclipul.

Incorporati videoclipul pe toate platformele asupra carora aveti control (atata timp cat sunt incadrate in aceeasi tema)

Si, in final, trimiteti la Google un sitemap pentru a facilita indexarea tuturor videoclipurilor pe site-ul dvs.

9. Site-ul dvs. trebuie adaptat pentru dispozitivele mobile

Anul 2015 s-a incheiat cu o rata de penetrare a smartphone-urilor de 81%, dintre care 78% dintre utilizatori au sustinut ca utilizeaza aceste dispozitive pentru a naviga pe Internet zilnic.

In plus, traficul web de pe aceste dispozitive se dubleaza anual.

Dupa cum va puteti imagina, adaptarea site-ului dvs. la aceste dispozitive nu mai este o necesitate, ci o obligatie. Dispozitivele mobile au propriile limitari in ceea ce priveste monitoarele de birou (ecran redus, absenta unei tastaturi bune, putere redusa etc.).

Paginile necorespunzatoare, care se incarca lent, vor provoca nerabdare utilizatorilor care vor reduce durata de vizita pe site-ul dvs., iar acest lucru va afecta pozitionarea SEO pe termen lung.

10. Optimizati viteza de incarcare a intregii dvs. pagini

Viteza de incarcare este fundamentala in pozitionarea SEO. De exemplu, un comert electronic va pierde sute de clienti care doresc cu adevarat sa-i cumpere produsele pentru fiecare secunda in plus de incarcare.

Prin urmare, este esential sa optimizati toti factorii care influenteaza viteza de incarcare. Dupa cum am vazut deja, imaginile au o influenta considerabila asupra vitezei de incarcare … dar nu este singura.

Instrumente precum Google Speed sau Gtmetrix vor diagnostica pagina respectiva si vor propune un set de imbunatatiri care ar trebui sa fie incorporate cat mai bine posibil.

 Analiza este fundamentala pentru imbunatatirea strategiei noastre de pozitionare pe internet

Orice actiune in marketingul digital trebuie sa urmareasca indeplinirea unui anumit obiectiv. Prin urmare, odata ce am facut strategia noastra de pozitionare SEO, trebuie sa analizam rezultatele noastre in cautarea imbunatatirilor.

Ca profesionisti SEO, avem un set de instrumente (unele gratuite si altele platite) care ne vor ajuta in aceasta sarcina.

-Instrumentele Google pentru webmasteri analizeaza erorile de pe site-ul nostru, urmareste problemele pe care Google le-a avut atunci cand a indexat continutul nostru, si asa mai departe.

-Google Analytics este instrumentul principal de analiza al Google. Acesta ne ofera informatii valoroase despre durata medie a vizitelor, rata de respingere, tipul de dispozitiv prin care obtinem traficul etc. In plus, acesta ofera in continuare informatii cu privire la termenii prin care primim traficul.

-SEMrush, Ranck Checker, Ranck Tracker, printre altele, ne furnizeaza informatii despre pozitia pe care o ocupam pentru fiecare cuvant cheie. Cu toate acestea, aceste informatii devin din ce in ce mai putin corecte, avand in vedere ca rezultatele cautarii depind de locatia noastra geografica, de istoricul cautarilor noastre si, recent, de persoanele pe care le avem in cercurile noastre Google Plus etc.

In concluzie, putem spune ca optimizarea site-urilor web consta in imbunatatirea paginilor site-ului dvs., cu scopul de a le face mai atractive pentru public. Optimizarea site-ului se poate face in mod regulat, ori de cate ori exista informatii noi de a adauga sau de a modifica la continutul existent. Retineti ca trebuie sa insotiti performanta optimizarilor efectuate, pentru a confirma daca a avut loc o crestere a traficului organic.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here