Ati observat ca pozitia dvs. in motoarele de cautare a scazut dramatic si aveti o banuiala ca Google v-a penalizat? Dar ce ati facut gresit? Credeati ca ati urmat mereu tehnicile SEO potrivite si sunteti nedumeriti in legatura cu acest eveniment.
Google se afla intr-o misiune fara compromisuri. Acesta doreste sa ofere utilizatorilor acces la informatii exacte, continut unic si cele mai bune informatii.
Este ceva de care fiecare proprietar de site se teme. Va treziti intr-o zi si aflati ca site-ul dvs. a suferit o scadere semnificativa in clasamentul Google. Dupa toate eforturile depuse pentru a castiga pozitia pe paginile cu rezultatele motorului de cautare Google (SERP), sa pierdeti nu doar cateva locuri, dar zece sau douazeci sau mai multe, poate fi descurajant, ca sa nu mai vorbim de o lovitura pentru veniturile dvs. In cazul in care site-ul dvs. nu este clasat, inseamna ca oamenilor le este mai greu sa va gaseasca, ceea ce inseamna ca nu va citesc continutul sau nu cumpara produsele sau serviciile dvs. Ce faceti in acaasta situatie?
Ei bine, exista mai multe motive pentru care ati fi putut fi penalizati, dar acestea sunt cele mai susceptibile de a fi vinovate:
De ce m-a penalizat Google? Care sunt cele mai comune greseli SEO
O penalizare Google este o pedeapsa impotriva unui site al carui continut este in conflict cu practicile de marketing impuse de Google. Aceasta pedeapsa poate veni ca urmare a unei actualizari a algoritmului de clasare Google sau a unei revizuiri manuale care sugereaza ca o pagina web a folosit tactici de SEO “blackhat”.
Google si-a schimbat algoritmii de clasificare din decembrie 2000. Atunci a lansat extensia in bara de instrumente. In acel moment, actualizarea barei de instrumente a reprezentat o mare schimbare care a dus la industria SEO asa cum o stim astazi. De fapt, a fost prima data cand PageRank a fost publicat intr-o forma semnificativa sau utilizabila.
In decursul urmatorului deceniu, Google a continuat sa imbunatateasca calitatea rezultatelor cautarii. De-a lungul timpului, incepe sa elimine continutul de calitate slaba si sa ridice paginile de calitate in partea de sus a motoarelor de cautare. Acolo apar sanctiunile.
Intrucat suntem dependenti de motoarele de cautare pentru trafic, trebuie sa fim informati cu privire la cele mai recente actualizari ale algoritmilor – si sa facem schimbari daca suntem supusi unei pedepse Google. Nu numai ca este o practica buna sa tineti pasul cu ultimele actualizari, dar va ofera un avantaj competitiv daca puteti optimiza continutul mai rapid decat alte domenii web.
Cum indentificati o pedeapsa Google
Primul pas este sa diagnosticati orice modificari in clasamentului Google. Atat de multi factori intra in topul unui site, incat este dificil sa vedeti imediat ce a determinat site-ul dvs. sa-si piarda pozitia. Si nu puteti rezolva daca nu stiti ce este in neregula. Asa ca respirati profund, abordati situatia calm si rational, si incepeti sa restrangeti posibilitatile.
Nota: Multe dintre problemele si recomandarile descrise aici sunt foarte complexe si ar putea justifica o examinare aprofundata pe cont propriu. Ne concentram pe diagnosticarea problemelor, cu cateva sugestii simple pentru a le remedia.
Asa cum am mai spus, au existat o serie de actualizari Google in ultimii ani care au afectat in mod pozitiv sau negativ site-urile web. Daca ati observat o scadere a traficului pe site, site-ul nu mai rakeaza, daca faceti o cautare pe site si nu gasiti nici o cautare, s-ar putea sa simtiti rezultatele unui algoritm care ar putea sa va suprime site-ul in paginile motorului de cautare. In plus, Google detine pedepse algoritmice si manuale specifice, menite sa suprime rezultatele pentru site-urile care incearca sa manipuleze clasamentele.
Nu este nevoie sa va ingrijorati. Exista cativa pasi pe care ii puteti face pentru a determina daca site-ul dvs. a fost sau nu penalizat.
Iata sfaturile noastre despre cum sa identificati o penalizare Google:
Mai intai, verificati contul Instrumente Google pentru webmaster pentru toate mesajele de avertizare sau alertele privind sanctiunile evaluate. Daca nu ati verificat Google si Bing Webmaster Tools, este o idee buna sa faceti acest lucru cat mai curand posibil.
In al doilea rand, examinati traficul de cautare organica in software-ul de analiza web. Comparati rapoartele dvs. de trafic cu rapoartele dvs. organice, astfel incat sa puteti identifica situatiile in care traficul si traficul organic au scazut.
Apoi, ganditi-va la orice modificare recenta a site-ului si incercati sa determinati ce tip de penalizare experimentati. Exista o serie de instrumente care va pot accesa domeniul extern sau intern prin intermediul platformei dvs. de analiza web si va pot ajuta sa determinati daca site-ul dvs. a fost afectat in mod pozitiv sau negativ de pedepsele Google anterioare.
De ce m-a penalizat Google? Care sunt cele mai comune greseli
Google continua sa schimbe si sa revizuiasca modul in care indexeaza continutul.
In timp ce publica indicii despre actualizarile algoritmilor sai, rareori sunt clare toate motivele acestor schimbari. Remedierea lucrurilor poate fi dificila.
Exista doua tipuri diferite de actiuni pe care Google le ia impotriva site-urilor: actiuni manuale (penalitati) si filtre algoritmice. Ambele au acelasi efect de reducere a vizibilitatii in rezultatele cautarii si al traficului spre site-ul dvs., dar acestea functioneaza in moduri diferite.
Pentru a va aduce pe drumul cel bun, iata partea pe care ati asteptat-o: cele mai comune motive pentru care Google face probleme site-ului dvs. Desi nu spunem ca stim motivele clare pentru o penalizare, stim ca toti acesti factori contribuie.
1. Penalizari manuale
Penalizarea manuala inseamna ca cineva de la Google a examinat site-ul dvs. si a decis sa-l penalizeze. Exista mai multe motive pentru care poate face acest lucru:
Link-uri cumparate.
Link-urile cumparate ar putea fi cu siguranta vazute ca o incercare de a manipula PageRank, si in asta se afla controversa. Daca ati cumparat link-uri de proasta calitate (si multe), actiunile dvs. ar fi putut avea consecinte.
Link-uri reciproce excesive.
Schimbul de link-uri a fost odata o tactica de marketing nevinovata pana cand a inceput sa se faca abuz de ea. Daca ati facut schimb de link-uri cu clientii, acest lucru ar putea fi vazut de Google ca o incercare de manipulare.
Continut duplicat.
Speram ca acest lucru este evident: orice continut duplicat de pe site-ul dvs. il face mai putin util in viziunea Google si ar putea duce la o sanctiune. Asigurati-va ca continutul dvs. este unic si bine scris.
Folositi tagurile H1.
Structurarea corecta a continutului ajuta la o strategie SEO buna. Eticheta H1 ajuta Google sa inteleaga despre ce este vorba pe pagina. Tag-urile excesive H1 pot fi vazute ca o incercare de a pompa listarea Google cu cuvinte cheie.
Eroarea 404.
Google doreste sa stie ca aveti tendinta de a va prezenta continutul si ca eliminati orice erori si probleme. Daca exista eroarea 404 in interiorul propriului dvs. site., este un semnal sigur ca utilizatorii dvs. nu primesc informatiile pe care le cer.
Folositi o densitate mare de cuvinte cheie.
Exista tot felul de reguli despre densitatea cuvintelor cheie in continut. Adevarul este ca niciuna dintre aceste reguli nu este dovedita, iar o densitate foarte mare a cuvintelor cheie este un pavilion pentru continut slab redactat. Daca Google detecteaza un numar ciudat de mare de cuvinte cheie intr-o pagina, acesta va poate penaliza.
Lipsesc date despre sitemap.
Google utilizeaza harta site-ului XML pentru a analiza structura site-ului dvs. si pentru a afla cum este pusa impreuna. Asigurati-va ca sitemap-ul dvs. XML este disponibil si actualizat, apoi trimiteti-l in contul dvs. Instrumente Google pentru webmasteri.
Continut ascuns. Metodele mai putin etice de optimizare includ deghizarea textului pe o pagina pentru a manipula tema sau ponderarea cuvintelor cheie. Este de la sine inteles ca acesta este un mare nu.
Viteza slaba de incarcare a site-ului
Nimic nu testeaza rabdarea ca un site lent. Astazi, nimeni nu are timp sa astepte cateva minute pentru ca un site sa deschida o pagina. Acest lucru ar muta automat utilizatorii dvs. pe alte site-uri web mai rapide. Acesta este motivul pentru care Google va penaliza site-ul dvs.
Site-ul dvs. nu ofera o experienta mobila prietenoasa
Cercetarile arata ca utilizatorii online prefera mai degraba sa realizeze cautarile pe Google de pe telefoanele mobile, decat de pe computere. Cu experienta mobila prietenoasa pe care o ofera Google, nu este de mirare ca acesta penalizeaza site-urile care nu sunt prietenoase cu dispozitivele mobile.
Utilizarea excesiva a cuvintelor cheie meta
Cuvinte cheie meta sunt usor de manipulat si, prin urmare, au fost o chestiune de dezbatere intre SEO. Asigurati-va ca nu utilizati mai mult de 5 meta cuvinte cheie pe o singura pagina.
Comentarii Spam
Este bine sa aveti o sectiune de comentarii pe site-ul dvs. Este o strategie excelenta de a permite utilizatorilor sa comunice cu dvs. Cu toate acestea, este mai bine sa faceti o verificare, deoarece ar putea exista multe comentarii spam care ar putea trece, in ciuda sistemului automat de detectare a spam-ului.
Domeniul are o reputatie proasta
Fiti atenti atunci cand cumparati un domeniu. Daca alegeti un nume de domeniu care a avut o reputatie proasta sau o penalizare in trecut, cel mai probabil este sa fiti penalizat.
Link-uri Footer
Majoritatea oamenilor au obiceiul de a plasa o multime de link-uri in subsolul site-ului doar pentru a se asigura ca site-ul lor poate fi accesat cu crawlere cu usurinta. Se poate spune ca anterior aceasta practica ar fi fost benefica pentru webmasteri, dar, dupa actualizarea recenta a algoritmului de catre Google, aceasta practica a devenit cu siguranta un lucru din trecut. Persoanele care folosesc aceasta metoda speciala pentru a-si spori traficul ar putea fi dezamagite de o scadere a clasamentului si de o penalizare.
Avand link-uri de intrare si de iesire poate ajuta site-ul dvs., dar incercarea de a “lucra sistemul” prin cumpararea de linkuri, ascunderea de linkuri sau plasarea de link-uri duplicat in tot continutul, va lasa urme. Link-urile dvs. de iesire sunt utile doar daca sunt relevante – cum ar fi linkurile spre paginile dvs. active de social media – sau daca acestea sunt de autoritate.
Google determina site-urile web cu autoritate. Daca este vorba despre un articol publicat de o universitate, va fi de autoritate. Daca este un link de iesire catre compania unui prieten, probabil ca nu va fi vazut ca fiind de autoritate si site-ul dvs. va fi influentat de crawlerele Google.
Daca site-ul dvs. posteaza link-uri catre articole relevante, sau la o platforma CRM gazduita separat, utilizati link-uri de iesire. Pe de alta parte, daca un alt site se leaga de o pagina de pe site-ul dvs., atunci acesta este un link de intrare.
Este foarte important ca link-urile dvs. de intrare si de iesire sa fie relevante si calitative. Doriti ca orice legatura sa fie relevanta pentru produsele si serviciile pe care le furnizati sau pentru orice legatura directa cu afacerea dvs. De asemenea, doriti ca Google sa dea scoruri de calitate ridicate de la site-urile respective. Site-urile de calitate se actualizeaza in mod regulat, furnizeaza un continut util pentru utilizatori si au scoruri mari de autoritate in domeniu, printre alte atribute pozitive.
Actualizarile algoritmului Google
Algoritmul de cautare al Google este actualizat in mod constant pentru a tine pasul cu evolutia internetului si cu modalitatile prin care se schimba publicarea pe Web si cautarea. Unele dintre cele mai mari actualizari din memoria recenta includ Mobilegeddon, Pigeon, Pirate, Panda, Penguin si Hummingbird.
Pe masura ce cititi despre aceste actualizari majore ale algoritmului, veti vedea ca aproape toate actualizarile algoritmului Google vizeaza imbunatatirea experientei utilizatorilor. Ceea ce toate aceste actualizari semnifica, este un efort din partea Google pentru a produce rezultate de cautare de inalta calitate. Google incearca sa-si serveasca bine clientii. Daca doriti ca site-ul dvs. sa functioneze bine in motoarele de cautare Google pe o perioada lunga de timp, cea mai buna modalitate de a realiza acest lucru este de a dezvolta un site web de inalta calitate si de a produce continut de inalta calitate.
2. Filtre algoritmice
Google nu are timp sa verifice fiecare site in parte si sa decida manual daca urmeaza regulile, dar nici nu trebuie sa faca acest lucru. Folosind cantitatile mari de date aflate la dispozitia sa, Google poate filtra in mod automat site-uri care indeplinesc anumite criterii, astfel incat acestea sa se pozitioneze in cele mai inalte clasamente. Acesta este cunoscut ca un filtru algoritmic.
De cele mai multe ori, cand sunteti testati de un filtru algoritmic, acesta se refera la una din cele doua actualizari majore de algoritmi pe care Google le-a lansat, numite Panda si Penguin.
Panda: actualizarea Panda a fost creata pentru a filtra site-urile cu continut putin sau slab calitativ. De exemplu, directoarele de articole cum ar fi HubPages si eHow utilizate pentru a crea articole inutile pentru a clasifica fraze cheie, au functionat bine pana a aparut Panda.
Penguin: Aceasta actualizare ulterioara a fost conceputa pentru a filtra link-uri suspecte. Penguin are in vedere o verificare asupra tuturor link-urilor care se indreapta spre site-ul dvs., automatizand esential procesul de penalizare a site-urilor cu link-uri suspecte.
Rezultatul fiecarui tip de actiune este acelasi: mai putin trafic pentru site-ul dvs.
Cum repari o penalizare Google
Daca ati primit o penalizare, identificati toate site-urile cu link catre dvs. care nu sunt relevante sau par a fi link-uri de calitate inferioara. Apoi, ar trebui sa examinati continutul site-ului dvs. si link-urile dvs. interne. Verificati site-ul dvs. pentru erori gramaticale, greseli de scriere, link-uri intrerupte si continut duplicat. Odata ce ati remediat orice eroare, va puteti concentra pe improspatarea continutului existent al site-ului dvs. Crearea unui continut remarcabil – si atragerea altor site-uri de incredere, este singura modalitate de a optimiza site-ul dvs. fara nici un risc de a fi penalizat de Google.
Penalizarile Google nu sunt usor de recuperat, deoarece creeaza o reputatie slaba pentru pagina web. Acesta este motivul pentru care este important ca proprietarul paginii web sa impiedice crearea oricarei greseli care poate provoca penalitati. Indiferent de modul in care se achizitioneaza o pagina, este important ca practicile SEO efectuate pentru a creste traficul sa fie organice si legitime, pentru a nu dauna paginii web in general. Cand vine vorba de sanctiunile Google, este extrem de important sa le cunoasteti pentru a le evita.
Daca ati facut tot ce va puteti gandi si tot nu va puteti da seama de ce site-ul dvs. a suferit o scadere a clasamentului Google sau ati incercat sa remediati problema, dar totusi nu ati vazut nicio modificare a clasamentului poate fi timpul sa apelati la un profesionist.
In timpul unui audit SEO, site-ul dvs. va fi examinat pentru probleme tehnice care il impiedica sa se pozitioneze bine. Profesionistul SEO va detalia problemele descoperite pe site-ul dvs. si va stabili recomandari pentru remedierea acestor probleme.
Fiecare site este diferit si nu exista o solutie care sa functioneze pentru fiecare problema, de fiecare data. Daca aveti indoieli, consultati un profesionist in optimizarea motorului de cautare (SEO) pentru asistenta.