Principalul algoritm al Google se schimba in acest an si se va concentra in principal pe aceste optimizari SEO care trebuie luate in considerare. Deoarece asa este marketingul digital in general: un sector care nu se opreste sa se schimbe pentru a se adapta la schimbarile rapide aduse de noile tehnologii. Si pozitionarea web este una dintre cele mai schimbate parti, deoarece depinde de marile companii multinationale (Google, Bing, Yahoo …) care isi petrec timpul inovand tot ceea ce ating. Acestea fiind spuse, va prezentam cele ma noi schimbari SEO!

Daca aveti o pagina web, este foarte important sa apara printre primele rezultate ale motoarelor de cautare. Pentru ca, daca nu, este ca si cum nu ar exista. Si nu vrem asta, nu? Acesta este motivul pentru care este esential sa fim la curent cu ultimele tendinte, evolutii, schimbari … ale lumii pozitionarii organice.

Care sunt aceste schimbari SEO si cum vor afecta strategia noastra de pozitionare pe web?

Schimbari SEO in acest an – cum iti pot afecta traficul

Dupa cum probabil stiti, algoritmii de cautare ai Google s-au schimbat foarte mult inca din anul 2000. Au existat atat de multe actualizari mari si mici, multe dintre ele afectand negativ continutul multor companii, modificand rezultatele pozitionarii acestora in partea de jos a rezultatelor de cautari, fapt ce a condus la o scadere considerabila a vizibilitatii, afectand fiecare afacere in strategia sa de vanzari, lider, publicitate … etc.

Detaliem schimbarile pe care le consideram cele mai importante:

Daca site-ul dvs. a suferit o scadere semnificativa a traficului, in principiu vizibilitatea concurentilor dvs. s-a remarcat mai mult in ochii motorului de cautare, dand nastere unei pozitii mai mari in cuvintele cheie.

Google recompenseaza continut de calitate, site-urile de inalta calitate au fost avantajate in comparatie cu concurentii sai. In acest caz, acordati atentie urmatoarei sectiuni.

Daca vrem ca site-ul nostru sa urce mai multe pozitii in SERP-uri (motoarele de cautare) Google, trebuie sa urmati o serie de recomandari:

1. Indexul Mobile First

Viteza web in mobil a fost un factor de clasificare din iulie 2018. Acest lucru a fost deja anuntat de Google in luna ianuarie. Bot-urile mobile vor accesa cu crawlere mai intai pagina web si incepand de la acel punct, paginile vor fi indexate si apoi vor aparea in indexul Google.

Cu multi ani in urma, efectuarea oricarei alte functii cu telefonul mobil, alta decat apelarea sau trimiterea unui mesaj text, era de neconceput. In zilele noastre, cu avansul si puterea acestor dispozitive, telefoanele mobile indeplinesc acelasi serviciu ca si computerul. Este din ce in ce mai frecvent printre utilizatori sa navigheze, sa cumpere sau sa efectueze orice tip de tranzactie pe telefon. Acesta este motivul pentru care Google a implementat Mobile First Index in algoritmul sau, care va tine cont, in primul rand, de versiunea mobila a oricarei pagini web in fata desktop-ului. Companiile ar trebui sa aiba paginile optimizate si sa modifice strategia SEO, atunci cand genereaza continut, design, trebuie sa tina cont de experienta utilizatorului, de conversie si sa ia in considerare viteza de incarcare, deoarece este esentiala pentru pozitionarea motorului de cautare.

Designul mobil, experienta utilizatorului si viteza de incarcare a paginii trebuie sa fie in stare perfecta pentru a opta pentru pozitii bune in SERPS.

Ce ar trebui sa faceti?

Verificati daca site-ul dvs. este potrivit pentru navigarea pe mobil, utilizand testul dispozitivului mobil Google, care va va spune daca site-ul dvs. este usor de utilizat pe un dispozitiv mobil.

Trebuie sa va asigurati ca site-ul dvs. mobil are aceeasi performanta (daca nu mai buna) ca site-ul desktop. Aasta inseamna ca toate elementele site-ului dvs. trebuie sa fie functionale si usor de accesat de pe dispozitivele mobile. 

2. Continutul ramane regele pentru algoritmul Google

Continutul este inca pentru Google unul dintre cele mai importante aspecte atunci cand vine vorba de a obtine o pozitie buna. Au disparut acele momente in care trebuia sa includeti cat mai multe cuvinte-cheie posibil intr-un mod aleatoriu pentru a obtine cel mai bun rang in motoarele de cautare.

Acum, calitatea este mult mai recompensata decat cantitatea. Din acest motiv, este important sa facem un continut bun si sa ascultam publicul tinta pentru noi, sa stim in orice moment care sunt preocuparile si nevoile lui.

Dar lucrurile nu se termina aici. De asemenea, trebuie sa realizam practici legate de SEO ON PAGE si SEO OFF PAGE, care ne permit sa ne imbunatatim pozitionarea intr-un mod natural. Acesta este un lucru pe care il putem realiza datorita linkbuilding-ului, o practica care, daca stiti cum sa o folositi inteligent si precis, ofera rezultate excelente.

Cu toate acestea, trebuie sa tinem cont de faptul ca fiecare algoritm Google este din ce in ce mai “exigent” in ceea ce priveste calitatea si precizia. De aceea trebuie sa lucram la maximum si sa ne diferentiem de competitie.

3. Link Building

Linkbuilding-ul face parte din cele mai recente schimbari SEO, datorita importantei legaturilor de calitate pentru platformele digitale. Strategiile de construire a link-urilor ar trebui sa mearga 100% pentru a crea legaturi de calitate. Este mai important sa aveti link-uri cu autoritate decat sa cautati link-uri noi oriunde.

Acest lucru nu este nou pentru marketeri, dar realitatea este ca linkbuilding-ul este una dintre cele mai de succes strategii SEO daca este bine facut. Prin urmare, este o parte importanta a tendintelor SEO, deoarece castiga mai multa putere ca oricand.

Traficul ar trebui sa fie o referinta si, desi backlink-urile provin de la cele mai populare site-uri in general, cautati ceea ce va poate imbunatati pozitionarea marcii. Acest lucru va va ajuta sa va imbunatatiti pozitionarea organica.

Construirea de linkbuilding care platformele dvs. digitale este un proces care trebuie sa fie elaborat pe termen lung. Este un proces dificil de a cauta contacte si legaturi de interes.

Asigurati-va un blog de oaspeti, desi cu grija. In luna mai a anului trecut, Google a avertizat ca va cerceta mai atent link-urile care au fost create prin blogurile clientilor. Potrivit Google, dependenta de linkbuilding depinde prea mult de blogging-ul clientilor.

Acest lucru evidentiaza necesitatea unei strategii mai diversificate de construire a linkbuilding-ului. O strategie care are ca scop crearea unor backlink-uri complete si unice care sa ofere rezultate reusite.

4. Retelele sociale, aliatii cei mai buni ai algoritmului Google

Retelele sociale au o mare importanta in ziua de azi. Platforme precum Facebook, Twitter, Instagram, YouTube sau Linkedin au devenit o platforma perfecta pentru toate companiile care trebuie sa isi realizeze strategiile de marketing online, intr-un mod mai eficient si mai direct.

In primul rand, trebuie remarcat faptul ca, datorita RRSS, este posibil sa avem o legatura mai directa cu publicul tinta. Pentru a va oferi o idee, numai Facebook si Instagram au depasit deja 1900 si 700 de milioane de utilizatori inregistrati, respectiv, in 2017, un numar care va continua sa creasca in urmatoarele luni.

Va dati seama de marea nisa de piata care se deschide datorita acestui fapt? Toate acestea, fara a mentiona faptul ca datorita campaniilor publicitare este posibil sa se ajunga la un public mult mai specific, deoarece exista optiunea de a alege intre diferiti parametri, cum ar fi sexul, locatia, gusturile sau varsta.

5. Securitatea si pozitionarea merg mana in mana

Deoarece comertul online a crescut cu 20% mai mult in tara noastra fata de anul trecut, este de la sine inteles ca tot mai multe companii ofera gateway-uri de plata securizate complet, astfel incat utilizatorii sa poata cumpara orice produs sau serviciu fara ca pc-ul sau confidentialitatea sa fie compromise.

Cu cativa ani in urma, a existat o animozitate de a lasa datele cardului nostru de credit intr-un magazin online. Cu toate acestea, de acum inainte, Google doreste prin algoritmul sau sa “recompenseze” toate site-urile care au protocoale HTTPS si sa certifice ca navigarea este in siguranta in orice moment. In acest fel, utilizatorul va avea dovezi ca acceseaza portalul fara ca informatiile private (cum ar fi adresa, numele de familie sau conturile bancare) sa fie partajate cu terte parti sau fara consimtamantul acestora.

Pe scurt, Google cauta sa faca toate site-urile motoarelor sale de cautare cat mai sigure. De fapt, acele pagini care nu contin acest protocol vor fi destinate sa piarda pozitii in motoarele de cautare din cauza noilor actualizari din algoritmul lor. Deci, prevenirea este mai buna decat combaterea!

6. Experienta utilizatorului (UX)

Ceea ce este confirmat, este ca una dintre principalele tendinte SEO este de a tine cont de experienta utilizatorului. Cu ceva timp in urma, Google a facut clar faptul ca cel mai important lucru in retea sunt utilizatorii. De acolo transformarea contextelor digitale si a strategiilor de marketing de continut din ultimii ani.

Pentru asta, site-urile trebuie sa ofere experiente perfecte pentru utilizatori. O buna experienta a utilizatorului sporeste sansele ca utilizatorii sa interactioneze cu site-urile pe care le viziteaza. In acest fel, se pot obtine informatii de pe paginile care sunt cele mai interesante pentru utilizatori.

Examinati site-ul dvs. pentru a determina daca UX-ul dvs. este bun. Efectuati un studiu pentru a determina viteza de incarcare, pentru a va imbunatati lizibilitatea, pentru a analiza arhitectura web etc. Efectuati modificarile necesare pentru a va optimiza site-ul cat mai bine posibil.

Nu puteti uita nici de experienta utilizatorului pe dispozitivele mobile. Cu cat aveti mai multe platforme controlate, cu atat veti avea mai multa experienta de utilizare pe care o veti oferi. UX ar trebui sa fie cat mai personalizat posibil. Numai atunci veti obtine un trafic calificat de vizitatori pe site-ul dvs. web. Pe scurt, un public fidel.

Daca va ganditi sa va concentrati eforturile asupra strategiilor mobile, tineti cont de viteza de incarcare. Viteza de incarcare este o conditie prealabila pentru a oferi o experienta buna utilizatorului si pentru a va pozitiona in primele pagini ale motoareloe de cautare.

7. Cautari in modul “intrebare”

In plus, intrebarile si raspunsurile castiga teren devenind, in ultima vreme, una dintre tendintele SEO. Continutul dvs. trebuie sa fie concentrat pe raspunderea la intrebari specifice. In acest fel, ajutati motoarele de cautare sa extraga continutul pentru a-l publica in modul de raspuns.

Obiectivul acestei practici este crearea de continut axat pe raspunderea la intrebari rapide. De exemplu, daca va intrebati ce este marketingul digital, rezultatele va ofera mai intai un fragment evidentiat si apoi raspunsurile sau informatiile legate de intrebarea dvs.

Avantajul pe care il obtineti cu acest tip de intrebari si raspunsuri, este ca acestea sunt mai atractive in comparatie cu formele mai traditionale de prezentare a continutului. Pentru ca aceasta strategie sa functioneze, trebuie ca structura sa, sa raspunda acestor 5 intrebari: “ce, cand, de ce, cine sau unde”. Astfel, motorul de cautare va organiza informatiile intr-un mod mai util.

Pana in acest an, brandurile trebuie sa se adapteze la acest tip de cautare de informatii si, mai presus de toate, sa isi concentreze continutul asupra acestui tip de rezultate. Optimizarea marketingului de continut are o mare valoare in acest tip de strategie.

8. Cautare vocala si asistenti digitali

Potrivit Google, una din cinci cautari provin deja din interogari vocale. Cautarile vocale reprezinta o schimbare radicala a modului in care comunicam si implica o schimbare de abordare in modul in care procesam informatiile.

Cautarile in motoarele de cautare sufera aceste modificari din cauza asistentilor digitali. Motoarele de cautare nu se mai comporta in acelasi mod. Piata se schimba, la fel si tendintele SEO.

In noile strategii SEO, trebuie sa va concentrati eforturile asupra cuvintelor cheie cu coada lunga. Acest lucru se datoreaza cautarilor vocale. De asemenea, trebuie sa tineti cont si de diferenta dintre limba scrisa si cea orala. Limba orala este mai naturala, sau sa spunem, vorbire. Acest ton de conversatie trebuie sa se potriveasca cu tonul strategiei SEO.

Pe masura ce precizia asistentilor digitali se imbunatateste, vor fi mai multi utilizatori care folosesc cautarea vocala. Aceasta practica este mai frecventa pe dispozitivele mobile. De ce? Datorita raspunsurilor rapide pe care aceste tipuri de gadget-uri le ofera utilizatorilor.

In aceasta tendinta SEO, nevoile utilizatorilor joaca, de asemenea, un rol important. Cu cat rezultatele sunt mai exacte si cu cat indeplinesc nevoile lor, cu atat nivelul de satisfactie este mai mare. Faceti o analiza buna a clientilor si potentialilor clienti. Astfel, veti ajuta algoritmii sa ofere un raspuns mai concret si mai adecvat.

Prin urmare, aceasta dezvoltare a asistentilor digitali care se va muta de la dispozitive mobile la toate tipurile de platforme, deschide usile noilor strategii SEO pe care toate brandurile ar trebui sa le adopte.

9. O importanta mai mare a textelor evidentiate

“Observatiile sau fragmentele textului evidentiat” apar peste rezultatele obisnuite din SERP (numita pozitia # 0). Prin urmare, daca puteti sa le realizati sau sa le atingeti, acestea va pot oferi o crestere semnificativa a ratei de clic si a traficului site-ului.

Reperele fragmentelor de text iau multe forme, de la liste sau recenzii pana la datele evenimentului si casetele de raspuns.

Google va continua sa extinda fragmentele evidentiate in acest an, acordand o importanta mai mare datelor structurate. Datele structurate reprezinta o linie de cod care poate fi adaugata la codul HTML al unui site si poate oferi fragmente proeminente (cunoscute si ca rezultate de cautare). Prin adaugarea de date structurate, puteti, de exemplu, sa primiti o caseta de raspuns pentru un punct comun de servicii pentru clientii din afacerea dvs. sau sa creati o imagine mai atractiva vizual a companiei dvs.

Ce ar trebui sa faceti?

Asta este ceea ce trebuie sa faceti pentru a adauga datele structurate ale fragmentelor evidentiate la codul HTML:

  • Personalizati codul fragmentului de text
  • Creati o eticheta in Managerul de etichete Google
  • Inserati codul in caseta de text “HTML personalizat” si salvati eticheta
  • Creati un motiv, un continut sau un interes nou
  • Reveniti la “Marcarea schemei” si adaugati functia “Vizualizare pagina” ca activator post
  • Testati instrumentul de date structurat

Ce ne asteapta 2021 in ceea ce priveste SEO?

In 2021, Google va continua sa recompenseze in principal continutul de calitate, cu o relevanta speciala pentru multimedia, cu utilizarea tot mai mare a videoclipurilor, care in acest moment sunt cele pe care consumatorii le cer zilnic.

O alta tendinta care va continua sa creasca va fi gradul de utilizare in mediul dispozitivelor mobile, astfel ca site-ul dvs. trebuie sa fie perfect pregatit pentru a oferi o experienta buna pe smartphone-uri, urmarind obiectivul principal pe care Google il urmareste intotdeauna prin schimbarea algoritmilor: experienta utilizatorului.

Si utilizatorii striga” “continut multimedia si conectivitate de calitate”, deci aceasta este formula pe care trebuie sa o implementati pentru a obtine o buna legatura cu utilizatorii si astfel Google va acorda cele mai bune pozitii in clasament care se elaboreaza cu fiecare cerere de cautare.

Acestea sunt cateva dintre ipotezele care trebuie sa fie luate in considerare cu noii algoritmi ai Google pentru acest an. Din acest motiv, va incurajam sa incepeti sa ii puneti in aplicare cat mai curand posibil si veti vedea ca, dupa un timp rezonabil, veti vedea primele rezultate.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here