Cand va pregatiti sa intrati in lumea bloggerilor, va creati blogul si sunteti gata sa incepeti sa generati continut, fara sa va ganditi la alti factori. Intentia dvs. este sa incepeti sa scrieti si sa asteptati, in timp ce cititorii carora va adresati si persoanele interesate de continutul dvs., sa ajunga la articole prin magie.

Principala problema atunci cand faceti acest lucru, este ca nimeni nu va va citi decat daca luati in considerare factori precum Social Media si SEO.

De aceea, trebuie sa efectuati actiuni precise si exacte pentru ca oamenii sa va cunoasca. Dar nu doar sa ramaneti acolo, trebuie sa evitati, de asemenea, sa cadeti in aceste greseli SEO care afecteaza vizibilitatea blogului dvs.

13 greseli SEO pe care trebuie sa le evitati

Desi astazi exista numeroase bloguri si forumuri dedicate subiectului SEO, este impresionant sa vedem cum sunt inca angajate o serie de greseli SEO care, probabil din cauza ignorantei, pot distruge toata munca pe care am facut-o.

Acesta este motivul pentru care am considerat convenabil sa facem un scurt rezumat al tuturor acestor factori care pot afecta negativ SEO-ul nostru si pe care trebuie sa le luam in considerare daca vrem ca site-ul sau blogul nostru sa apara in primele pozitii Google.

1.Aveti conceptii gresite despre SEO

Mai intai de toate, este esential sa clarificam indoielile legate de optimizarea in motoarele de cautare, deoarece, daca doriti sa aplicati aceasta tactica pentru a va consolida strategia de marketing digital, primul lucru este sa intelegeti exact despre ce este vorba si despre ce nu.

Conceptele gresite ale SEO:

– Totul se refera la link-uri.

– Se termina cand ajungeti la prima pagina.

– Este vorba despre densitatea cuvintelor cheie (cuvinte cheie)

Concepte corecte despre SEO:

– Nu terminati pana cand nu sunteti sigur ca satisfaceti intentiile utilizatorilor.

– Este vorba de semantica si semnificatia din spatele cuvintelor.

2. Utilizarea gresita a cuvintelor cheie (keywords)

Inainte de a optimiza paginile adaugand o multime de cuvinte cheie astfel incat motorul de cautare sa poata clasifica continutul, in prezent, lucrurile sunt diferite si, asa cum am precizat in punctul anterior, SEO este vorba de semantica si semnificatia din spatele cuvintelor.

Acum, pentru a ajuta motoarele de cautare sa inteleaga continutul, trebuie sa descrieti paginile dvs. cu cuvinte cheie specifice care se potrivesc exact cu ceea ce comunicati in ele.

Iata cateva greseli SEO pe care ar trebui sa le evitati atunci cand alegeti cuvinte cheie

2.1 Alegeti cuvinte cheie fara cercetare prealabila

Amintiti-va, cuvintele cheie sunt cuvintele pe care le plaseaza oamenii in motoarele de cautare pentru a gasi informatii, asa ca trebuie sa le identificati pe cele mai legate de industria dvs. si clientii potentiali si, pe baza acestora, alegeti acele cuvinte potrivite pentru nisa dvs. In plus, trebuie sa investigati volumul de cautari si de concurenta, deoarece daca alegeti cuvinte cheie care au o multime de concurenta, va fi foarte dificil sa va pozitionati in rezultatele cautarii.

2.2 Alegeti cuvinte cheie foarte generice, adica coada scurta

Este recomandabil ca, cuvintele dvs. cheie sa fie coada lunga (long tail), deoarece, cele scurte complica pozitionarea continutului dvs., deoarece sunt atat de generice, incat au o concurenta si mai mare. Cu cat sunt mai precise cuvintele dvs. cheie, cu atat mai bine.

De exemplu: daca o persoana doreste sa cumpere o casa, in loc sa scrie pur si simplu “cumpar casa”, probabil va scrie “cumpar casa pe doua nivele in Bucuresti” sau ceva similar.

2.3 Abuzati de utilizarea cuvantului cheie

Aceasta este o practica veche si Google va poate penaliza prin catalogarea paginii dvs. ca spam sau prin pozitionarea in partea de jos a rezultatelor.

Ce trebuie sa faceti este:

– Descrieti paginile dvs. intr-un mod adecvat cu cuvinte cheie specifice si relevante.

– Utilizati cuvinte cheie long tail.

– Mergeti mai departe si scrieti cuvinte cheie care au un inteles in context.

– Evidentiati cu caractere aldine cuvintele cheie din continutul site-ului dvs. web. Acest lucru ii va ajuta pe utilizatori sa-si concentreze atentia asupra celor mai relevante cuvinte si va contribui semnificativ la optimizarea SEO.

3. Site-ul se incarca foarte lent

 Motorul de cautare doreste ca utilizatorii sa acceseze informatiile cat mai repede posibil si acorda o mare importanta site-urilor web care sunt rapide si se incarca in mai putin de 2 secunde. 

 Ce trebuie sa faceti:

 3.1 Optimizati toate imaginile din blogul dvs.

Acest lucru este la fel de simplu ca accesarea Smush it, o aplicatie Yahoo online care va va optimiza imaginile intr-o chestiune de secunde si cel mai bine este ca nu trebuie sa o faceti individual, dar puteti Atasa intregul dosar de imagini din blogul dvs.

3.2  Optimizati javascript-ul blogului sau paginii dvs. web

Cea mai buna modalitate de a face acest lucru este prin intermediul urmatorului instrument online GTMetrix. De asemenea, puteti optimiza cu acest instrument codul html, imaginile si alte aspecte intr-un mod complet automat.

4. Completati pagina web cu continut slab

La inceputul anului 2016, Google a anuntat cei mai importanti trei factori care ajuta o pagina sa-si imbunatateasca clasamentul, iar continutul este unul dintre ele.

Cand publicati pe site-ul dvs. un continut bine scris, fiabil, relevant si corect, veti putea obtine mai multe linkuri inbound (backlink de inalta calitate) si este mai putin probabil ca acestea sa fie marcate ca spam.

In acelasi mod, mai multi oameni vor gasi continutul dvs. si in timp, veti obtine mai mult trafic.

In aceasta ordine, ar trebui sa evitati:

– copierea / lipirea de pe un alt site web.

– sa oferiti informatii incorecte si irelevante.

– sa nu citati sursele din continutului dvs.

In loc de aceasta, ar trebui:

– sa scrieti continut original si relevant.

– sa folositi resurse vizuale pentru a va imbunatati publicatiile.

– citati sursele datelor si frazele pentru o mai mare credibilitate.

5. Duplicarea continutului 

Continutul duplicat este una dintre cele mai mari greseli SEO si este un factor foarte negativ pentru motoarele de cautare care este, de obicei, penalizat de Google. Incercati sa vorbiti despre lucruri originale, sa aduceti continut nou.

Daca trebuie sa scrieti un articol foarte asemanator cu altul pe care l-ati scris deja, este recomandabil sa actualizati versiunea pe care ati publicat-o deja. Procedand astfel, continutul este repozitionat mai bine, ca parte a unui articol actual si indexat.

 6. Link-uri rupte

Desi Google ne linisteste putin ca eroarea 404 nu ne afecteaza clasificarea, aparitia erorii 404 de fiecare data cand cineva incearca sa ne viziteze printr-un link, poate fi enervanta si poate afecta experienta utilizatorului. Prin urmare, va recomandam sa analizati si sa controlati ce erori 404 sunt legitime pe site-ul dvs. si care nu sunt, si ar trebui corectate.

De exemplu, daca este o pagina eliminata sau nu a existat niciodata si emite un cod de stare 404, Google o va interpreta ca legitima si nu o va penaliza. Desigur, retineti ca reaparitia unei erori diferite de 404 (temporar indisponibila) pentru o pagina inexistenta, va afecta pozitionarea dvs. Robotii Google nu sunt constienti de inexistenta acelei pagini si o vor evalua negativ.

7. Nu optimizati titlul si descrierea meta

Titlurile paginilor trebuie sa fie unice si trebuie sa reflecte continutul, pentru ca:

– Motoarele de cautare le pot indexa corect.

– Le spuneti oamenilor ca acesta este continutul pe care ei il cauta.

Ori de cate ori este posibil, scrieti titlurile sub forma unei intrebari, deoarece acesta este modul pe care utilizatorii il utilizeaza in mod regulat pentru a cauta.

Pe de alta parte, nu trebuie sa ignorati descrierea meta a paginilor dvs., deoarece este responsabila pentru detalierea continutului dvs. Meta descrierea ar trebui sa fie:

– persuasiunea

– unica

– specifica si relevanta

8. Utilizati acelasi cuvant ancora in toate link-urile

Stiti ce este cuvantul ancora? Acesta este cel pe care il folositi atunci cand inserati un link, adica textul vizibil intr-un hyperlink care este responsabil pentru furnizarea de informatii despre continutul pe care doriti sa il adresati utilizatorului si motoarelor de cautare.

Pentru a optimiza textul ancora, este important sa nu folositi intotdeauna aceleasi cuvinte sau fraze pentru toate link-urile, deoarece Google le-ar putea considera spam. Este necesar sa le variati. Asigurati-va ca modelul creat este cat mai natural posibil pentru cititori si motoarele de cautare. Evitati conectorii si incercati sa alegeti cuvinte care au un sens semantic de la sine.

In cele din urma, incercati sa conectati cuvinte ancora pe paginile interne ale site-ului dvs., plasati-le in fata, astfel veti beneficia nu numai de pozitionarea mai buna a link-ului dvs., ci si de imbunatatirea experientei utilizatorilor dvs.

9. Nu aveti un site web receptiv si optimizat pentru dispozitivele mobile

Daca site-ul dvs. nu este optimizat pentru dispozitivele mobile, atunci ramaneti in urma in cursa pentru primul loc. Aceasta este inca una dintre cele mai mari greseli SEO.

Dupa cum am mentionat, cele mai multe cautari sunt facute de pe dispozitivele mobile, ceea ce inseamna ca un site web care raspunde nevoilor clientilor, este un lucru pe care nici un brand nu ar trebui sa-l ignore.

De fapt, Google lucreaza la proiectul AMP (Acelerated Mobile Pages), unde de acum incolo vor fi evidentiate si prioritizate site-urile optimizate pentru mobil.

Corectarea acestei erori va asigura o experienta imbunatatita a utilizatorului, o viteza de incarcare a paginii web mai rapida, un SEO mai bun pentru mobil si un avantaj competitiv.

10. Link-building excesiv

Nu treceti frontiera dintre permis si interzis! Nu incercati sa pacaliti robotul Google prin crearea de link-uri artificiale catre site-ul dvs. sau folosind tehnici, cum ar fi a cumpara, a vinde sau a face schimb de link-uri, articole de marketing, comentarii in forumuri sau orice program sau sistem automat, care cauta sa manipuleze link-uri catre site-ul dumneavoastra.

Cel mai bun mod de a face linkbuilding si ca aceasta tehnica sa poata fi benefica pentru PageRank, este sa urmati o strategie de continut bun, creare de articole de calitate, podcast-uri, clipuri video, etc. Adica, continut care poate fi interesant pentru publicul dvs., cu scopul de a ne lega in mod natural, cunoscut si sub numele de linkbaiting.

Stim ca obtinerea de linkuri in mod natural la proiectul dvs. nu se realizeaza de la o zi la alta. Crearea unui continut cu adevarat util necesita mult timp si efort, dar merita. Google ne va iubi putin mai mult si acest lucru ne va ajuta mereu sa ne pozitionam mai bine.

11. Cu cat mai multe etichete, cu atat mai bine?

Ca si in cazul a aproape orice, excesele nu sunt bune. Utilizarea corecta a etichetelor va va ajuta sa va imbunatatiti pozitionarea paginii. Sa luam un exemplu: in blogul dvs. aveti eticheta “alimente sanatoase”, cand Google acceseaza cu crawlere pagina cu aceasta eticheta si vede ca exista un continut actualizat pe acel subiect, il va aprecia pozitiv. In plus, faciliteaza si indexarea si imbunatateste experienta utilizatorilor, deoarece permite vizitatorilor sa gaseasca continut inrudit pe un subiect.

De aceea, este atat de important sa nu exagerati, daca folositi o multime de etichete pentru acelasi post, generati o multime de continut duplicat in paginile fiecarei etichete si Google va va penaliza.

12. Nu acordati atentie retelelor sociale

De asemenea, nu vrem sa spunem ca a avea un profil pe Facebook sau pe Twitter este suficient pentru ca Google sa va aprecieze pozitiv in clasament, dar, acestea sunt instrumente foarte utile care va pot ajuta sa va pozitionati daca le folositi asa cum ar trebui.

Va dam un exemplu pentru a fi mai clari:  imaginati-va ca aveti un blog despre alimente ecologice in care publicati zilnic continut original si de calitate, relevant pentru publicul interesat de acest subiect. Daca nu faceti actiuni de diseminare, domeniul publicatiilor dvs. va fi mult mai mic decat daca alegeti sa creati un profil pe Facebook, de exemplu. Din profilele dvs. sociale, utilizatorii vor consuma continutul si il impartasesc, rasfoiesc blogul, petrec timp pe el si il recomanda. Indirect, daca imbunatatiti valorile legate de experienta site-ului dvs. web, pozitionarea dvs. se imbunatateste.

13. Ignorati Google Plus

Inca una dintre cele mai comune greseli SEO pe care multi o fac.Indiferent de faptul ca Google+ nu este o retea sociala pentru toate tipurile de segmente de public si nu este la fel de popular ca Facebook, Twitter, Instagram sau Snapchat, este o decizie foarte proasta de a ignora folosirea acestuia, mai ales daca incercati sa va pozitionati mai sus in clasament.

Creati-va profilul, optimizati-l si publicati toate articolele dvs. in aceasta platforma sociala, deoarece acest lucru va va ajuta sa va pozitionati intr-un mod mai bun.

In concluzie …

In acest post am colectat cateva greseli SEO frecvente pe care le puteti comite si care afecteaza pozitionarea site-ului dvs. Web. Dupa cum stiti, SEO nu este o chestiune de doua zile, trebuie sa lucrati permanent pentru optimizarea site-ului dvs. pentru a obtine rezultate satisfacatoare.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here