In acest an, continutul SEO va fi totul despre public. Daca doriti sa va imbunatatiti strategia de marketing si sa vedeti rentabilitatea investitiei (ROI) reala, trebuie sa utilizati practici care vor aduce beneficii.
Continut care este foarte bine cotat, care conduce trafic si care este intotdeauna orientat spre utilizator, in primul rand.
De aceea sfaturile de astazi pentru cel mai bun continut SEO indreapta atentia spre cititorul dvs. Trebuie sa stiti si sa intelegeti pentru a reusi.
Pentru ca, atunci cand scrieti oamenilor potriviti, in modul potrivit, continutul dvs. va pozitiona site-ul mai sus.
Ce este continutul SEO?
Pentru a intelege ce inseamna marketing prin continutul SEO, este util sa descompuneti fraza in partile sale componente:
“SEO” se refera la optimizarea motorului de cautare sau la procesul de optimizare a unui site, astfel incat utilizatorii sa il poata gasi cu usurinta prin intermediul motoarelor de cautare precum Google.
Prin “continut” intelegem orice informatie care traieste pe web si poate fi consumata de utilizator.
Deci, punand impreuna aceste doua concepte: continutul SEO este orice continut creat in scopul atragerii traficului motorului de cautare.
Cercetarea cuvintelor cheie: daca doriti sa generati trafic prin cautare, este mai bine sa faceti cercetarea cuvintelor cheie inainte de a incepe sa scrieti. In acest fel, va puteti concentra asupra cuvintelor cheie pentru care exista deja un anumit volum de cautari – cu alte cuvinte, scrieti despre subiectele despre care oamenii cauta deja informatii.
Optimizarea cuvintelor cheie: stiti unde si cum sa utilizati cuvintele cheie in continutul dvs. pentru o cautare maxima. (SEOMoz ofera un ghid excelent pentru optimizarea pe pagina.)
Organizarea continutului: continutul de pe site-ul dvs. ar trebui sa fie organizat in mod logic. Acest lucru nu este bun numai pentru SEO, ci ajuta vizitatorii de pe site-ul dvs. sa gaseasca cu usurinta un alt continut similar. (Cu cat stau mai mult pe site-ul dvs., cu atat mai bine.)
Promovarea continutului: Cresteti vizibilitatea la noul continut pe care il creati, partajandu-l in retelele sociale si construind linkuri catre continutul dvs. (atat pe plan intern, cat si pe site-uri externe).
Elemente pentru crearea celui mai bun continut SEO
Iata cele 11 sfaturi de top care va ajuta sa creati cel mai bun continut (cel mai citit, cel mai partajat si cel mai valoros) din acest an.
1. Scrieti publicului potrivit, cu cuvinte cheie directionate
Continutul dvs. SEO nu va ajunge la persoanele potrivite daca nu il optimizati cu ajutorul cuvintelor cheie directionate.
Ce vreau sa spun prin “cuvinte cheie directionate”?
Acestea sunt termeni-cheie si fraze pe care publicul dvs. de nisa le cauta.
Pentru a gasi acesti termeni, trebuie sa intelegeti mai intai:
– Care este segmentul dvs. de public.
– Ce fel de informatii cauta.
– De ce are nevoie de aceste informatii.
– Ce cuvinte cheie utilizeaza pentru a le gasi.
Acest lucru poate parea complicat, dar intr-adevar nu este daca il descompuneti in cateva activitati:
Cercetarea publicului: Identificati tipul de audienta care credeti ca doreste / are nevoie de ceea ce oferiti. Apoi, descoperiti-le obiceiurile personale, preferintele, datele demografice si statisticile.
Cercetarea cuvintelor cheie: gasiti cuvinte cheie relevante si profitabile care se refera la expertiza, produsele / serviciile dvs. si intentia dvs. de cautare a publicului.
Cautati subiecte relevante: cautati subiecte de continut bazate pe cuvintele cheie pe care le-ati descoperit si ce vrea publicul dvs. sa invete / stie.
1.1 Alegerea cuvintelor cheie
Cand vine vorba de a realiza o pagina perfect optimizata, exista o lista de verificare simpla pe care o puteti urma:
– Cuvinte cheie directionate
– Cercetarea cuvintelor cheie trebuie sa fie intotdeauna punctul de plecare la scriere.
Este important sa aliniati continutul pe care il creati cu cercetarea dvs. de cuvinte cheie.
Utilizati instrumente cum ar fi Planificatorul de cuvinte cheie Google pentru a determina cuvintele cheie care sunt cautate de utilizatori in jurul temei alese si folositi-le ca baza.
Nu intrati in crearea continutului orbeste; formulati un plan bazat pe un set de cuvinte cheie de la inceput.
Aceasta ar trebui sa constituie baza continutului dvs. iar cuvintele cheie alese vor influenta si alti factori de pe pagina.
Linia de fund: daca nu va directionati continutul catre anumite cuvinte cheie de la bun inceput, va veti stradui sa va pozitionati pentru orice lucru competitiv.
In cazul in care sustine continutul la care lucrati in prezent, sarcina de cercetare a cuvintelor cheie ar trebui sa fie mai usoara, deoarece ar fi trebuit sa stabiliti subiecte conexe in timpul crearii paginii.
1.2 Introduceti cuvintele cheie in primul paragraf
Un cuvant de avertizare: nu incercati sa introduceti cu forta cuvantul dvs. cheie de X ori in intregul continut.
Asta poate ca a functionat o data, dar zilele de umplere a cuvintelor cheie au disparut mult … din fericire!
Cu toate acestea, este important sa utilizati cuvantul dvs. cheie primar in cadrul continutului dar, asigurati-va ca faceti acest lucru in mod natural.
Este recomandat sa includeti cuvantul cheie in primul paragraf – in mod ideal, in primele 100 de cuvinte.
1.3 Utilizarea cuvintelor cheie relevante din punct de vedere semantic
Cheia succesului la clasarea continutului este sa demonstrati relevanta si, pentru a face acest lucru, este important sa utilizati cuvinte cheie legate in mod semantic in intregul continut.
Inainte de Panda si Hummingbird, lumea cautarii era obsedata de densitatea cuvintelor cheie. Din fericire, asta e ceva din trecut.
In multe cazuri, veti folosi cuvinte sau fraze care sunt legate in mod semantic intre ele in timpul continutului, atunci cand scrieti in mod natural.
Cu toate acestea, s-ar putea sa fie util sa utilizati un instrument, cum ar fi LSIGraph, pentru a crea idei cu privire la termeni inruditi semantic.
2. Concentrati-va pe lizibilitate
Continutul SEO care ridica site-ul in partea de sus a SERP-urilor are cateva lucruri importante, inclusiv aceasta caracteristica importanta:
Sa fie incredibil de usor de citit.
Atunci cand publicul dvs. face clic pe linkul dvs., fiecare element din pagina il face sa ramana si sa citeasca.
Si cand sta si citeste, face ca pagina dvs. sa arate excelent pentru Google.
Acest semnal se numeste timp de stationare – sau, timpul care trece intre punctul cand publicul face clic pe un rezultat al cautarii si punctul in care se intoarce la pagina de rezultate.
Capacitatea de lizibilitate consta in:
Claritate
Organizare
Logica
Simplitate
Pentru a fi citit, continutul dvs. trebuie sa transmita toate tipurile de informatii intr-un mod usor de inteles.
Si, atunci cand continutul dvs. este usor de inteles pentru mai multi oameni, mai multi oameni vor ramane mai mult timp, ceea ce va ajuta clasamentul Google.
3. Creati un continut mai profund
O mare tendinta SEO pentru anul 2021 este crearea de continut care merge mai profund si mai departe intr-un subiect.
Acest lucru functioneaza pentru clasamentele superioare, deoarece Google isi intensifica concentrarea asupra calitatii continutului.
Deci, cum ar trebui sa creati un continut mai profund?
– Scrieti postari pe blog in forma lunga – ganditi-va la 2.000 de cuvinte sau mai mult.
– Explorati subiecte care au multe fatete si unghiuri diferite.
– Scrie ghiduri finale.
– Mergeti mai departe decat cercetarea la nivel de suprafata. In loc de o cautare rapida pe Google, incercati publicatiile Google Scholar, JSTOR sau din industrie pentru a gasi date si studii noi.
4. Imbunatatiti viteza paginii
O modalitate simpla de a va imbunatati continutul SEO in 2021:
– Imbunatatiti viteza paginii.
– Ajutati paginile si continutul sa se incarce si sa se afiseze mai rapid.
– Cu cat viteza paginii este mai lenta, cu atat utilizatorii dvs. vor fi mai frustrati. Cine vrea sa astepte incarcarea unui site?
Potrivit unui raport al BBC News, jumatate dintre cumparatori nu vor astepta mai mult de 3 secunde pentru a incarca o pagina de vanzare cu amanuntul. Iar cercetarea de la Nielsen Norman Group a aratat ca majoritatea utilizatorilor vor parasi paginile in 10-20 de secunde.
5. Investiti in imagini si video
Potrivit cercetarilor, articolele care contin imagini relevante se bucura de 94% mai multe puncte de vedere decat articolele fara imagini.
Asta pentru ca suntem in mod obisnuit sa observam imagini si a le raspunde.
Cu toate acestea, impactul introducerii de imagini bine concepute, de inalta calitate in continutul dvs., este mult mai mare decat aruncarea a cateva fotografii aleatoare stocate.
Continutul dvs. va arata mai coerent, profesionist si autoritar cu imaginile potrivite, deci este o idee buna sa investiti in ele pentru o mai buna strategie SEO.
6. Formatati continutul pentru fragmente recomandate
Fragmentele recomandate primesc foarte multa atentie in cadrul SERP-urilor, si acest lucru va continua si in 2021.
Aceste blocuri mici de informatii se pot afisa pe o pagina de rezultate atunci cand un utilizator pune o intrebare, potrivit Google.
Dupa cum puteti vedea, fragmentele speciale apartin primului loc in partea de sus a paginii – un loc extrem de de dorit!
Acest lucru se datoreaza faptului ca fragmentele recomandate, de fapt, fura traficul de la locul 1.
Pentru a evita probabilitatea ca, continutul dvs. sa fie “sters” pentru un fragment special, exista cateva tactici pe care le puteti incerca:
– Raspundeti la intrebari in continutul dvs.
– Asigurati-va ca, continutul dvs. este de cea mai inalta calitate posibil.
– Utilizati liste numerotate si marcatori.
– Includeti statistici si date.
– Structurati continutul logic.
7. Concentrati-va pe etichetele H1 si H2
O eticheta H1 de obicei inconjoara titlul pentru continutul dvs. Pe WordPress, eticheta H1 este locul unde veti vedea promptul “introduceti titlul aici”. Eticheta dvs. H1 va fi foarte asemanatoare cu eticheta titlului. Cu toate acestea, puteti adauga mereu cateva detalii in H1-urile dvs. pentru un impact suplimentar.
Etichetele H2 sunt adesea folosite pentru subtitlurile care sustin titlul principal. Evitati umplerea cuvintelor cheie utilizand variante naturale ale cuvintelor dvs. cheie in unele dintre tagurile H2 (sau H3).
7.1 Etichete H2 optimizate
Ati incadrat deja pozitia paginii intr-o eticheta H1, dar trebuie sa va asigurati ca incadrati subtitlurile in etichetele H2 (sau H3 – daca exista subtitluri in alte subpozitii).
Ganditi-va la etichetele H ca la o ierarhie, unde infasurati cel mai important titlu intr-un H1 si lucrati in jos pe pagina. Daca toate subpozitiile contin contextual aceeasi greutate, utilizati etichete H2 pentru acestea. Daca exista sectiuni clare in cadrul acestora, utilizati H3 si asa mai departe intr-o ordine logica.
Nu cadeti in capcana de umplere a cuvantului dvs. tinta direct intr-o eticheta H2, dar includeti variatii care au sens la continut.
Mentineti etichetele H2 concise si amintiti-va ca nu trebuie sa aveti o varianta de cuvinte cheie de fiecare data; doar unul este suficient daca nu exista o includere evidenta.
8. Mobile-First Layout Design
Google a inceput sa se deplaseze la un index mobil in primul trimestru al lunii martie.
Cu propriile lor cuvinte: “Prima indexare mobila inseamna ca vom folosi versiunea mobila a paginii pentru indexare si clasare, pentru a-i ajuta mai bine pe utilizatorii nostri sa gaseasca ceea ce cauta”.
Atunci cand este vorba de producerea de continut pentru a va clasifica in SERP-uri, trebuie sa va asigurati ca respectati cele mai bune practici din domeniul mobil.
Din fericire, exista sanse mari ca site-ul dvs. sa fie deja receptiv (sau serveste la o versiune mobila), dar aveti grija la modul in care continutul dvs. se afiseaza pe dispozitivele mobile.
Este o buna practica sa preluati si sa faceti ca Googlebot mobil sa contureze orice probleme potentiale.
Ce este Mobile-First Layout Design?
Responsabilitatea web design-ului este o metoda de web design care permite web-ului sa se potriveasca in mod automat pe ecranele diferitelor dispozitive, afisand continutul intr-un mod confortabil utilizatorului. Acest lucru reduce foarte mult operatiunile utilizatorilor, cum ar fi panningul, marirea si derularea in timpul navigarii pe web.
9. Continut unic, educational, lung
Inca un punct important de care trebuie sa tineti cont, este legat de lungimea continutului.
Este prea obisnuit ca un comerciant sa se intrebe cat de lunga ar trebui sa fie o bucata de continut.
Este o intrebare dificila care este adesea pe buzele multora: “cat de lung trebuie sa fie?”
Ca regula generala, trebuie sa va asigurati ca, continutul dvs. ajunge in suficienta profunzime pentru a acoperi corect un subiect; dar asta va fi diferit de la industrie la industrie.
Este important sa publicati continut unic si educational lung (in majoritatea cazurilor – exista intotdeauna exceptii, cum ar fi anunturi de stiri si altele asemanatoare, care este putin probabil sa fie lungi), care adauga valoare audientei dvs.
Nu fiti tentat sa publicati continut de dragul de a publica.
Incercati intotdeauna sa publicati continut bun, care abordeaza intentia utilizatorului si va ajuta sa rezolvati problemele si sa raspundeti la intrebari.
Evitati sa cadeti in capcana cantitate peste calitate.
10. Scrieti descrieri meta unice
Google nu utilizeaza meta descrierile ca un factor de clasificare, dar acestea au in continuare un impact asupra ratei de clic (CTR). O descriere meta perfect optimizata include:
• Utilizarea cuvantului cheie principal / tinta
• Un motiv convingator de a da clic
• O scurta chemare la actiune, daca este cazul (de exemplu, “incercare gratuita de 30 de zile”)
11. Creati etichete de titlu convingatoare
Eticheta titlului este titlul asociat cu continutul dvs. in paginile cu rezultatele motorului de cautare, motiv pentru care este atat de important. Din nou, veti dori sa utilizati cuvantul dvs. cheie principal. Obtineti maximum un numar de aproximativ 60 de caractere, deci faceti eticheta a continutului cat mai corespunzatoare posibil.