Desi optimizarea paginilor Web cu ajutorul SEO este cheia pentru a aparea in primele rezultate ale motoarelor de cautare cum ar fi Google, multi proprietari de bloguri si site-uri nu stiu de unde sa inceapa, cum se face SEO sau ce sa ia in considerare.
Optimizarea paginilor web pentru motoarele de cautare de pe Internet, cunoscuta sub numele de SEO (Search Engine Optimization) pentru a facilita indexarea in rezultatele cautarii atat ale Google cat si ale altor motoare de cautare, a devenit datoria oricarei persoane din acest mediu. Chiar daca multi dezvoltatori de SEO si specialisti sunt dedicati acestei sarcini, multi altii inca nu stiu de unde sa inceapa sau ce sa ia in considerare.
Fara indoiala, avem nevoie de o schimbare de mentalitate, trebuie sa adoptam practici care sa permita optimizarea dezvoltarii Web pe Internet, chiar si de la conceperea proiectului; Optimizarea SEO trebuie sa inceapa inainte de a incepe proiectarea paginii Web.
Cu acest ghid, vrem sa va prezentam cele mai importante aspecte ale optimizarii din punctul de vedere al muncii pe care o faceti in calitate de proprietar de pagini Web.
Asadar, cum se face optimizarea SEO
Pe baza experientei noastre si a sfaturilor proprii ale Google si a unor studii foarte cuprinzatoare pe tema pozitionarii SEO, am compilat cei mai esentiali factori pentru strategia dvs. SEO:
1. Stabiliti cuvintele cheie
Continutul relevant si de calitate ramane regele pentru o pozitionare pe Google. Construirea unei liste de cuvinte cheie relevante pentru afacerea dvs. care atrage publicul tinta, este inca primul pas al oricarei strategii de SEO:
1.1. Utilizati keyword planner – cele mai bune sunt Keysearch.co SEMrush.com si Keyword Tool.io..
1. 2. Creati o lista cu cuvinte relevante despre afacerea dvs. sau nisa, adaugati sinonime si alte cuvinte asemanatoare. Acest lucru va va ajuta sa scrieti continut bogat semantic, foarte apreciat de Google.
Sfat: Pe langa instrumentele de la punctul anterior, puteti utiliza un numar mare de instrumente gratuite care va va ajuta sa gasiti termenii cei mai relevanti in legatura cu cuvintele dvs. cheie, cum ar fi Ubersuggest.org, KWFinder sau Tinysuggest.com.
1.3. Adaugati la lista dvs. cuvintele cheie sau o propozitie de cateva cuvinte relevante, un grup cu trei sau patru cuvinte foarte specifice legate de ceea ce oferiti pe site-ul dvs. sau pe blog.
Cu aceste cuvinte, reduceti numarul de vizite, dar creste indicele de convertibilitate, adica probabilitatea ca cei care cauta in Google acele cuvinte cheie, sa faca ceea ce ati dorit sa faca pana la urma: sa cumpere produsul, serviciul, sa descarce un sablon, etc.
Sfat: cautarile corelate de la Google va pot oferi idei. Ele sunt cele care apar atunci cand faceti o cautare Google la sfarsitul primei pagini. De exemplu, acestea sunt cele care apar in partea de jos a paginii Google.
1. 4. Includeti cuvintele cele mai relevante pentru cautarea vocala. Cautarea vocala va deveni din ce in ce mai importanta in clasamentul Google.
1.5. Includeti cuvintele cheie care sunt cele mai bune pentru concurentii dvs.:
Sfat: SEMrush selecteaza postarile principalilor dvs. concurenti care dau rezultate mai bune in cautarile organice Google. Adaugati in lista cuvintele cheie, frazele si intrebarile asociate relevante pentru obiectivele dvs.
Cum sa scrieti pe gustul publicului dvs., si al Google
1.6. Nu optimizati prea mult cuvintele cheie in fiecare paragraf. Utilizati sinonime si cuvinte asemanatoare. Google il va considera drept continut de calitate mai buna. Retineti, cautarile Google sunt liste semantice si nu simple grupuri de cuvinte cheie.
1.7. Utilizati cele mai relevante cuvinte cheie de la inceput pentru a ajuta Google sa indexeze si sa inteleaga continutul.
1.8. Scrieti pentru dispozitivele mobile. Mai mult de 50% din navigarea pe Internet apare pe dispozitivele mobile. De aceea, Google apreciaza din ce in ce mai mult adaptarea continutului dvs. la citirea de pe dispozitivele mobile.
Sfat: scriind pentru dispozitivele mobile inseamna mult mai mult decat crearea unui site web receptiv (adaptat dispozitivelor mobile). Toate elementele, textul, imaginile, structura etc., trebuie adaptate.
1.9. Pagini conform obiectivului. Creati cateva pagini cu cele mai generice cuvinte cheie din lista dvs. pentru a genera mai mult trafic pe tema globala a afacerii dvs. si pagini cu fiecare intrebare sau grup de cuvinte cheie pentru a genera volume mici de trafic foarte bine directionat.
2. Cum sa optimizati titlurile si etichetele cheie
Titlul, adresa URL si descrierea Meta sunt cele mai importante etichete la pozitionarea Google, in special primele doua, pe langa afisarea paginii dvs. pentru utilizator in cadrul listelor de cautare.
2.1. Titlul este cel mai important element al articolului dvs. Acesta este afisat numai in fereastra browserului si in rezultatele cautarii, dar informeaza Google despre continutul paginii, si acesta va decide daca utilizatorul continua sa navigheze catre pagina dvs.
Sfat: Pentru a fi optimizat, trebuie sa:
Factori pentru optimizarea titlului continutului dvs. pentru pozitionare:
– Cuprindeti cuvintele cheie pe care le considerati esentiale, mai intai cele care sunt cele mai relevante
– Trebuie sa fie clar si sa atraga atentia asupra utilizarii pentru a intra in pagina
– Trebuie sa fie unic in cadrul retelei dvs. web
– Acesta nu ar trebui sa aiba mai mult de 70 de caractere, daca nu doriti sa apara taiat in rezultatele cautarii.
Greseli commune in alegerea unui titlu
Este bine sa evidentiati cele mai frecvente greseli, astfel incat sa le puteti evita:
– Includeti prea multe cuvinte cheie – Eticheta titlului trebuie sa fie scurta si simpla. Nu trebuie sa includa mai mult de 2 cuvinte cheie.
– Trimiteti titluri fara sens – Cu ideea introducerii cuvintelor cheie, uneori obtineti un text dificil de citit. Amintiti-va ca functia titlului este de a indica clar despre ce este pe pagina.
– Utilizati acelasi titlu de mai multe ori – O metoda folosita de motoarele de cautare pentru a detecta continutul duplicat este de a verifica daca aceeasi eticheta de titlu apare pe mai multe pagini.
– Lipsa oportunitatii – In mod sigur, un titlu care spune “Bun venit” nu face nimic pentru dvs. in motoarele de cautare. Nici unul care arata motto-ul companiei dvs.
2.2. Adresa URL joaca, de asemenea, un rol determinant in rezultatele cautarii, astfel ca este important sa includeti cuvintele dvs. cheie.
– Puteti sa o utilizati pentru a repeta cuvintele cheie ale titlului sau pentru a le folosi pe cele complementare.
– Separati cuvintele prin cratime si eliminati orice semn sau conector care nu contribuie la pozitionarea dvs.
– Daca utilizati WordPress, asigurati-va ca schimbati adresa URL pe care o atribuiti in mod implicit in “link-urile permanente”.
Ce trebuie sa evitati:
– Sa utilizati adrese URL foarte lungi cu parametri inutili si ID-uri de sesiune.
– Sa dati nume generice paginilor, cum ar fi “page1.html”.
– Sa utilizati prea multe cuvinte cheie
URL-urile mai scurte sunt pozitionate mai bine pe Google.
2.3. Metadescrierea este mai putin importanta in pozitionarea Google, dar este relevanta pentru cititorul dvs. potentiali. Sintetizati continutul articolului dvs. de langa titlu si URL in rezultatele cautarii, astfel incat scrierea acesteia sa fie, de asemenea, cheia pentru a convinge cititorul de interesul continutului dvs. Nu depasiti maximum de 172 de caractere permise de Google. Pur si simplu nimeni nu le va vedea.
3. Linkbuilding
Primul dintre sfaturile SEO este despre Linkbuilding. Google vede link-urile ca recomandari. Adica, daca un site pune un link care sa indice pagina dvs., intelege ca va recomanda si, daca site-ul are o mare relevanta si autoritate, pagina respectiva va urca cateva pozitii, mai ales daca este foarte jos pozitionata.
Cu toate acestea, aceste linkuri, numite si backlink, nu pot fi oricum.
Exista link-uri interne si link-uri externe. Primele trec de la pagina sursa la pagina de destinatie, in timp ce aceasta din urma, nu. Dupa cum va puteti imagina, cele care ne intereseaza sunt cele care provin de la site-uri cu autoritate de domeniu inalt.
Din acest motiv, va recomandam sa incepeti sa obtineti link-uri de calitate sau backlink de pe paginile web legate de subiectul dvs. si care au o autoritate de domeniu superioara a dvs. Pozitia dvs. SEO va va multumi.
4. Optimizarea SEO on page
SEO on page si toti factorii sai sunt unul dintre punctele esentiale care nu au putut lipsi din aceasta lista de sfaturi SEO pentru a pozitiona un site web.
Amintiti-va ca dupa ce ati selectat cuvintele cheie principale, ar trebui sa le utilizati in continutul pe care il generati prin plasarea lor in titluri, subtitluri, in corpul continutului dvs., in atributul alt al imaginilor, in eticheta meta descriptiva etc.
In plus, va fi si mai importanta viteza de incarcare a site-ului dvs. datorita cresterii continue a utilizarii smartphone-ului pentru a naviga pe Internet, deci aveti grija la acest aspect daca nu doriti sa ramaneti in urma.
5. Optimizarea imaginilor din continut
Atunci cand vorbim despre importanta majora a continutului intr-o strategie de SEO, tendinta este sa punem accentul pe text, si adesea sa fie trecuta cu vederea existenta altor tipuri de continut, cum ar fi imaginile care genereaza un volum semnificativ de continut.
Cautarea universala a Google cuprinde adesea imaginile de pe pagina si, in multe cazuri, ele apar in partea de sus, intercalate cu primele rezultate ale cautarii. Prin urmare, nu este o problema triviala, deoarece poate facilita faptul ca site-ul nostru este gasit si vizitat.
5.1 Marimea fisierului imagine
Este esential sa optimizati marimea imaginilor inainte de a le incarca pe serverul dvs., deoarece acestea vor afecta timpul de incarcare al paginii in care ati introdus imaginea respectiva. Aceasta marime va depinde de dimensiunile imaginii (incercati sa nu depasiti 1280 de pixeli) si calitatea acesteia. Ar trebui sa incercati sa comprimati imaginea cat mai mult posibil, dar fara a pierde calitatea excesiva. Gasiti echilibrul dintre marime si calitate. Aveti programe precum RIOT sau instrumente online cum ar fi Web Resizer pe care le puteti utiliza in acest scop.
5.2. Formatul imaginii
Alegeti formatul adecvat de imagine, in functie de nevoile dvs.:
JPEG (Joint Photographic Experts Group): cea mai raspandita si recomandata pentru fotografii.
GIF (Graphics Interchange Format): suporta maximum 256 de culori, de aceea nu este potrivit pentru fotografii, ci pentru imagini simple si pentru animatii.
PNG (Portable Network Graphics)
PNG8: foarte asemanator cu GIF, deoarece este limitat la 256 de culori si, asa cum este, este cel indicat pentru logo-uri, grafice color plate etc.
PNG24: ofera o calitate mult mai mare decat cea precedenta, deoarece limita de culoare este de 16,7 milioane si sustine canalele alfa pentru transparenta. In consecinta, greutatea dosarului va fi mai mare.
Dupa ce ati ales formatul, nu uitati sa salvati imaginea la o rezolutie de 72 dpi (pixeli pe inch).
5.3 Numele fisierului
Un nume potrivit in fisierul imaginii ofera indicii despre continutul acestuia. Incercati ca acest nume sa contina cuvantul cheie pe care doriti sa il pozitionati si sa descrieti bine ce este reprezentat in imagine. Fiti concis, utilizati litere mici, nu folositi accente sau simboluri speciale si cuvinte separate cu cratima.
5.4 Textul din imagine
Introduceti textul pe care il considerati important in imaginile in sine, deoarece nici motoarele de cautare, nici acei utilizatori care nu prezinta nici un fel de dizabilitati vizuale sau probleme de conexiune nu vor putea accesa acel continut.
5.5 Text alternativ (ALT)
Fiecare imagine trebuie sa aiba textul alternativ corespunzator. Nu numai ca este util pentru motoarele de cautare, dar si pentru utilizatorii cu probleme de vedere. In plus, este textul care va aparea pe ecran daca, din anumite motive (o conexiune lenta, o eroare, etc.), imaginea nu este afisata. Trebuie sa includeti un anumit cuvant cheie corespunzator imaginii.
5.6 Alt Text
Reprezinta titlul imaginii si il puteti utiliza pentru a include cateva cuvinte cheie. De asemenea, daca specificati acest atribut, continutul va aparea cand plasati cursorul peste imagine.
6. Relevanta continutului – un factor vital
Nivelul de succes al unei strategii SEO va depinde direct de calitatea si cantitatea continutului existent pe site-ul web pe care se desfasoara activitatea de pozitionare. Faptul de a avea un continut natural, relevant si axat pe linia de afaceri, va asigura ca traficul care ajunge pe reteaua de interes este de calitate si astfel creste conversia sau obiectivul pentru care pagina a fost creata.
Cu cele mai recente modificari, Google stabileste cateva principii de baza ale calitatii.
– Creati pagini in primul rand pentru utilizatori, nu pentru motoarele de cautare.
– Ganditi-va la ceea ce face site-ul dvs. unic, valoros sau atractiv.
Google este constient ca SEO a devenit un instrument de baza pentru pozitionarea site-urilor in motorul de cautare propriu-zis. Partial din cauza numarului mare de pagini publicate zilnic. Cu toate acestea, recunoaste, de asemenea, ca nu sunt singurii factori relevanti care trebuie luati in considerare la calificarea unei pagini web.
6.1.- Lungime adecvata
Exista opinii diferite cu privire la lungimea ideala a continutului, in special in ceea ce priveste textele.
Google afiseaza preferintele pentru continut extins. Mai ales atunci cand se ocupa de un subiect din unghiuri diferite sau mai mult. In acest sens, daca este o simpla enumerare a continutului fara coeziune intre ele, valoarea extensiei este lasata la o parte.
In plus, cu o preferinta clara pentru continutul vizual, cum ar fi imaginile si videoclipurile. Trebuie doar sa observati vizitele zilnice inregistrate de YouTube pentru a va da seama ca utilizatorii consuma multe videoclipuri.
Cu toate acestea, Google prefera in continuare un continut mai lung. Ca regula generala, pentru a aparea pe primele pagini ale motorului de cautare, extensia textului trebuie sa depaseasca 1000 de cuvinte.
6.2.- Continut audiovizual
Este posibil sa creati continut de calitate fara a trebui sa recurgeti la imagini sau alte resurse. Dar continutul vizual are un impact mai mare asupra utilizatorului decat un text.
Pentru ca imaginile sa se incadreze in standardele de continut de calitate, acestea trebuie sa indeplineasca anumite cerinte:
– Imaginile ar trebui sa sustina textul care le completeaza.
– Acestea trebuie sa fie placute vizual sau de calitate.
– Din productia proprie, care nu au drepturi de autor atribuite sau nu sunt de folosinta gratuita.
– Care se adapteaza la web si ca nu genereaza probleme tehnice.
– Nu merita incluse in continutul vizual daca nu au calitate sau nu contribuie la continut in general. Adica, continutul de calitate pe care Google il apreciaza pozitiv si care, in plus, obtine beneficii pentru marcile si proprietarii de pe web.
6.3.- Ortografie, coerenta si ton
Google nu analizeaza greselile unei pagini web, dar utilizatorii o fac. Citirea unui continut plin de greseli de ortografie nu este placuta sau nu face parte din continutul de calitate. Prin urmare, este important sa oferim continutul in cel mai bun mod. Utilizatorii il vor aprecia pozitiv pana la punctul de a transforma pagina intr-un site de incredere.
In acelasi timp, este foarte important sa structurati continutul corect si intr-o ordine logica. Textele ar trebui sa urmeze o ordine coerenta pentru a fi considerate continut de calitate. De asemenea, daca publicatia sare de la o explicatie la alta fara nici un sens, la fel se intampla si cu ortografia, utilizatorii nu vor mai reveni.
In cele din urma, in functie de publicul tinta, este recomandabil sa adaptati limbajul. Adica, uneori este preferabil sa folosim un ton mai casual, in timp ce in alteori este preferabil sa folosim un ton mai serios.
6.4.- Valoarea se adauga continutului
Google nu este capabil sa determine daca continutul are valoare sau nu, dar masoara utilizatorii care sunt interesati de acest continut. Cu alte cuvinte, ce flux de utilizatori citesc si interactioneaza cu continutul. Sau ce procent din utilizatorii care vin pe web, citesc continutul si il partajeaza.
De asemenea, Google masoara numarul de comentarii pe care le primeste un post. In general, ca si in cazul retelelor sociale, comentariile intra in categoria interactiunii. Si Google califica drept continut de calitate pentru toate publicatiile care au un numar relevant de interactiuni. Cu alte cuvinte, daca un site are un numar mare de comentarii in publicatiile sale, acesta ar trebui sa incurajeze utilizatorii sa isi pastreze in continuare opiniile. In acelasi mod, numarul de comentarii ar trebui sa apara intr-un mod vizibil. Comentariile altor utilizatori ii pot incuraja pe ceilalti sa-si impartaseasca propria opinie.
Companiile trebuie sa se concentreze asupra generarii unui continut de calitate pe care utilizatorii doresc sa il consulte. Cu vizite, comentarii si backlink, marca va imbunatati pozitionarea pe web, si continutul sau de calitate va creste.