In acest an exista o serie de lucruri de care trebuie sa tinem cont in ceea ce priveste optimizarea SEO. Acest articol are scopul de a furniza toate informatiile de care aveti nevoie pentru a va pozitiona site-ul in primele pagini ale motoarelor de cautare.

Fiecare afacere se confrunta deseori cu aceeasi dilema – unde sa investeasca fondurile de marketing. Avand in vedere ca majoritatea intreprinderilor realizeaza astazi ca trebuie sa faca un efort promotional puternic pentru a reusi, toti sunt dispusi sa investeasca bani in a-si ajuta mesajul sa ajunga la potentialii clienti. In timp ce orice optiune de investitii de marketing poate, cel putin teoretic, sa returneze banii investiti in aceasta, o afacere trebuie sa gaseasca solutia cea mai rentabila. Printre acestea, utilizarea optimizarii motorului de cautare ramane una dintre cele mai bune alternative pentru orice afacere de pe internet.

Iata cele mai importante beneficii esentiale ale procesului de SEO si motivele pentru care fiecare organizatie dintr-un domeniu de activitate ar trebui sa aiba in vedere utilizarea acestora.

Ce este SEO

SEO reprezinta “optimizarea motorului de cautare”. Optimizarea motorului de cautare (SEO) este practica cresterii cantitatii si a calitatii traficului pe site-ul dvs., prin rezultatele motorului de cautare organic.

Toate motoarele de cautare importante, cum ar fi Google, Bing si Yahoo, au rezultate de cautare primare, unde paginile web si alte tipuri de continut, cum ar fi videoclipuri sau inregistrari, sunt afisate si clasificate pe baza motorului de cautare considerat cel mai relevant pentru utilizatori. Plata nu este implicata, la fel ca in cazul anunturilor cu cautare platita.

Avantajele SEO

Intelegerea avantajelor SEO sau a optimizarii motorului de cautare, reprezinta o sarcina valoroasa si necesara atunci cand incercati sa decideti daca este potrivit sau nu pentru dvs. si afacerea dvs. Desi este o industrie in continua schimbare, plina de sarcini si consumatoare de timp, avantajele pe care SEO le aduce pot face foarte mult pentru dvs. 

SEO ii ajuta pe proprietarii de afaceri mici sa creeze site-uri rapide si usor de utilizat, care sa aiba un rang mai ridicat in motoarele de cautare, ceea ce, la randul sau, ajuta clientii potentiali calificati la site-urile lor si, in cele din urma, creste ratele de conversie.

De asemenea, SEO contribuie la cresterea gradului de constientizare a marcii pentru afacerea dvs., deoarece utilizatorii motoarelor de cautare au mai multe sanse sa aiba incredere in site-urile care apar pe prima pagina a rezultatelor motorului de cautare, decat cele care nu apar.

Daca sunteti un proprietar de intreprindere mica, ar trebui sa utilizati SEO pentru a construi o prezenta puternica pe web si a ocoli competitiile pentru a castiga noi clienti pentru afacerea dvs. si pentru a o duce la nivelul urmator.

Aici sunt cateva avantaje cheie ale SEO pentru intreprinderile mici:

1. Site-uri usor de utilizat

SEO va ajuta proprietarii de afaceri mici sa creeze un site mai rapid, mai simplu si mai prietenos. Desi majoritatea oamenilor continua sa ramana in definitia veche a SEO, gandindu-se ca este vorba doar de optimizarea pentru motoarele de cautare, cu toate acestea, SEO pune accent, de asemenea, pe imbunatatirea experientei utilizatorului.

Site-urile bine structurate si curate, fac ca un vizitator ocazional sa ramana mai mult pe pagina, reducand astfel rata de respingere si cresterea vizibilitatii paginilor. In mod similar, continutul extrem de relevant (paginile de vanzari si articolele de pe blog) tine cititorii fericiti, deoarece ii ajuta sa gaseasca exact ceea ce cauta pe site-ul dvs.

Site-ul SEO, daca este facut in mod corespunzator, face utilizatorii dvs. fericiti, ceea ce face ca motoarele de cautare sa fie fericite, deoarece le place sa serveasca informatii de inalta calitate pentru utilizatorii lor.

2. SEO mareste traficul pe site, afacerea si vanzarile

Motoarele de cautare definesc domeniul marketingului digital. Un site este capabil sa aiba succes sau sa fie un esec in functie de clasamentul motorului de cautare. Fiind cel mai bun rezultat, exista o sansa de 34,36% pentru un clic si un site vazut. Numai daca Google primeste peste 100 de miliarde de cautari pe luna, clasamentul de top al unui motor de cautare inseamna un aflux incredibil de afaceri.

Motoarele de cautare functioneaza utilizand algoritmi pentru a examina temeinic site-urile in functie de cuvinte cheie, link-uri si continut relevant pentru cautarea unui utilizator. SEO, sau optimizarea motorului de cautare, lucreaza in mod special pentru a se asigura ca un site are materialul necesar pentru a se clasifica mai bine in motoarele de cautare.

Prin ridicarea unui site in topul cautarilor, motoarele de cautare se asigura ca site-ul devine locul de frunte pentru a oferi utilizatorilor ceea ce au nevoie.

Mass-media digitala evolueaza, iar SEO este cel mai nou pas in a va asigura ca un site ramane relevant. Companiile din intreaga lume vor profita de avantajele oferite de SEO, incluzand o vizibilitate sporita si optiuni suplimentare de a comunica cu o audienta tot mai mare. Industriile SEO au inceput deja sa creasca, in acest an se vede un spectru de diferite tipuri de afaceri care se implica in miscare. Avocatii, dentistii, practicienii de chiropractica si instalatorii, sunt niste exemple mai mici ale celor care sunt capabili sa beneficieze de SEO, dar nu sunt singurii care pot sa-si vada afacerea crescand odata cu aceste imbunatatiri.

3. O mai buna rata de conversie

Site-urile SEO optimizate se incarca mai repede, sunt usor de citit si navighat, si se vor afisa corect in aproape toate tipurile de dispozitive, inclusiv mobile si tablete. Site-urile web usor de citit si de navigat, sunt mult mai probabil sa acapareze si sa obtina atentia cititorilor sau vizitatorilor dvs. – adica este mai probabil sa devina clienti fideli, abonati si vizitatori care se intorc.

4. Crearea constientizarii marcii

Unul dintre avantajele obtinerii unei clasificari superioare in cadrul motoarelor de cautare, consta in constientizarea brandului. Cand site-urile dvs. apar pe prima pagina a unor motoare de cautare importante, cum ar fi Google, Yahoo si Bing, este posibil ca potentialii dvs. clienti sa aiba incredere in marca dvs. atunci cand cauta un anumit termen.

Acesta este motivul pentru care intreprinderile mici care doresc sa construiasca o mai buna cunoastere a marcii (fie la nivel local, fie la nivel national) trebuie sa investeasca in SEO in acest an, si sa inceapa sa obtina clasamente de top pentru termenii cheie legati de afacerea lor. Nu mai suntem in anii ’90; motoarele de cautare joaca acum un rol semnificativ in succesul afacerii dvs.

5. Succes pe termen lung

Importanta clasarii extrem de bune pentru un cuvant cheie care este cunoscut ca avand un volum mediu de cautare ridicat, este incontestabila pentru orice afacere. Acest lucru se datoreaza traficului constant primit de site-ul dvs., atata timp cat isi pastreaza pozitia pe prima pagina a rezultatelor cautarii. Cu toate acestea, acest lucru este greu, deoarece necesita mult efort si timp pentru a obtine rezultatele pe care le doriti.

O alternativa pentru acest lucru este sa va concentrati asupra strategiei de cuvinte cheie cu durata lunga. Prin clasarea cuvintelor cheie care au mai putina concurenta, dar care au inca un volum decent de cautare, intreprinderile vor avea un trafic constant pentru o perioada mai lunga de timp.

Succesul in cautarea traficului organic este un efort foarte solicitant, deoarece rezultatele se bazeaza in principal pe intelegerea algoritmului motorului de cautare cu cele mai relevante rezultate pentru o interogare.

Din pacate, succesul dvs. in industria online nu depinde de cat de multi bani platiti, deoarece nu va puteti plati drumul spre partea de sus. Totusi, puteti utiliza in continuare banii, pentru a avea reclame platite in rezultatele cautarii, insa rezultatele unui trafic organic sunt mai sigure decat rezultatele anunturilor platite.

Deci, pentru a prospera in peisajul online, o afacere ar trebui sa foloseasca SEO care sa aiba indemanarea si intelegerea necesara a algoritmilor motoarelor de cautare mereu in schimbare.

6. Lider de piata si avantaje competitive cu SEO in acest an

Cresterea concurentei este vitala. Organizatiile realizeaza in mod normal acest lucru prin practici inovatoare, consolidand relatiile cu clientii, achizitiile si practicile de angajare.

Liderii de pe piata pun o companie intr-un avantaj competitiv, deoarece este in masura sa negocieze preturi mai bune de la furnizori, costuri de productie mai mici si extind reduceri atractive sau preturi mai bune pentru clientii lor.

Tehnologia ofera companiilor posibilitatea de a-si dezvolta si mentine pozitia de lider pe piata in segmentele de piata pe care le ocupa.

Din cauza adevarului statistic ca motoarele de cautare genereaza mai mult de 50% din traficul web si ca numarul utilizatorilor de internet este acum foarte mare, o implementare strategica SEO este o modalitate prin care va puteti creste cota de piata.

7. Un ROI mai mare decat orice anunturi obisnuite

Un tip obisnuit de reclama, indiferent daca este in forma digitala sau fizica, ofera un ROI mai mic decat SEO. Acest lucru ar putea parea o declaratie indrazneata, dar a fost dovedit. Anunturile regulate sunt atat costisitoare, cat si limitate in viata activa. Dupa terminarea perioadei definite, anunturile publicitare vor fi pur si simplu eliminate si inlocuite cu alte anunturi. Odata cu retragerea anuntului publicitar, toate avantajele acestei abordari de marketing dispar, de asemenea.

Pe de alta parte, SEO ofera rezultate permanente care vor creste numai in timp. De aceea, atunci cand vine vorba de rentabilitatea investitiei, nimic din domeniul marketingului nu depaseste optimizarea motorului de cautare.

Care sunt indicii de care se tine cont cand faci SEO in acest an

Dupa cum am vazut din definitiile uzuale ale SEO, de cele mai multe ori, obiectivele SEO sunt descrise din conceptele folosite pentru a masura eficacitatea strategiilor utilizate.

Cu toate acestea, concentrarea asupra acestor aspecte tehnice inseamna ca ne pierdem concentrarea asupra a ceea ce este cu adevarat important in SEO: sa ajungeti la utilizatorul tinta si il atrageti.

Acest lucru nu inseamna ca aceste date sau valori nu au utilitate. Ele au, si multa, dar nu sunt scopul SEO, ci rezultatul aplicarii corecte a diferitelor strategii SEO. Prin urmare, urmatoarele obiective ar trebui incluse:

1. Continutul sa fie usor de inteles pentru motoarele de cautare

Acest obiectiv include toate acele actiuni menite sa faciliteze urmarirea si indexarea paginilor site-ului nostru. Atat pentru a cunoaste structura si organizarea site-ului, cat si pentru a diferentia si a identifica diferitele parti ale continutului fiecarei pagini.

2.Utilizatorul sa gaseasca continut relevant in legatura cu cautarea sa

Poate ca este partea de SEO cel mai putin inteleasa, deoarece implica evaluarea subiectiva si nu este intotdeauna usor sa identificm nevoile utilizatorului, si sa ii oferim ceea ce are nevoie, sau cum sa imbunatatim si sa ne diferentiem de concurenta cu continut similar.

Acest obiectiv ar fi parte din SEO On Page, analiza cuvintelor cheie si marketing-ul continutului.

3. Utilizatorul trebuie sa aiba o experienta satisfacatoare in timpul vizitei.

Un alt aspect dificil al analizei si evaluarii SEO, deoarece este conditionat de personalitatea utilizatorului, de experientele lui anterioare, de asteptarile sale si chiar de emotiile sale.

Prin urmare, este necesar ca profilul publicului tinta sa fie cunoscut pentru a-i cunoaste gusturile si preferintele.

Participarea la acest obiectiv este o sarcina transversala, care afecteaza intregul site, de la design, structura si constructie, alaturi de usurinta si viteza de navigare prin paginile sale.

Tipul de format al continutului (videoclipuri, texte, imagini, stil de scriere) influenteaza, de asemenea, experienta utilizatorului, avand in vedere ca vor exista utilizatori care prefera un tip sau altul de continut, de exemplu.

4. Continutul sa fie suficient de relevant

In general, realizarea de continut relevant pentru utilizator ar atrage, de asemenea, link-uri inbound (linking baiting) de la alte site-uri cu tematici conexe, dar actiunile specifice sunt, de asemenea, necesare pentru a obtine link-uri inbound sau backlink (linkbuilding).

Cei mai importanti factori SEO pentru pozitionarea unei pagini web

Practic, ei reprezinta o serie de elemente pe care Google le ia in considerare la stabilirea paginilor care vor aparea in primele rezultate ale cautarii Google.

1. Title Tag

Title Tag este titlul care apare in rezultatele Google de fiecare data cand cautam continut,  este cel mai bine cunoscut sub numele de meta.

Avand in vedere ca Google citeste de la stanga la dreapta, un sfat este de a adauga cuvantul cheie pe care dorim sa-l pozitionam cat mai la stanga posibil.

2. Lungimea continutului

Lungimea unui continut conteaza cu adevarat pentru pozitionarea pe Google?

Depinde, in marketing si in SEO, nu exista nimic absolut si trebuie sa fie clar. Ceea ce trebuie sa facem, este sa raspundem la cautarea utilizatorului.

Daca, cu un articol de 1.000 de cuvinte, am dat solutia la problema pe care am avut-o, de ce sa scriem 4500 de cuvinte?

De aceea, este foarte important sa cunoastem intentia de cautare a utilizatorului.

3. Viteza de incarcare

Viteza de incarcare este unul dintre factorii caruia Google ii acorda o importanta foarte mare. Ati auzit faimosul Index Google Mobile First?

Navigarea pe dispozitive mobile a devenit o prioritate pentru Google.

De fapt, simplul fapt ca o pagina web dureaza mai mult decat incarcarea medie, duce la pierderea vanzarilor, deoarece utilizatorii “se plictisesc” sa astepte si merg la un alt site.

Daca nu doriti sa pierdeti vanzarile sau clientii potentiali, trebuie sa luati in considerare acest factor SEO.

4. Prominenta si pozitie

Dupa cum s-a mentionat la inceput, este important sa includeti cuvantul cheie la inceputul titlului, dar este, de asemenea, recomandat sa:

– Includeti cuvantul cheie principal in primele 100 de cuvinte.

– Includeti cuvantul cheie in H2 si H3, precum si variatiile lor.

– Trebuie sa tineti cont de cate ori se repeta un cuvant cheie in text (aceasta se numeste densitate, iar idealul este sa o faceti in mod natural si sa il repetati intre 1 si 1,5%)

5. Autoritatea pentru pagini

Este unul dintre cei mai importanti factori SEO, aici trebuie sa diferentiem doua concepte:

– Autoritatea paginii.

– Autoritatea domeniului.

Este important sa stiti cum sa faceti diferenta intre aceste doua terminologii, deoarece fiecare pagina are o alta autoritate de pagina, in timp ce autoritatea de domeniu este comuna.

Cu siguranta va intrebati: “cum imi cresc autoritatea paginii?”

Trebuie sa lucrati la o strategie de legatura externa si la o puternica strategie de legatura interna, care sa indice aceasta pagina si sa obtina un trafic calificat.

6. Experienta mobila

In multe sectoare, cautarile mobile depasesc deja cautarile pe computer, deci trebuie sa avem un design complet receptiv si sa ne asiguram ca experienta mobila a persoanei care navigheaza pe site-ul nostru este foarte buna.

7. Relevanta link-urilor

Nu numai ca trebuie sa ne concentram pe obtinerea unei autoritati de domeniu si a unei autoritati de pagina, trebuie sa tinem cont si de calitatea link-urilor.

Dupa cum puteti vedea, in cele din urma, multi factori sunt legati intre ei, iar cand lucram cu unul, indirect lucram si cu ceilalti.

8. Traficul si experienta utilizatorului

Trebuie sa atragem trafic calificat si sa asiguram ca experienta utilizatorului (UX) atunci cand ne viziteaza site-ul, este buna.

Unele dintre elementele la care trebuie sa lucram sunt:

– Durata de timp pe care o persoana o petrece pe site-ul nostru cand efectueaza o cautare.

– Rata de respingere

– CTR

9. Autoritatea de domeniu

Am introdus deja acest factor SEO inainte, astfel incat sa intelegeti diferenta dintre cele doua concepte, dar autoritatea de domeniu este, de asemenea, un element de care trebuie sa tineti cont atunci cand faceti SEO.

O recomandare pe care o putem oferi este sa obtineti backlink-uri din domenii cu autoritate inalta.

10. Continutul original

Google penalizeaza continutul duplicat, deci in strategia dvs. de continut, trebuie sa creati intotdeauna continut original.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here