Am decis sa cream acest ghid pentru incepatori, deoarece cred este important pentru toata lumea sa aiba cunostintele necesare despre pozitionarea SEO si nu doar pentru cativa “experti”. Este adevarat ca pozitionarea SEO poate crea confuzie printre atatea tehnici, metode si instrumente, dar este, de asemenea, adevarat ca, stiind notiunile de baza, puteti obtine rezultate foarte bune.

Ce este SEO?

SEO (Search Engine Optimization) nu este altceva decat optimizarea unui site web pentru a-si imbunatati pozitia in rezultatele obtinute de motoarele de cautare. Adica, incercati sa faceti ca site-ul dvs. sa apara in primele rezultate atunci cand utilizatorii cauta pe Google.

Este adevarat ca Google ia in considerare tot mai mult aspectele tehnice ale SEO. Motorul de cautare incearca putin cate putin sa dea o importanta mai mare unei pozitionari mai “umane” pe web, dar asta nu inseamna ca nu se va concentra in continuare pe aspectele de baza ale SEO pe care le vom explica chiar acum.

Este SEO sinonim cu traficul gratuit?

Multi manageri de marketing fac greseala de a vedea strategiile SEO ca sursa unica pentru a obtine trafic gratuit. Si, desi este adevarat ca este unul din avantajele sale, operatiunea nu este atat de fundamentala.

Scopul adevarat al SEO este de a ajuta utilizatorii sa gaseasca ceea ce cauta. Prin urmare, continutul site-ului dvs. trebuie sa se potriveasca cu ceea ce vrea publicul dvs.

Sa vedem asta cu un exemplu.

María vinde pulovere personalizate tricotate. Ea a creat un blog si arata cum le face. Deci, ea vorbeste de multe ori despre diferitele tipuri de fire pe care le foloseste pentru a face imbracaminte.

Adevarul este ca nu are prea multa concurenta pentru cuvintele cheie legate de tipurile de fire. Si avand in vedere faptul ca Maria creeaza si distribuie suficiente continuturi despre acest subiect, intr-un timp scurt, ea a reusit sa se clasifice pe prima pagina a Google.

Dar, stiti care este problema potentiala?

Utilizatorii care cauta diferite tipuri de fire, probabil ca doresc informatii despre cum sa le creeze ei insisi. Ceea ce inseamna ca nu vor fi interesati sa cumpere tricoul lui Mariei. Un lucru este ca Maria obtine o multime de trafic, dar daca traficul nu este adecvat, conversiile nu vor fi realizate.

SEO pentru incepatori – cum sa optimizezi un site pas cu pas

Prima lectie SEO pentru incepatori pe care ar trebui sa o urmariti este urmatoarea. Daca doriti ca SEO sa functioneze pentru afacerea dvs., trebuie sa va asigurati ca obiectivele dvs. corespund obiectivelor vizitatorilor dvs. Nu este vorba de obtinerea unui trafic tot mai mare. Este vorba despre a afla ce doriti sa obtineti si de a optimiza cuvintele cheie care atrag utilizatorii care cauta aceleasi lucruri.

Dar, cum pot gasi cele mai bune cuvinte cheie?

Cum sa gasesti cele mai bune cuvinte cheie

Primul sfat SEO pentru incepatori referitor la cuvintele cheie este sa tineti cont de diferitii factori care exista atunci cand faceti o selectie de cuvinte cheie:

Bazati-va pe experienta dvs. in acest sector. Acest lucru va va ajuta sa intelegeti in mod semnificativ modul in care sunt efectuate cautarile pentru a gasi cele mai bune cuvinte cheie.

Motorul de cautare intern al site-ului dvs. web va va ghida in acest proces. Termenii solicitati va vor ajuta sa specificati subiectele si cuvintele interesante prin care va puteti pozitiona.

Efectuati o cautare pentru a vedea ce cuvinte cheie sunt interesante pentru competitia dvs. Exista multe instrumente pentru a le gasi.

Google KeywordPlanner va ajuta sa gasiti cele mai bune cuvinte cheie.

Google Suggest va va arata idei. Imediat ce scrieti un cuvant, acesta va va oferi mai multe sugestii pentru cuvintele dvs. cheie.

Toate aceste sfaturi va vor ajuta sa gasiti cele mai multe cuvinte cheie care convertesc. Deci, este necesar sa va concentrati pe longtail. 70% din trafic este generat cu cuvinte cheie longtail. Asta inseamna sa aplicati cuvinte cheie care sunt cat mai specifice cu putinta. Desi nu trebuie sa cadeti in eroarea Mariei si a tipurilor de fire, este vital sa va analizati mai intai publicul tinta si sa creati un profil al cumparatorului. Cum? Utilizati SEO On Page !

Ce este SEO On Page?

SEO On Page este numele dat optimizarii care poate fi facuta direct pe paginile site-ului pe care incercati sa le pozitionati in rezultatele Google, adica tot ceea ce puteti schimba pe site-ul dvs. pentru a incerca sa apara in primele rezultate in cautarile Google.

Practic, SEO On Page consta in incercarea de a explica lui Google in modul cel mai clar si simplu “ce este site-ul dvs.”, adica, care sunt cuvintele cheie asociate cu site-ul dvs. web si cu continutul dvs.

Se poate spune, prin urmare, ca obiectivul SEO On Page este a “face viata mai usoara pentru Google” si face ca aceasta sa aiba mai putine resurse sa ne gaseasca si sa indexeze continutul nostru in primele rezultate ale cautarii.

Pare evident, nu? Cu cat ne marim resursele pe care le consumam, el ne va rasplati imbunatatind pozitia in rezultatele cautarii. Aceasta este tehnica de pozitionare web.

Cum se face SEO On Page

1. Continut de calitate

Crearea continutului de calitate este una dintre cele mai bune recomandari din cadrul comunitatii SEO. Nu vreau sa spun ca, “continutul este rege”, dar cel putin, subliniez ca este important (si din ce in ce mai mult), deci nu putem sa uitam de el.

2. Semantica web

Semantica web este un concept din ce in ce mai raspandit, care are legatura cu diversitatea cuvantului cheie, adica continutul dumneavoastra trebuie sa fie bogat in cuvinte cheie si sa existe o legatura intre ele.

Pentru a va da un exemplu: daca avem un text care se refera la Apple, ar fi convenabil sa includeti cuvintele care inconjoara intregul sau cerc semantic, precum “iPhone”, “Steve Jobs”, “Tim Cook”, “Apple Watch” , “Silicon Valley”, etc.

In acest fel, Google va va trata mai bine continutul, deoarece va vedea ca are numeroase concepte inrudite si ca, prin urmare, poate oferi utilizatorilor valoare (da, “valoare”, cuvantul utilizat in marketing online si SEO).

3. Optimizarea “titlu” si “descriere”

Fiecare articol trebuie sa aiba un titlu si o descriere. Nu numai pentru ca Google sa poata interpreta (si pozitiona) continutul, ci sa aiba un impact vizual asupra rezultatelor cautarii, adica faptul ca oamenii se uita la site-ul dvs. atunci cand cauta.

Sfaturile recomandate pentru a avea un titlu optimizat sunt:

Includeti cuvantul cheie principal cat mai curand posibil. Daca este la inceput, mai bine.

Includeti numele site-ului sau companiei dvs. (daca este posibil) la sfarsit sau la inceput. In acest fel veti genera si branding.

Utilizati cateva cuvinte cu majuscule pentru a atrage atentia, atata timp cat este viabil.

Adrese URL prietenoase

Exista din ce in ce mai putine site-uri web si magazine online care nu indeplinesc acest factor SEO On Page. Din fericire, majoritatea managerilor de continut si a platformelor sunt capabili sa prezinte URL-uri intr-un format prietenos.O adresa URL prietenoasa este mai usor de retinut de catre utilizatori, si defineste in mod clar ce fel de continut vom gasi pe acea pagina.

In cazul descrierilor, avand mai mult spatiu, putem da mai multa atentie optimizarii cuvintelor cheie si capturarii traficului, deci este recomandat:

Utilizati, de asemenea, cuvantul cheie principal (acesta va aparea cu caractere aldine in SERPS-ul Google atunci cand utilizatorii il cauta).

Plasati variatiile cuvintelor cheie sau cuvintelor cheie secundare.

Incitati la clic prin a convinge utilizatorul, spunandu-i ce lucruri interesante va gasi inauntru.

Nu faceti descrieri scurte, dar nu depasiti numarul maxim de caractere admise deoarece va fi redus in SERPS.

4. Utilizati etichete H1, H2, H3

Antetele ii spun lui Google ca anumite parti ale continutului sunt mai importante decat altele. Acestea fac parte din structura paginii interne.

Acestea sunt indicate prin etichete HTML foarte simple, iar cu cat este mai mare numarul etichetei, cu atat este mai mica importanta acesteia in cadrul ierarhiei. Implementarea sa este dupa cum urmeaza:

 Antetul dvs.  (Numarul dupa “h” este variabil in functie de importanta acelui antet).

Personal, va recomandam utilizarea anteturilor in modul urmator:

H1: ar trebui sa existe doar unul. Trebuie sa corespunda numelui site-ului web si, cel mai bine, o descriere foarte mica. 

H2: pot exista mai mult de unu. Ele trebuie sa corespunda cu numele intrarilor. In cazul in care se afla in interiorul unei intrari, acestea pot fi utilizate strategic pentru a acoperi cuvintele cheie principale.

H3: pot exista mai mult de unul. Acestea trebuie sa se potriveasca cu titlurile widget-urilor blogului. In cazul in care se afla in interiorul unei intrari, acestea pot fi folosite strategic pentru a indica cuvinte cheie secundare intr-un h2.

Putem acoperi, de asemenea, alte ierarhii minore, cum ar fi H4 sau H5, insa utilizarea lor este de obicei inutila.

5. Optimizarea imaginilor

Si am mers la al patrulea si ultimul punct esential pentru continutul nostru!

Desigur, in articolele dvs. aveti imagini, dar din moment ce Google nu le poate citi, trebuie sa facilitam lucrul cu o eticheta HTML, cu care vom indica ce este afisat in imagine sau despre ce este vorba.

Exista cateva CMS care va permit sa introduceti automat aceste informatii (alt text).

Ce este SEO Off Page?

SEO Off Page este numele dat optimizarii care incearca sa se faca de la site-uri externe catre site-ul care incearca sa pozitioneze rezultatele in Google, adica tot ce puteti face “in afara paginii dvs. web” pentru a incerca sa apara in primele rezultate in cautarile Google.

In special atunci cand vorbim despre SEO Off Page se refera in principal la incercarea de a va “lega” de alte site-uri “relevante” si legate de tema site-ului dvs. Aceasta este ceea ce se numeste link building.

Link-urile sunt foarte importante pentru Google. De fapt, este aproape imposibil ca Google sa determine valoarea oricarei pagini web daca nu exista link-uri care sa indice acest lucru – indiferent cat de util, proaspat sau profund poate fi continutul paginii.

Configurarea paginilor interne

Paginile interne optimizate pot face o diferenta uriasa in clasamentul dvs. global. Aceasta include interconectarea paginilor dvs. utilizand cuvinte cheie alese (cu un accent mai mare pe numele dvs. de marca).

De ce sunt importante link-urile?

Deoarece influenteaza foarte mult PageRank-ul, deoarece Google considera fiecare link drept “un vot de incredere”. De fiecare data cand obtineti un link, vorbiti despre pagina dvs. pe Facebook, Twitter, Google Plus etc., Google “ia nota” ca continutul dvs. este suficient de bun pentru a fi distribuit.

Desigur, nu toate link-urile au aceeasi importanta, cele care vin de la pagini recunoscute (de exemplu, Wikipedia) vor contribui mai mult la pozitionarea dvs. decat zeci de link-uri de calitate inferioara (de exemplu, comentarii in Bloguri)

Stim cu totii ca nu este usor sa obtineti un link de la un site cu autoritate, iar Google stie acest lucru, de aceea, autoritatea joaca un rol foarte important atunci cand evalueaza legaturile.

Cum sa obtineti link-uri

Exista multe actiuni pe care le puteti utiliza, dar cele pe care le explicam mai jos sunt cele mai utile si mai usor de inceput. Printre unele tactici pe care le puteti utiliza sunt:

Creati infografice, videoclipuri, tutoriale si clasamente: tuturor ne place sa impartasim lucruri utile si chiar sa scriem despre ele, si mai mult, daca vorbesc despre noi. Acest lucru functioneaza perfect. In plus, Google le iubeste.

Scrieti ca invitat pe paginile altor persoane (blogging-ul pentru oaspeti).

Scrieti altor bloggeri: Cautati bloguri sau site-uri care vorbesc despre acelasi subiect si pentru care aveti un post, un videoclip, un podcast sau un clip care completeaza unele dintre articolele dvs. Contactati-le intr-un mod profesionist, oferindu-le sa cunoasca continutul dvs. unic.  Este necesar sa alegeti bine si sa analizati ca pot contribui la link-uri bune. Si mai presus de toate … fara spam!

Utilizati directoarele de link-uri: In ultimul timp, directoarele nu se bucura de o reputatie foarte buna, dar acest lucru se datoreaza faptului ca majoritatea nu au calitatea necesara. Nu este nimic in neregula cu link-urile de la directoarele recunoscute, mai ales daca acestea sunt dedicate nisei dvs. 

Link building este o parte fundamentala a SEO (SEO offpage), care va va permite sa dati impulsul necesar atunci cand exista concurenta in anumite sectoare sau nise.

Desi link-urile din viitor vor avea tendinta de a avea din ce in ce mai putina importanta, astazi, o strategie buna de generare a link-urilor este esentiala pentru pozitionarea pe Google.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here